Nordea Pairs

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nordea Pairs

Post by furu »

Har lyst til å spille turneringer og denne dukket opp på listen hos klubben min. Noen som har spilt den før og har meninger? Vurderer å melde på min far og meg :D

Ser at det spilles "four-ball stableford" - noen som kan forklare meg litt om hvordan det foregår? Finner bare info om hhv. "aggregate" og "best-ball" i forbindelse med four-ball og stableford.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Nordea Pairs

Post by Keyser »

Hei

Nordea Pairs er en fourball konkurranse med 3/4 hcp, se f.eks her http://no.wikipedia.org/wiki/Fourball. Handicappet til hver partner reduseres til 3/4 hcp. Den spilleren som får best stablefordscore på et hull, blir tellende for laget på det hullet.

Har spilt denne noen år - synes det er en artig turnering. Måtte stille opp som reserve på regionsfinalen i fjor, er gikk vi videre til landsfinalen. Da det ikke er mulig å bytte partner mer en en gang, måtte jeg spille den også :D

Å spille finalen var en opplevelse. Godt arrangement med foredrag og bankett dagen før finalen, mange og fine premier (stakk av med en Scotty Cameron putter)
</Keyser>
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Nordea Pairs

Post by oka »

En kjempe artig turnering.
Spiller i år som ifjord med fadern.
Ifjor vant vi kvalifiseringen på Onsøy GK (41p) og delfinale på Borregaard GK (45p) og finalen på Evje med (39p).
Arrangementet er kjempe bra og i regi av NGF.
Ble nr 9 i finalen og fikk fine premier selv. Kunne velge fra premiebord og valgte 2 pakker med ProV1 baller.

Spilte årets turnering på Onsøy GK i helgen som var og vi vant rakkern i meg da også. Hadde denne gangen 42p og vant i år som ifjor på bedre hcp.

Jeg og fadern har hatt skikkelig flyt og spilt bra sammen. Cluet er å ikke stryke hull og redd hverandre på hullene. I år hadde jeg selv skikkelig flyt og åpnet hull 1 med Birdie og 4p, hull 5 med eagle fra 100m og 4p og birdie på hull 14 og 4p. Slikt blir det poeng av til slutt.

Gleder med til neste steg allerede og tror Østlandet skal spille på Skjeberg... ps! Se opp for tuneflue der.

Uansett anbefaler dette...utrolig gøy med parturneringer.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
Post Reply