Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Rolfka
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 28 Jul 2014, 21:23

Re: Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Post by Rolfka »

Hei heikkih, og takk for sist(?)
Her tror jeg du tar feil. Regel 6-6d sier at spilleren kun er ansvarlig for korrekte scorer, og ikke hvem sitt scorekort det er. Du kan sjekke dette med dec 6-6d/4.
Totalscoren har vel heller ingen betydning, da det er om man har notert feil score på et hull som er avgjørende. Har man skrevet en for lav score på at hull, er det disk og ved for høy er den høye scoren er tellende. Spilleren er aldri ansvarlig for summeringen av scorekortet. Om man har summert riktig, men har for lavt på ett hull og for høyt på et annet, er det uansett disk fr den for lave scoren.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Post by Snowman »

Hva med denne her da, diske seg sjøl 6 dager etter avsluttet turnering, pga noe man kanskje kan ha gjort galt!!?

http://espn.go.com/golf/pgachampionship ... card-error

En av leserne kommenterer det slik under artikkelen:

"Back in 1976, I used the bathroom in 1st grade..I did not put the seat down....I apologize for the inconvenience this may have caused the next person."
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Post by heikkih »

Rolfka wrote:Hei heikkih, og takk for sist(?)
Her tror jeg du tar feil. Regel 6-6d sier at spilleren kun er ansvarlig for korrekte scorer, og ikke hvem sitt scorekort det er. Du kan sjekke dette med dec 6-6d/4.
Heisann Rolf Helge og takk for sist.

Du har faktisk helt rett og jeg tok feil. Kan ikke huske å ha lest dec 6-6d/4 tidligere.

Bakgrunnen for min påstand var en reell situasjon fra da jeg var aspirant for noen år siden og hoveddommer valgte å diske den ene av spillerene etter 6.6d. Sjekket dommerrapporten fra den turneringen nå og det var ingen nærmere detaljer rundt situasjonen, så også mulig at jeg husker feil rundt hva som faktisk hadde skjedd.

Fint å lære noe nytt :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Post by 20legend »

Klubbmesterskap der ein slår ut første ballen, eller de finner ikke den.Gidder ikke å gå ned for å slå ny ball. Kastet bare en ball ned og spilte den til bogey og ville bare ha 1 straffeslag, altså en dobbel. Endte med disk når markøren nektet og skrive under. Dette var nest siste hullet andre dag!
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Post by Rotten »

20legend wrote:Klubbmesterskap der ein slår ut første ballen, eller de finner ikke den.Gidder ikke å gå ned for å slå ny ball. Kastet bare en ball ned og spilte den til bogey og ville bare ha 1 straffeslag, altså en dobbel. Endte med disk når markøren nektet og skrive under. Dette var nest siste hullet andre dag!
Ærre mulig?
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Årets mest dustete diskvalifikasjon?

Post by 20legend »

Skulle ikke trodd det.. Men jo er mulig.
Post Reply