Utslagsområde når banen bruker "platform" for utslag

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Utslagsområde når banen bruker "platform" for utslag

Post by jenstf »

På 9-hullsbanen på Mørk benyttes det noen metallplatformer med kunstgress og innebygget "plast-pegg" på hver kant og stort område med ståplass i midten av typen "plastmatter" som ofte er å finne i inngangspartiet til offentlige bygg :p
Platformen er vel ca. 1x1 meter store.

Fungerer sånn passe om man pegger opp ballen, men når jeg slår rett fra matta opplever jeg ofte at kølla smeller ned i metallet der jeg fra gress normalt ville tatt divot, noe som enten helt eller delvis ødelegger slaget.

Driving rangen benytter også kunstgressmatter. Men her er underlaget mykere. Så der går slagene fint, men køllene får grønn "guffe" under :p

I følge reglene skal jo utslagsområdet være 2x2 køllelengder stort.
Vil det da si at jeg har mulighet å ta utslag fra gresset bak eller på siden av den ¤#%#"&"¤#% metallplatformen?
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Utslagsområde når banen bruker "platform" for utslag

Post by Grønne greener »

Jeg tror ikke at reglene sier at du har krav på 2 køllelengder. Kun at du KAN gå bakover.
Jeg har ikke sjekket regelboken men mener å ha lest det nylig.
Du kan i hvert fall ikke pegge opp ved siden av merkingen (klossene hvis det finnes).
Kjøp deg et sett med slike "gummikopper". De er fine å bruke om vinteren og dermed sikkert også på de harde utslagsmattene.
Post Reply