App registrering golfbox

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
champ
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 24 Sep 2014, 17:46
Hcp: 10,2

App registrering golfbox

Post by champ »

Hei!

I dag gikk jeg en nihullsrunde med en kamerat på krokhol. Vi brukte appen til golfbox til å registrere score underveis. Jeg spilte en god runde og etter å ha sendt inn score fikk jeg nytt handicap på 24,3. Vi dro så for å møte en felles kompis, men han kom aldri så da bestemte vi oss for å gå 9 hull til. Jeg fortsatte å spille bra og prikket inn på 19poeng. Da vi nå sendte inn scorekortet fikk jeg plutselig ny handicap på 24.7! Hvordan er dette mulig? At jeg skrives opp 0,4 poeng når jeg spiller over 18 poeng på ni hull!
Driver: Taylormade SLDR
3Wood: Callaway x2 hot pro
Hybrid: Taylormade Aeroburner 19
Jern: Taylormade speedblades 5-PW
callaway mack daddy, 52,56,60
Oddeysey White hot #8
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: App registrering golfbox

Post by raysv »

Husket du å huke av for at det var 9 hullsrunde da?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: App registrering golfbox

Post by Keyser »

Har du sett på scorearkivet i Golfbox? Hva er registrert der?
Ved 24 i handicap blir man regulert opp 0.1 per runde ved oppskriving, så 0.4 opp på to runder er "umulig"
</Keyser>
champ
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 24 Sep 2014, 17:46
Hcp: 10,2

Re: App registrering golfbox

Post by champ »

Ja, dette høres veldig feil ut og "må" være en feil i programmet. Jeg gikk sammen med en kamerat som vi skrev ned i samme scorekort og han skrev seg ned etter 20 poeng, noe som bekrefter at det er huket av på 9hull og ikke 18. I tillegg var det appen som noterte de 19 poengene, så scoren er telt riktig.

Inne på arkivet til golfbox er det også noe som er litt merkelig. Etter runden jeg fikk 21 poeng fikk jeg bekreftet fra appen at mitt nye handicap er 24.3, men inne på golfbox står det nye handicapet på det samme som jeg hadde før runden, altså 25,5. Og deretter har den skrevet meg ned hele 0,8 etter å ha fått 19 på neste runde.

Nå spiller jeg hvertfall på det handicapet jeg har trodde jeg har hatt i lang tid, nemlig 24,8. Så vidt jeg vet må slike ting tas hele omveien igjennom klubben min så jeg gidder ikke ta dette noe videre, men noe feil må et vel være.
Driver: Taylormade SLDR
3Wood: Callaway x2 hot pro
Hybrid: Taylormade Aeroburner 19
Jern: Taylormade speedblades 5-PW
callaway mack daddy, 52,56,60
Oddeysey White hot #8
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: App registrering golfbox

Post by tilskuer »

Jeg antar poengforvirringen skyldes at prøvde å registrere to nihullsrunder på samme dag.
Dette er ikke tillatt i henhold til Hcp-bestemmelsene, j.fr. pkt 3.8, og jeg antar at den første runden ganske enkelt ble strøket, eller satt som ikke hcp-tellende, da du registrerte den neste.
Post Reply