God vannhinder-quiz

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

God vannhinder-quiz

Post by Snaphooker »

Her kan man lære litt om regler rundt vannhindre:

http://www.golf.se/Spela/Nyheter/Vad-ka ... tenhinder/
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: God vannhinder-quiz

Post by AkE »

6) Fråga: Min boll har hamnat på en bro som går över ett vattenhinder. Bron är i hindret. Vad får jag egentligen göra?
A. Om jag vill spela bollen som den ligger på bron får jag inte grunda klubban eftersom bollen är i ett hinder.
B. Om jag vill spela bollen som den ligger på bron får jag grunda klubban trots att bollen ligger i ett hinder eftersom bron är något tillverkat.
C. Om jag inte vill spela bollen som den ligger på bron får jag droppa utan plikt för oflyttbart hindrande föremål, men jag måste droppa bollen i hindret.

6) Svar: B. Jag får när som helst i ett hinder röra vid hindrande föremål med klubban. Det gäller även vid adresseringen och i baksvingen. Regel 13-4, Anmärkning. Dec. 13-4/30. Jag får däremot inte droppa för oflyttbart hindrande föremål då min boll ligger i hindret. Se svar 4.

Var ikke svaret her litt rart? Trodde man ikke kunne grunne køllene eller røre ved noe i baksvingen i ett hinder jeg da. Var det ikke sånn ett omspillshull ble tapt i fjor på pgatour?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: God vannhinder-quiz

Post by Grønne greener »

Hah :!: Enda det var snakk om vannhinder så kunne jeg denne :D :o
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: God vannhinder-quiz

Post by Sticho »

Er vel ifm treningssvinger at du ikke bør røre noe i baksvingen og dermed forbedre forholdene. I baksvingen ifm selve slaget kan du vel kappe ned det aller meste så lenge du fullfører slaget.. :)
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: God vannhinder-quiz

Post by Snaphooker »

Nei, Sticho. Om du kapper ned allerede løse naturgjenstander i baksvingen din får du to straffeslag - og slik ble det ene omspillet på PGA tapt i fjor
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: God vannhinder-quiz

Post by Lawinth »

Er lit forundret ovr at broen skal være en del av hinderet. For meg vil den være å anse som en del av vegen og dermed gi fri dropp korteste veien ut og ikke nærmere hullet.
Området under broen derimot...
Post Reply