ET - BMW PGA Championship

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Storturnering på Wentworth denne uken. Mange kjente navn - Stenson, McIlroy, Els, Kjeldsen, Cabrera, Karlsson.......det bare fortsetter. Regjerende mester er Jimenez og han stiller selvsagt til start. Har ikke tro på at han forsvarer tittelen.

West Course er banen det spilles på. Har personlig mange gode minner fra den - på PS3 :D Skulle du ønske å bli medlem her så koster "overseas" medlemsskap kun £4.900. Fullt medlemsskap er praktisk talt gitt bort til litt under £15.000.

Image

Hull 2

Image

Noen interessante grupper med spillere;
Quiros - Daly - Kaymer (Quiros må tro at Daly liker ham spesielt godt, spilte sammen også i Italia)
Karlsson - Stenson - Goosen
Westwood - Romero - S.Hansen
Jimenez - Cabrera - Olazabal


Kommer det konkurranse på denne stooy? Å tippe vinneren her blir vrient. Håper jeg har tillatelse til å kjøre en liten konkurranse på eget initativ.

Konkurranseregler
- velg den spilleren du tror gjør det best, trenger altså ikke å vinne
- dersom to eller flere har valgt samme spiller så foretar min 4 år gamle datter loddtrekning

Premie
- Wilson Staff microfiberhåndkle
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by hanso87 »

Bare gjetter på Stenson jeg..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by kevin »

Har trua på Lee Westwood denne helga,har vist gryende form.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by kevin »

Westwood er håpløst langt nede og klarer ikke cutten,merkelige greier.Jimenez viser at han har tenkt å forsvare tittelen fra i fjor,og er i ledelse foreløpig. John Daly har gått på -1 i dag og er på par sammenlagt,tror han klarer cutten greit selv om det er mange spillere ute og spiller nå fortsatt,grensa er +2 akkurat nå. Og Stenson ser ut til å misse cut ganske klart,med mindre han spiller forrykende resten av runden...overraskende :shock:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Dere har virkelig valgt to som viser fram storspillet :lol: Westwood er ferdig for dagen og kan bruke helgen til trening. +10 holder til T142. Stenson prøver å følge Westwoods eksempel men knuser ham for øyeblikket. +6 totalt etter seks hull i dag.

Jimenez gjør kanskje min spådom til skamme. Enda tidlig på dagens runde men -6 kommer nok til å holde til en plass i toppen. Gårsdagens leder - Fernandez Castano - gikk ikke mindre enn ti slag dårligere i dag og falt kraftig tilbake. Han er rett og slett for ustabil, misset et par korte putter i går. Virker å ha lite selvtillit med putteren.

Pablo Larrazabal er en spiller jeg virkelig liker. Utrolig artig å se på, gjør en del rare ting men kommer opp med noen fantastiske slag. Også han er litt ustabil men med -5 etter 16 i dag så klatrer han på listen.

Paul Casey må vel være favoritt til å vinne hvis han ikke dummer seg fullstendig ut på slutten av fredagen. Fremdeles 12 hull igjen i dag og kun ett slag bak ledelsen.


Monty slår ut foran et ganske så fasjonabelt klubbhus
Image

Andres Romero beundrer den engelske naturen på nært hold - ikke bare en gang

Image

Image

Image

Felipe Aguilar viser at det ikke bare er Daly som har dårlig smak. Aguilar er faktisk helt håpløst smakløs, han tror sikkert han er litt artig når han stiller i dette eller f.eks. svart/hvite bukser og en sko i hver farge
Image

Image


Quiros er alltid i herlig humør og Daly viser sin minst skrikende bukse
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Blant dem som misset cuten finner vi Stenson, Goosen, Westwood, McGinley og Cabrera.

Casey hadde alle muligheter til å få et ganske stort forsprang på feltet men spolerte det på de siste hullene. Endte på -8, var en stund på -10. Også i går slet han litt på de fem siste hullene der mange andre henter både birdie og eagle.

Quiros hadde drittflaks på 18. Traff taket på VIP-tribunen (som ligger 25 meter fra greenen), spratt inn på greenen og ble liggende 5-6 meter unna flagget. Dagens slag :D Romero var fullstendig ute å kjøre på 17. Dårlig utslag, kom seg ut på fairway, slo neste slag ob, droppet og kom seg til greenkanten. Chippet like godt inn for en 7er :lol: Kunne like gjerne vært åtte eller ni slag.

Kjeldsen har spilt seg sterkt opp og har mulighet for seier. Jimenez har garantert lest på golfsnakk.no og går i lederball i morgen for å motbevise min påstand. Casey er allikevel min favoritt.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Denne mannen hadde en kanonrunde i dag og legger press på Casey. 65 slag er utrolig bra.

Image

Casey er på siste hullet i dette øyeblikk. Ser ut til å bli en birdie. Jimenez har hatt en dårlig runde på +2 etter 17. Kjeldsen (-10) går i lederball med Casey i morgen. McIlroy har -9.


Daly gikk på 77. Har tydeligvis går en full runde i garderoben og begynner på nytt - denne har vi nemlig sett før :D

Image


Til slutt må jeg ta med et bilde av Pelle Edberg. Dette hodegreiene er bare helt grusomt. Får være grenser for hva man kan ha på hodet.

Image


Casey misset nettopp birdieputten fra 1 meter på 18. 3-putt på 17 og 18. Kunne og burde ledet med fem slag.

Casey -13
Kjeldsen -10
McIlroy -9
Fisher -8
Schwartzel -8
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Jimenez klarte kunststykket å få en albatross i dag :D Senket andreslag fra 188 meter (6 jern) på hull 4 som er 504 meter langt. Allikevel er han +2 for dagen, noe 5 x bogey nok er skyld i.

McIlroy har i løpet av de tre første rundene ikke tapt ett eneste slag på siste ni. Dersom Casey ikke scorer bra på hull 10 til 14 og McIlroy unngår tapte slag på 6-9 så vinner McIlroy. Det er min spådom :D Casey har nemlig vært direkte dårlig på 14-18. En birdie og 4 x bogey på de tre første rundene.


Dalys antrekk i dag er absolutt godkjent. Spillet var ikke helt på topp, kanskje konsentrasjonen og fokus som svikter etter en dårlig tredjerunde der sjansene til topplassering røk.

Image


Noen andre som mener at Rory bør klippe seg? :lol: Eller søke jobb hos McDonalds?

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Casey tok jammen denne. Leder Race to Dubai nå og rykket opp til 3.plass på verdensrankingen. Ross Fisher presset til siste hull, faktisk var Caseys birdieputt på 18 det som avgjorde det hele. Sistnevnte var faktisk i bunkeren i front på siste men kom seg mesterlig ut. Fishers -8 er turneringens beste runde og utrolig imponerende.

McIlrioy gjorde akkurat det han ikke har gjort de tre første rundene - 3 x bogey på siste ni var for dårlig.

Må nevne Curtis siste fire hull :arrow: birdie - birdie - eagle - eagle :D


Image

Kan dere se alle bildene i tråden?
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by stooy »

Ser ikke bildene i de to siste innleggene :/
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Ser de fint her hos meg. Problem siden jeg bruker Firefox :?
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by JanB »

jeg ser ikke bildene hverken i IE, Chrome eller Firefox
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by hanso87 »

JanB wrote:jeg ser ikke bildene hverken i IE, Chrome eller Firefox
Rart. Jeg har Firefox og ser alle bildene, Ikke noe problem her. Prøv å restart FF eller noe sånt? Evt restart pcn.
Hadde problem en gang selv med alle youtube klipp var uten lyd. problem løst ved å restarte pcn..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by kevin »

Bruker IE7 og noen ganger så ser jeg de ikke ved første forsøk,mens neste gang så ser jeg. Vært litt variabelt,men stort sett så ser jeg de.

Ellers veldig gledelig med seier til "skippern" igjen,godt å se han tilbake i godt slag. McIlroy skuffa litt siste dagen,men en respektabel plassering. Fisher spillte utrolig godt. Ellers er det verd å merke seg tidligere The Open vinner Ben Curtis gjør en veldig bra turnering.

Og at det finnes 8 engelske spillere innenfor de 21 første plassene,og 4 til fra de britiske øyene gjorde det til stor britisk dominans på hjemmebane

Daly skuffa i helgen og havna langt nede,han bør få skryt for de rosa buksene siste dagen,som hadde en symbolsk mening. Det var for å støtte kreftsaken,og spesielt nå etter at det ble kjent at kona til Mickelson har brystkreft. Mange av gutta på pga touren gjorde tilsvarende,med å ha rosa sløyfer i capsen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by furu »

Når det gjelder konkurransen der kun kevin og hanso87 var med - skal vi la premien gå videre til neste turnering? Jeg finner rett og slett ikke resultatliste som viser deres tips (Stenson og Westwood) :lol: Kanskje vi skal la minstekravet være at de må klare cuten?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by kevin »

he he,ja det er helt greit for meg :lol:
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by Sindris »

Jeg ser bildene og bruker IE. Men jeg har et spørsmål; er streaming ulovlig?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by stooy »

Streaming er ikke ulovlig...
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by Solaar »

stooy wrote:Streaming er ikke ulovlig...
Hvis man streamer opphavsrettslig materiale så er det vel det.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: ET - BMW PGA Championship

Post by Sindris »

ok, fint. Jeg skal se golf via streaming, men da kommer det opp "kan ikke komme inn på kanalen. Kanskje nettverket ditt er nede (sjekk brannmur innstillingene) ( på engelsk.)

Kan noen vær så snill å guide meg fram til å klare det? HAR SÅ LYST Å SE GOLF!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Post Reply