CA Championship

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

CA Championship

Post by stooy »

I dag starter Tiger Woods igjen på sin 2. turnering etter debuten/comeback´et. Denne gangen i World Golf Championship Turneringen CA Championship.. :)

Han går ut i ball kl 11.25 (lokal tid, hva blir dette i norsk tid?) sammen med Mike Weir og Robert Karlsson.

Dette er en slagspillturnering i motsetning til den forrige World Golf Championship turneringen som var Matchplay. Kanskje kan Tiger hevde seg mer i slagspill...?

Jeg gleder meg iallefall til i kveld :D
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by stooy »

Det spilles forøvrig på Doral Blue Monster Course, og her er litt fakta om banen:

- Par 72
- Lengde: 7266
- Spilt 48 PGA turneringer her
- Banerekorden her er 61 slag og ble satt av Stephen Ames i år 2000
- Bermudagress
- Antall bunkere: 110
- Antall vannhinder: 11
- Hull 18 er ranket som det vanskeligste avslutningshullet på PGA Tour (år 2004)
- Hull 1 er ranket som det letteste åpningshullet på PGA Tour (Par5)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by furu »

Sean O'Hair imponerte i starten. -4 etter to hull! Fremdeles -4 etter fire hull. Tiger er på par etter fire.

Sendingen starter kl.19 på Viasat Golf :D Blir en utrolig bra turnering. Så at golfsiden.com tipper Woods som vinner. Det har jeg faktisk ikke tro på. Jeg tipper at Cink, Furyk, Love eller Leonard tar denne.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by stooy »

Der kom tigern med en Birdie... :D Førsteslaget på hull 15 til 30 cm fra koppen :)
User avatar
steffenakk
Forumvant
Forumvant
Posts: 73
Joined: 05 Dec 2008, 16:46
Hcp: 6.6
Hjemmeklubb: Ålesund Golfklubb
Location: Skodje

Re: CA Championship

Post by steffenakk »

Var ikkje en knall dag av tiger i dag..men mickelsen spilte bra :D
Fylkesmester møre og romsdal 2008
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by furu »

Mange lave score. Tiger ligger litt langt bak. Garcia skuffet i dag. Bommet stort sett alle putter som var lenger enn en meter fra hullet. Så ut til at han har byttet putter - igjen. Liker Oliver Wilson men det var allikevel herlig å se ham slå 40 meter for kort rett i vannet på siste hullet. Selvsagt et feiltreff, men alltid godt å se når proffene gjør slike menneskelige feil.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by stooy »

Nei Tiger ligger kanskje lovlig langt bak nå til at han skal klare å ta inn igjen det der, men alt er vel mulig enda.. Jeg håper iallefall på det..

Nok en gang er jeg mektig imponert over Rory McIlroy! Syk mann...
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: CA Championship

Post by norrbaggen »

Henrik Stenson stripper i USA :shock: :lol:
http://www.expressen.se/sport/golf/1.14 ... n-kladerna
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by stooy »

norrbaggen wrote:Henrik Stenson stripper i USA :shock: :lol:
http://www.expressen.se/sport/golf/1.14 ... n-kladerna
Haha,ja så det der! :D De hadde vel ca 7 minutters innslag om det på Golf Channel tidligere i dag :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by furu »

Mange bra runder i dag. Tiger ser ut til å være fullstendig akterutseilt. Ti slag bak Phil M. er mye. Sistnevnte imponerer forøvrig. Solid runde i dag med -6. Var i superhumør da han ble intervjuet av Golf Channel. De foreslo at han skulle gi ut en video om å drive langt og rett siden han gjorde det så bra nå. Svaret var ganske kontant at den ville nok ingen kjøpe :lol:

Til min store forargelse så gikk Perry på -8 i dag. Hva er det med den fyren? Jeg klarer ikke å like ham.

Rory Racerbil gleder mitt hjerte med -6 i dag (-10) og kommer til å spille som en konge i helgen.

Garcia kunne teoretisk blitt nummer 1 i verden i helgen men takler tydeligvis ikke presset. 2 x 72 er langt langt bak. Skuffende. Vet at golf svinger (bokstavelig talt) mye, men man må kunne forvente litt mer.

I morgen faller vel Watney, Marksaeng, Pampling, Quiros og Johnson fra.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by furu »

Charley Hoffman -3 etter to hull i dag! Mannen med tidenes villeste bilde på PGA Touren slår til! Søren Hansen med -7 etter 15 er veldig, veldig bra.

Tiger er kun -1 etter 8 hull. Vet det er en voldsom klisje å bruke dette ordet, men han ser ut til å ha mistet x-faktoren. Det som gjorde ham spesiell. Slagene som går i reprise 10 år etter. Vet det er tidlig i comebacket, men jeg syns han rett og slett bare spiller jevnt og trutt.

Hvem vinner dette da? Jeg har faktisk troen på Furyk.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by stooy »

Mickelson og Watney kriger hardt nå om førsteplassen... :) Watney med birdie - eagle på de to forrige hullene og ligger nå på -20 begge to :) Dette kan bli spennende mot slutten!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: CA Championship

Post by furu »

De to hullene til Watney var utrolige. Hadde aldri trodd han skulle kjempe om seieren. Mickelson uten i bushen med høyresving var forøvrig stilig :D

Stenson har dagens runde i negativ forstand. En trippel, en dobbel og 8 bogey. To birdies hjalp lite.
Instagram @christianfuru
Post Reply