The Reasonable Man's Rules Of Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

The Reasonable Man's Rules Of Golf

Post by vBildoy »

GolfDigest har laget en snedig liten sak om golfregler man bør kunne være litt rund i kantene med. Fra mitt nybegynnerperspektiv virker det fornuftig. Ville dere fulgt en del av de rådene og likevel ført score?

http://www.golfdigest.com/golf-instruct ... es#slide=1
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: The Reasonable Man's Rules Of Golf

Post by Pointmonaco »

hehe... her er det muligheten til å hoppe godt opp i salatbollen og tråkke..

Må vel si et noen av disse tipsene synes jeg er greie, flytte stein i bunker, eller en liten stein som ballen ligger inntil i en faiway og ballen rører litt på seg (er ikke noen vits å ofre en kølle her synes jeg), readygolf er en god greie som ofte burde praktiseres, og give me innenfor grensene er OK. Men, begynne å droppe ut fra OB, og for mistet ball er litt over grensen synes jeg, det samme for å ligge dårlig i en bunker..shit happens...

Er liksom som om man skal slutte å dømme straffe i fotball fordi en spiller var uheldig å bomme på ballen og felle en man... ikke intensjonen å gjøre det, men reglene er klare. Hovedregel i golf er tross alt å spille ballen som den ligger... face it or leave it. Du kan alltids droppe den uspillbar, og ta et straffeslag :)
koheim
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 15 Sep 2011, 11:02
Hcp: 11

Re: The Reasonable Man's Rules Of Golf

Post by koheim »

Det står vel klart og tydlig i artikkelen "How to play a quick, casual round while staying within the spirit of the game"......dette må ikke forveksles med en selskapsrunde hvor du ønsker å regulere handicappet eller i konkurranse.
Når man spiller en treningsrunde, eller sammen med venner som ønsker å lære er dette måten å gjøre det på. Men i konkurranse skal selvfølgelig reglene gjelde 100%.
Post Reply