Norgescup 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Norgescup 2013

Post by furu »

Dato og baner er klare.

Image
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

Like få turneringer som i år. Hadde kanskje trodd at det skulle bli en eller to til.

Ingen turnering på Solastranden, som har hatt åpningsturneringen de siste årene. Ingen turnering på Borregaard heller. Det vil jeg tro er positivt, ikke alle som liker 9-hullsbanen der.

Borre-turneringen er også borte, det er Kongsberg også.

Synes at kvaliteten på banene er bedre for -13 sesongen. Så får man håpe at Kongsvinger får bra forhold neste år.

Hva sier sirA om oppsettet da mon tro? eller andre som spiller Norgescup
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2013

Post by sirandrew214 »

Oi, her var det en NC 2013 tråd.
Skulle gjerne hatt 2-3 turneringer til ja. 1 i måneden er litt lite.

Har vært fint å starte på vestlandet, koselig bane med vind-utfordringer. Greit å slippe 9-hullsbaner.
Spent på oppsettet som skal komme snart, om de kjører samme teite opplegget med små startfelt. Håper ikke det.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

Nye bestemmelser her

Ser ikke ut til at det blir noe særlig større startfelt, foruten i noen turneringer kanskje
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2013

Post by sirandrew214 »

Ser faktisk ut som at de i år skal legge enda mindre vekt på Oom, og startfeltene blir om mulig mindre. :o Dette er jo helt latterlig, hvis jeg har forstått det rett? Stort sett alle turneringer skal gå med max 54 herrer!? Da tror jeg ihvertfall at jeg med sikkerhet kan si bye-bye til NC i år, og fokusere på Region Tour, om mulig.
Det fine er at de belønner seire i NC, slik at de er videre uansett, men det hadde de vært med sine poeng, så det blir en "tom" belønning.

Antall deltakere begrenses selvfølgelig av at de planlegger å spille 36 hull på lørdag, men snakk om å gå i feil retning...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

Turneringen på Vestfold ble dessverre avlyst pga den sene våren. Forståelig at det ikke blir noe spill der første helga i mai, siden det fortsatt ligger snø og is i skyggeområdene.

MEN,litt merkelig at man ikke har en backup-plan for årets første turnering. Ingen plan for en evt utsettelse, eller en annen arrangør.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

Ser at neste turnering, på Nøtterøy 1-2.juni, har 166 påmeldte :!: Ganske mange som ikke får plass da. Spørs vel om banen er bra til da også, sist jeg hørte var det fortsatt noen vintergreener og lite gress.

Får du plass sirA :?:
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2013

Post by sirandrew214 »

Ikke sjans i havet. Etter de nye kriteriene plukket de bare 25 eller noe fra Oom, resten fra andre ting. Og de 54 som kommer med første gang er sikret poeng alle sammen og vil derfor komme med på alle turneringene uten sjans for andre, hvis man ikke klarer å ta en av de ytterst få wild card plassene fra region tour...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

så det betyr at du skal spille noen region tour turneringer og prøve å komme inn den veien?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2013

Post by sirandrew214 »

Skal nok prøve å spille region tour hvis det passer, og skulle jeg slumpe til å kvale er det fint, men det blir nok vankelig. :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

Turneringen på Meland ble vunnet av Lasse Gerhardsen fra Ski gk. Imponerende sisterunde på -2. Vant med 4 slag på Mikalsen, og enda flere slag til nestemann.

I dameklassen vant Renate Hjelle Grimstad fra Bergen gk

Neste turnering er på Miklagard fra 5.juli
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norgescup 2013

Post by furu »

Fine forhold her i Bergen i dag. Litt vind, men grei dag å spille Meland.

Ikke spesielt bra felt. Mange som droppet turneringen. God prestasjon av unge Renate og imponerende av Gerhardsen å gå under par.
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup 2013

Post by Pepper »

I den opprinnelige terminlisten som Furu la ut i trådstarten er turneringen på Miklagard oppført til 5. og 6. juli, noe jeg også noterte i min private terminliste. Familiens Norgescup-spiller registrerte det samme, og spilleren sa derfor ja til å jobbe søndag 7.

Nå ser vi at turneringen skal spilles 5., 6. og 7. juli, uten at familiens spiller har fått noen beskjed fra NGF, hverken på mail eller på annen måte. Konsekvensen er at vikar må skaffes til jobbdagen.

Er det noen andre som har fått beskjed fra NGF om endringen? Eller har NGF virkelig ikke tenkt tanken at informasjon om endringer i terminlisten kan være nyttig?

NGF har sørget for et spillerutvalg for Norgescup, men knapt noen vet hvem som er i spillerutvalget. Hvordan fungerer det, hva er mandatet? På Nordea Tour er det møter mellom spillerutvalget og SGF, og det er spillermøter under turneringene hvor spillerne blir oppdatert på hva som skjedde på møtene. Nordea Tour sørger også for skikkelig informasjon til spillerne ifølge mitt avkom.

Hvorfor skal ting være så vanskelig for NGF?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2013

Post by sirandrew214 »

Nå var den terminlisten som furu la ut datert 20. November. Jeg husker ikke når jeg fikk vite at det skulle være 3 dagers turnering på Miklagard, men det er lenge siden ihvertfall, mange måneder, og jeg er rimelig sikker på at det sto i golfbox når man meldte seg på.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

Tragisk av NGF. Dette er vel noe av problemet deres, de virker ikke å være spesielt bra på kommunikasjon. Send en mail/ring til Tamburstuen og spør.

Fant denne infoen i en kommentar på FB-siden til NC:
ta kontakt med en av representantene i spillerrådet, info finnes på oppslagstavlen ved hver turnering, samt send e-post til oss!
Tror rådet skulle inneholde noen av de tidligere Oom-vinnerne og andre initiativtakere.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Norgescup 2013

Post by Birdieplayer »

Endelig er spillerne "organisert", godt å høre, det neste er vel da at andre spillere får vite hvem det er som er i utvalget, at utvalget får en e-post-adresse og en egen side på feis.
Ett steg videre!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup 2013

Post by Pepper »

Startlisten til Norgescup på Miklagard foreligger tidlig for en gangs skyld, og det er bra.
Litt merkelig oppsett i den forstand at av 29 damer starter 23 fra hull 1 og 6 fra hull 10 dag 1. Av damene som starter fra hull 1 er det 17 om morgenen og 6 om ettermiddagen. I tillegg er det 2 grupper hvor det er blanding av damer og herrer, det kan jeg ikke huske å ha sett før på Norgescup, og det kunne lett vært endret til rene dame- og herregrupper.
Spiller egentlig ikke noen rolle, men det virker allikevel rart både med slik skjevdeling og blanding, og det får Norgescup til å fremstå fortsatt som nokså amatøraktig for meg .
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup 2013

Post by kevin »

NM på Stiklestad fra i dag

En spiller fra Molde har gjort HIO på hull 10 allerede, og er i ledelse.

Livescore
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Norgescup 2013

Post by veggiss »

Vår alles maskot sirandrew214 er tilbake på par for dagen etter hva som må ha vært en amatørmessig dobbel på hull 3. Sterkt med fugl på hull 6!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup 2013

Post by Pepper »

Startfeltet har vært diskutert, det kunne vel vært sterkere, men bl.a. Ecco tour i Finland og EM damer får ta noe av skylden.

Banen spilles kort for damene, på flere hull slås det nok ut med jern. Jeg ser forøvrig norskgolf.no skriver at de 3 medaljevinnerne fra fjorårets NM ikke er med. Det var imidlertid 3 spillere som delte 3.plassen, men på grunn av NGF's regler fikk bare 1 spiller bronsemedaljen på Bogstad, Marthe Wold og Nina Offenberg fikk sine i posten etterpå.

Og kjempeartig for Elias Hustad Birkeland som fikk HiO på første utslag for dagen.

Sol og 24 grader gir i hvert fall bra spilleforhold.
Post Reply