Maks 1 markør på 18 hull?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Maks 1 markør på 18 hull?

Post by GolfMickey »

Lurte på en ting. Spilte 2, 9 hulls runder i dag. en med to personer som jeg ikke kjente og den gikk ikke alfor bra 16 poeng. men så gikk jeg 9 til med broren min og det gikk knallbra endte med 21 poeng totalt 37 poeng. Er reglene sånn at jeg da ikke kan skrive med ned siden jeg ikke gikk sammenhengende med noen på 18 hull? håper på et godt svar! :D
Last edited by GolfMickey on 25 May 2015, 19:51, edited 1 time in total.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by Gundersen »

Om jeg har forstått deg rett, så spilte du ikke disse rundene sammenhengende. Mitt forslag, logg inn på golfbox huk av for 9 hulls runde, og se hva dom skjer. Tipper ditt hcp blir regulert ned i forhold til hvilken hcp kategori du er i.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by GolfMickey »

Gundersen wrote:Om jeg har forstått deg rett, så spilte du ikke disse rundene sammenhengende. Mitt forslag, logg inn på golfbox huk av for 9 hulls runde, og se hva dom skjer. Tipper ditt hcp blir regulert ned i forhold til hvilken hcp kategori du er i.
gikk sammenhengende men med forskjellige personer har for lavt hcp til å regulere meg ned på 9 hull
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by Keyser »

Som regelridende hcp-ansvarlig vil jeg spørre deg: Ville du lagt inn 18-hulls runden dersom du fikk 10p på på runde 2, og du "fortjente" oppskriving? Sa du at runden(e) var hcp-tellende før du begynte?

Som pragmatisk medgolfer: Gi bæng, registrer 18-hulls runde med broren din som markør.
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by GolfMickey »

Keyser wrote:Som regelridende hcp-ansvarlig vil jeg spørre deg: Ville du lagt inn 18-hulls runden dersom du fikk 10p på på runde 2, og du "fortjente" oppskriving? Sa du at runden(e) var hcp-tellende før du begynte?

Som pragmatisk medgolfer: Gi bæng, registrer 18-hulls runde med broren din som markør.
Ja går bare hcp tellende runder så det sa jeg ifra om ble litt spesielt siden broren min ikke kunne gå første 9. (gikk av på 1.) så da hadde jeg jo registrert og skrevet meg opp hvis jeg hadde havna under buffersone.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by Keyser »

GolfMickey wrote:
Keyser wrote:Som regelridende hcp-ansvarlig vil jeg spørre deg: Ville du lagt inn 18-hulls runden dersom du fikk 10p på på runde 2, og du "fortjente" oppskriving? Sa du at runden(e) var hcp-tellende før du begynte?

Som pragmatisk medgolfer: Gi bæng, registrer 18-hulls runde med broren din som markør.
Ja går bare hcp tellende runder så det sa jeg ifra om ble litt spesielt siden broren min ikke kunne gå første 9. (gikk av på 1.) så da hadde jeg jo registrert og skrevet meg opp hvis jeg hadde havna under buffersone.
Da er det grei skuring - registrer med broren din som markør. Kan ikke tenke at reglementet dekker dette spesifikt, men så lenge du har meldt runden som hcp-tellende, hatt markør, spilt etter reglene osv osv, så må det være greit. Strengt tatt kunne markøren din på første 9 signert kortet ditt for den delen, med den signaturen følger jo ikke med i golfbox uansett...
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by GolfMickey »

yes da legger jeg det inn, litt dumt at golfbox ikke har lagt til rette for ting som dette her ,evt sende godkjendelse til begge. Fulgte reglene til punkt og prikke og fikk jo de poengene jeg fortjente så burde være greit det :) takk for hjelpen
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Maks 1 markør på 18 hull?

Post by yuran »

Har vært i tilsvarende situasjon og jeg tar den ofte enda lengre. Fordi det tar lang tid før ukjente medspillere godkjenner, så legger jeg bare inn en kamerat som ikke nødvendigvis har vært med på runden. I og med at det ikke er noe mål i seg selv med nedskriving av hcp (ulempe i en del turneringer :D), og fordi jeg registrerer alt som hcp-tellende, så er jeg ikke så nøye på det. Unntaket er hvis jeg spiller alene, da spiller jeg gjerne et par baller mot hverandre og legger inn 18 ikke hcp-tellende kun for historikkens skyld.

Enig i at det er kosher å legge inn :)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply