HrG Matchplay 2009

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

HrG Matchplay 2009

Post by eaglebooger »

Jeg planlegger booke en liten koselig 9-hullsbane på i nærheten av Oslo en hel dag utpå høsten en gang. Grunnen til dette er at jeg skal arrangere en matchplayturnering... Jeg gjorde hele formatet og regler og runder og flighter klart ifjor, men det var for sent utpå året til at det ble gjennomført, så jeg begynner tidligere i år!

Turneringen er åpen for alle, damer, menn, jenter, gutter, grøntkort, scratch, men alle som deltar må være forberedt på at det er slag som teller, og ikke hcp. Jeg har spilt matchspill mot en pro, og kan bekrefte at det er mulig ta innersvingen på selv gode spillere... Iallefall på denne banen; Selv proer slår i skogen avogtil, og da er det bare å sikre med en bogey for å vinne hullet

Turneringen blir nok spilt i måendsskiftet August/September et sted, og på en lørdag (slik at man har muligheten for å ta seg en bayer etterpå)

Formatet er veldig enkelt;
Man spiller en mot en, og det er kun slag som teller, stableford brukes altså ikke. Vinneren av sin kamp går videre osv...
Det vil bli finale samme dag (også over 9 hull)

Påmeldingsavgift vil ligge på 5-600,-. Det dekker spill, mat, drikke og premiering.

Det er veldig fint om de som taper matchene sine ikke reiser hjem, men blir med og følger finalen fra sidelinjen og heier og klapper og kommer med motiverende og demotiverende ord (etter eget ønske) og får med seg premieutdeling på slutten av dagen der vi kroner kongen/dronningen av HrG Matchplay 2009

Hadde vært veldig gøy om så mange som mulig ble med på dette!

Jeg regnet litt på dette ifjor, og kom frem til at dersom man starter med shotgun klokken 09:00, så får man satt igang finalerunden ca klokken 17:00 Og 9 hull tar under 2 timer på denne banen.

Hypp?

Send meg pm med navn, tlf og epost så fører jeg deg opp på listen og sender oppdateringer når tingene begynner ta ferdig form.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
Vijay
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 02 Jan 2009, 13:25

Re: HrG Matchplay 2009

Post by Vijay »

Ta den på vestlandet da vel :)
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: HrG Matchplay 2009

Post by bjermis »

hva bane tenker du på?
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
Post Reply