Mistet handicap kort

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
simenokstad
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 24 May 2011, 19:21
Hcp: ??

Mistet handicap kort

Post by simenokstad »

Hei!

Dette er min første post på forumet og er litt spent på svaret her.
Har sett denne tråden: viewtopic.php?f=10&t=1910" onclick="window.open(this.href);return false; men jeg spør for min egen del alikevel.

Jeg var tidligere medlem i en golfklubb her i Norge. Det er nå ca 9 år siden jeg spilte aktivt og var medlem, og har fått lysten tilbake til å spille litt! Mitt problem er at jeg har mistet mitt gamle handicap kort. Dette var av de hvite i papir, og jeg har skjønt at systemene har endret seg en del de siste årene. Hvem kan jeg kontakte for å komme igang igjen med et handicap. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg hadde før.

Har kontaktet den tidligere klubben og de sier at de ikke finner min tidligere etter at Golfbox(?? Hva er dette) Ble tatt i bruk for noen år siden. Hva må jeg gjøre for å spille igjen?
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Mistet handicap kort

Post by goffy »

Hei!

Hva jeg vil anbefale er:
Ta kontakt med nærmeste golfklubb og forklar situasjonen.
De vil da trolig se deg slå noen baller slik at du kan "bevise" at du faktisk behersker golf.
Deretter får du melde deg inn i klubben og de registrerer deg som golfspiller med HC.

Lykke til :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mistet handicap kort

Post by furu »

Hei og velkommen til forumet :D

Golfbox er datasystemet der alle spillere, klubber og turneringer er registrert. Det er dette systemet man bruker for å registrere handicap.

Har ikke den gamle klubben noen "bevis" for at du har vært medlem der? Det er så vidt jeg vet to ting som kan skje - enten må du ta VTG kurs (Veien Til Golf) og da selvsagt betale for dette eller så slipper du unna med en kort test med f.eks. klubbens pro for å se om du har ferdighetene i behold, kan regler og kan oppføre deg riktig på banen.

Du kan eventuelt kontakte NGF og spørre om de har noe registrert på ditt navn.

Det ordner seg sikkert. Alle er interessert i nye spillere og medlemmer i disse dager :D
Instagram @christianfuru
Post Reply