European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: European tour 2013

Post by Birdieplayer »

Snowman; nei, men ditt poeng var?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Birdieplayer wrote:Snowman; nei, men ditt poeng var?
... at jeg er uenig i synspunktet til Franz om at Norge klarer seg relativt bra i golf, folketall og forhold tatt i betraktning.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: European tour 2013

Post by Franz »

Snowman wrote:
Franz wrote:Norge klarer seg da relativt bra, innbyggertall og forhold tatt i betraktning.
Klarer seg relativt bra !!???

Golfforbundet har dobbelt så mange medlemmer som friidrettsforbundet, begge er forbund i store verdensidretter, og begge er landsdekkende i Norge. I golf har vi gjennom tidende hatt en eneste internasjonal toppspiller, dvs Tutta. I friidrett har vi hatt minst Europamestere i både sprint, mellomdistanse, langdistanse, hopp- og kastøvelser, og vi har hatt flere OL-/verdensmestere både på dame- og herresiden.

Norsk friidrett, de har klart seg bra, innbyggertall og forhold tatt i betraktning, men tilsvarende kan ikke sies om norsk golf.
Hvilket nivå i golf vil du sammenligne et EM i friidrett med?

Uansett: Friidrett har vært breddeidrett i Norge gjennom flere generasjoner.
Jeg tror forskjellen mellom golf og friidrett vil jevnes ut når det får tid på seg.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Franz wrote:Hvilket nivå i golf vil du sammenligne et EM i friidrett med?
Veldig interessant spørsmål, men vanskelig å svare på siden det er så mange variabler. ET i golf har ca 40 vinnere hvert år, og det er blandet kvalitet på feltene, hvor ofte veldig mange gode spillere også fra andre verdensdeler deltar, mens andre ganger også de beste europeerne mangler. Et EM i friidrett har under 20 vinnere på herresiden, annet hvert år, med stor variasjon i hvor hard konkurransen er mellom de ulike grenene, selv om alle de beste europeerne stiller. I golf er det vanskeligere å vinne turneringer med gode startfelt (selvsagt), mens i friidrett er det større konkurranse i løpsøvelser enn i hopp og kast.

Hvis jeg skal produsere en mening her, vil jeg prøve meg med denne:

Å vinne i friidretts-EM i en kast- eller hoppøvelse, det vil jeg si er minst like vanskelig som å vinne på ET i et av de svakere startfeltene, f.eks. de turneringene som går samtidig med major-turneringer eller Players.

Å vinne i friidretts-EM i en løpsøvelse, det vil jeg si er minst like vanskelig som å vinne på ET i et av de bedre startfeltene utenfor majors, f.eks. de turneringene som går i Europa i tiden mellom US Open og The Open.

Dette siste betyr at jeg mener 1500m-seieren til Henrik Ingebrigtsen i EM i friidrett i Helsingfors 2012, det er like stort som om Espen Kofstad skulle vunnet en av de store ET-turneringene i Tyskland, Irland, Frankrike eller Scotland i månedsskiftet juni/juli.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: European tour 2013

Post by Birdieplayer »

Snowman; jeg siktet til din kommentar på mitt innlegg, intet annet.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Birdieplayer wrote:Snowman; jeg siktet til din kommentar på mitt innlegg, intet annet.
Å ja, det poenget! Det var: Sometimes they come back, sometimes they don't! You never know :|
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Kofstad spiller i spesialturneringen World cup of golf i Melbourne denne uka. Han gikk førsterunden på +1 på Royal Melbourne. Decent score det på en tøff bane. Er T21 av 60 spillere sålangt

http://worldcup.pgatour.com/leaderboard.aspx
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

13.5 på stimp....sånn passe raskt ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

+4 i dag og ramler ned til T45.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Snowman wrote:
Birdieplayer wrote:Han, Joakim, Knut og Elias - og flere - har vel alle en tilnærming til dette med en tidshorisont, de mååå ikke nå toppen med en gang.
De mååå kanskje ikke nå toppen i det hele tatt? Mange norske middelmådigheter har utad vært ganske fornøyde med seg selv, med lang tidshorisont og tilsynelatende tålmodighet, før de plutselig likevel legger av med satsingen.

Likevel, det var da en av dem som sa i sommer at om han ikke klarte å etablere seg som ET-spiller i løpet av et par år, så fikk han heller finne seg noe annet å gjøre? Men jeg har litt dårlig hukommelse på hvem det var. Må vel ha vært enten Børsheim eller Kofstad, skulle jeg tro?
Jaja, det der var altså en replikkveksling for 5 uker siden, og nå la Børsheim opp. Nok et eksempel på at spillerne selv ikke alltid har den tålmodigheten som så mange ber oss i publikum om å ha.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply