Ringe inn regelbrudd?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Ringe inn regelbrudd?

Post by Keyser »

Ny hendelse der tv-seer ringer inn og rapporterer regelbrudd.
Regelbruddet (som spilleren ikke anerkjenner) medførte at en god del flere spillere klarte cut'en og fikk dermed mulighet til å tjene penger.

Riktig å "høre" på innringere eller ikke?
Ja det er urettferdig at noen spillere har mere kamera på seg enn andre, dersom sofadommere kan drive å ringe inn.
Men dersom sofadommere faktisk har rett - skal man ikke "beskytte feltet"?
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ringe inn regelbrudd?

Post by furu »

Det kan være snakk om mye penger og det er jo yrket deres. Jo - jeg er med på at man skal "beskytte feltet".

Denne hendelsen er i mine øyne litt grovere enn å bare si to straffeslag. Det er åpenbart at hun plasserer ballen feil med vilje. Det er noen merker i gresset langs eller rett i linjen hun ville fått ved å legge den på samme sted. Når hun flyttet ballen til venstre unngikk hun disse. Syns derfor denne er annerledes enn f.eks. Vilegas og Harringtons hendelser. Choi jukset og ble tatt.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Ringe inn regelbrudd?

Post by kevin »

Jeg er enig i at hun jukset og ble tatt. Da var det bra med tv-bilder og at noen ringte inn. Her var det bevisst juks, og det burde gi mer enn 2 straffeslag. Jeg er fortsatt imot innringing, prinsippielt. Men ser at det kan være bra i noen tilfeller. Vanskelige greier. Er også enig i at denne saken skiller seg mye fra endel andre saker.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Ringe inn regelbrudd?

Post by Golffreak »

Enig i at det hun gjør ikke er bra, og først og fremst fryktelig klønete og unødvendig da det var en enkel tap-in. Litt av spørsmålet her er hvor mye en kan bomme med når man skal legge ned igjen ballen..? Jeg kan se at det er marginal forskjell på hvor ballen legges ift den relativt lille markøren (øvre høyre hjørne vs øvre venstre hjørne). Det kan umulig være en inch (2,5 cm) som blir skrevet, sannsynligvis mer 1 centimeter vil jeg si. Hun burde ha vært oppmerksom på dette, hvis ikke så er hun litt sløv. Hvorvidt det var bevisst juks er vanskelig å konkludere utfra bildene synes jeg. Greit med 2 straffeslag, hun burde bare ha akseptert det istedetfor å nekte etter disse TV-bildene.

Jeg er derimot uenig i at de skal ta imot telefoner fra sofadommere, av den enkle grunn av at spillerne dømmer selv (evt med hjelp av dommer) og at det kun er et fåtall spillere og slag som blir filmet. Det blir litt som at TV-kameraet kun skal følge Ronaldo og så kan sofadommere zoome inn på alle tjuvtriksene hans og dømme kun han.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ringe inn regelbrudd?

Post by furu »

Legg merke til et merke av en eller annen form mellom ballen og hullet. Dette er etter førsteputten hennes, baller ligger i ro.

Image

Litt vanskelig å se her, men mynten plasseres til venstre for ballen. Ikke rett bak. Allerede her har hun begynt å planlegge hvordan hun skal få flyttet den til venstre.

Image

Men det var tydeligvis ikke nok å skulle plassere ballen ned rett foran mynten. Hun plasserer den til venstre for den, altså på motsatt "hjørne" av der den opprinnelig lå. En sirkel har selvsagt ikke hjørner :) men se det for deg.

Image

Det er sikkert snakk om 2-3 centimeter. Og hun gjør det med hensikt for å få en fordel i forhold til en ujevnhet på greenen.
Instagram @christianfuru
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Ringe inn regelbrudd?

Post by Lefthook »

Dette var relativt grovt.

Mon tro om hun har sett for mye på Leslie Nielsen?
Post Reply