Uken som kommer

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Uken som kommer

Post by stooy »

Europatouren: The European Open som spilles på The London Golf Club. Nok en uke med sterkt felt, men blant andre Sergio Garcia, Robert Karlsson, Retief Goosen, Rory McIlroy, John Daly og tidligere Open-vinner Ben Curtis i startfeltet.

PGA-Tour: Denne uken er det Crowne Plaza Invitational at Colonial som spilles på PGA-Touren. Fjorårets vinner Phil Mickelson stiller forståelig nok ikke til start.

Henrik Bjørnstad: Stiller til start i ukens Nationwide turnering "The Rex Hospital Open".
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Uken som kommer

Post by Fusion »

Jeg følger ikke akuratt så sykt godt med, men det er vel PGA touren som er den største? Hvorfor er det da så sykt mye bedre startfelt i europatouren?
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Uken som kommer

Post by furu »

PGA er vel fremdeles den beste men European Tour har tatt seg opp og forspranget er ikke stort. Jeg har ikke spilt golf lenge men alltid fulgt med på turneringer. Alltid sett mer på ET. Liker atmosfæren og spillerne bedre. En del spillere er på begge tourene. De velger turneringer etter status, geografisk tilhørighet (spiller hjemmebane/hjemland) og selvsagt pengepremier. Race to Dubai har medført at flere PGA-spillere har meldt seg på ET. Husker ikke hvor mange turneringer man må spille for å være med i finalen, men et krav har de i hvert fall satt.

Leste en tråd om tv-dekning og presisje på de forskjellige tourene. For å vise dere syn på saken så kan jeg ta med rangeringen som en kom med og flere sa seg enig i;

1.PGA
2.Champions Tour (seniortour i USA)
3.Nationwide
4.LPGA
5.ET

Håpløst spør du meg. Nivået på ET er fullstendig undervurdert.
Instagram @christianfuru
Post Reply