Venting i skogen..

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Venting i skogen..

Post by barcentrale »

Ang. tråd på golfsiden..

Her skriver en fortørnet Romerikstour-spiller at en gruppe ventet i skogen under det verste regnskyllet og slapp baller igjennom. Enig i at disse bør diskvalifiseres, men hva sier egentlig reglene her?
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Venting i skogen..

Post by furu »

Det blir selvsagt helt feil at noen tar en pause i spillet for å få bedre forhold enn resten av feltet. Hvilken regel som skal brukes aner jeg ikke. Ble nysgjerrig så det må selvsagt sjekkes :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Venting i skogen..

Post by Smilende Sam »

Hahahahahaha......syke tullinger. Garantert en regel her, men uansett fantastisk at en hel gruppe ble med på det dvs at en ikke sa fra om at det kunne føre til trøbbel.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Venting i skogen..

Post by Ichbin »

Er ikke lov å slippe gjennom spillere, så sant ikke turneringsledelsen har godkjent dette.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Venting i skogen..

Post by Grønne greener »

Er det ikke lov til å slippe igjennom andre spillere i turneringer? Det visste jeg ikke. Jeg trodde at det var krav fra TV i store turneringer at rekkefølgen må holdes, men jeg tror ikke at det er en regel?
Jaja, dette er jo et regelspørsmål så da tar jeg nok helt sikkert feil igjen.
Jeg er ganske temmelig helt sikker på at det ikke er lov til å "gjemme seg i skogen". Spilleavbrudd er det vel kun turneringsledelsen som kan bestemme?
Post Reply