PGA tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Garcia sa i intervjuet at han ble forstyrret i nedsvingen, fordi Tiger tok opp ei kølle fra bagen og da jublet publikum fordi det så ut som han skulle gå for greenen. MEN, de stod 50 yards fra hverandre, og Tiger fikk beskjed av marshallene at Garcia hadde slått. En tullesak, som Tiger besvarte sånn i intervjuet sitt:

" Marshallene fortalte meg at han allerede hadde slått, så jeg dro opp en kølle og gjorde meg klar til å slå. Så hørte jeg kommentarene etterpå, og det er vel ikke så overraskende at han måtte klage over noe."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Nytt utsagn fra Garcia i dag:
Sergio on Tiger: "I'm not gonna lie, he's not my favorite guy to play with. He's not the nicest guy on Tour
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA tour 2013

Post by Golffreak »

Har nå sett kommentarene på Golf Channel etter morgensendingen, intervjuene på Youtube og situasjonen på "split screen" hvor en ser hva Sergio og Tiger i øyeblikket. Jeg ser ingen marshaller som skulle ha fortalt Tiger at Sergio hadde slått, men jeg tror ikke Tiger gjør dette med vilje for å "finte ut" Sergio selv om de ikke er kompiser fra før. Likevel så vet jeg ikke om Tiger hadde "stolt" på en eventuell marshall om det var Steve Stricker som skulle slå.. Fakta er at det brøt ut jubel blant publikum som følger ballen, midt i baksvingen til en spiller, og det skal ikke skje kort og godt. Ukontrollert støy fra andre hull, dyr, biltrafikk etc er noe helt annet naturligvis, og synes argumenter som at "det kan alltid skje noe på greenen etc" er irrelevant i denne diskusjonen.

Det er uansett hvordan du ser på det, Tiger sitt ansvar å holde seg i ro slik at medspiller får slått sitt slag med minst mulig forstyrrelser. Det fakta at han er Tiger Woods gjør at han må være ekstra forsiktig og ikke røre en finger før den andre har slått, dette vet han godt fra før. Jeg har vært på The Open og fulgt Sergio rundt banen, og du hører han slå en fairway wood på andre siden av banen for å si det slik.. Selv med folk rundt seg, så tror jeg Tiger kunne både hørt og følt når Sergio skulle slå. At han drar opp kølla for tidlig, og dermed forårsaker jubel blant publikum som står ganske tett på Sergio (i motsetning til jubel fra andre hull) er Tigers ansvar og feil. Selv om Tiger føler seg "uskyldig" ved at han ikke visste at Sergio ikke hadde slått, så er det likevel hans ansvar og han skal være HELT sikker før han drar opp kølla fra bagen.. At han ikke er mann nok til å unnskylde situasjonen på greenen på hull 2 umiddelbart etterpå, men heller sier at Sergio "måtte klage på noe " gir han minus-karma i mine øyne... At Sergio sier det han gjør i TV-intervjuer er fordi han er brutalt ærlig, både mot seg selv og andre. Selvsagt kunne han vært "politisk korrekt" og holdt kjeft, evt. bare tatt det med Tiger på tomannshånd, men hvorfor skulle han det når det ikke var han som gjorde noe galt? Tiger kunne gjort dette til en ikke-sak ved å si at det var et uhell, hans ansvar og gitt en unnskyldning umiddelbart. De hadde ikke trengt å kommentere det nærmere i media etterpå. Det kunne jo løsnet litt på stemningen kanskje også...

Noen på golfwrx har kommentert at det er klapping noen sekunder før Sergio skulle slå og at han dermed kunne ha gått tilbake. Sergio var på vei i stancen sin, og det var lett klapping før det brøt ut jubel når han var i baksvingen. Sannsynligvis så hørte han ikke/blokket ut den lette klappingen rett før, men høyfrekvent skrik/jubel midt i baksvingen gjorde at han ble forstyrret.

Sergio får iallefall min støtte og Tiger innrømmer aldri feil eller unnskylder noe (bortsett fra hans noe teatralske "unnskyldning til verden" for utroskapet).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Bra han får noe støtte da. Men måten han reagerte på i går ved flere anledninger er bevis på hans umodenhet. Truet en tilskuer med juling nærmest også. Når han ivrer etter å snakke dritt om Tiger i dag også,så fremstår han som enda mer barnslig. Og det hjelper han neppe i kampen om å vinne
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PGA tour 2013

Post by GunnarBull »

Fillesak. Jeg har vanskelig for å gi Tiger ansvaret for at noen brøler når han tar opp ei kølle, og jeg er slett ikke sikker på at han skjønte hva som hadde skjedd før runden var over heller. Synes det er verre at Sergio hentyder at Tiger gjorde det med vilje. Det er egentlig en veldig usportslig ting å si, og jeg synes Tiger svarer helt greit for seg.

Ok, jeg er Tigerfan, men har også hatt stor sans for Garcia. Som falmet litt nå.
Last edited by GunnarBull on 13 May 2013, 07:24, edited 1 time in total.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Sendingen starter kl.20, og lederballen går ut 20:38 norsk tid. Jeg tipper at det står mellom Tiger, Stenson og Palmer. Sistnevnte er en dark horse her. Holdt på å trekke seg torsdag da han fikk beskjeden om at en god barndomskamerat var død, i en bilulykke. Han spiller med hjertet nå, og kompisens navn på capsen. Viljen er nok veldig stor, får se om spillet holder.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA tour 2013

Post by Golffreak »

Tror det står mellom de tre i tet og Stenson. Mulig Lingmerth faller av hvis han ikke får en god start. Ser ikke at Jeff Maggert eller de andre bakover skal klare å ta dette, men time will show :-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA tour 2013

Post by Golffreak »

Trist å høre vill jubel når Garcia slår i vannet, er virkelig lavmål..

Er iallefall noe man aldri hører i England når det er turnering.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2013

Post by sirandrew214 »

Tror det er noe man må lære å leve med, som i enhver annen sportsgren...
Golf har sikkert(?) en tradisjon hvor man ikke viste slike følelser åpenlyst, men i dag finnes det rett og slett ikke så mange "gentlemen", og man må innse at det bare er en sport, hvor publikum har sine favoritter og ikke-favoritter.
Selv jublet jeg stort når sutrePelle Garcia ploppet, og i varierende grad når andre gjorde det, mens jeg håpte at andre igjen ikke skulle ploppe...
Jeg synes også det er morsomt når Ronaldo snubler og misser straffespark, men jeg innser også at han er en god fotballspiller, på samme måte som "alle" vet at Garcia er en god spiller.
Hvis Garcia hadde gjort Hio på 17 hadde han fått jubel! Man må leve med begge deler, og ikke være så hårsår. ;)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: PGA tour 2013

Post by ShooterMacgavin »

Amerikanere er uspiselige supportere...
Ref: Rydercup..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Regnet med at Tiger`s dropp på hull 14 kom til å bli gjenstand for diskusjon, og nå smeller det...



Her er forklaringen fra Golf Channel:
“I saw it perfectly off the tee,” explained Wittenberg, who tied for seventh after a 3-over 75 Sunday. “I told him exactly where I thought it crossed, and we all agreed.” Wittenberg reiterated that Woods actively consulted with him in order to determine the point where the ball last crossed the hazard. “We talked to each other,” he said. “I told him I thought it crossed on the corner of the bunker right where he took his drop. “There is no doubt, guys,” Wittenberg added. “The ball crossed where he dropped.” Following the conclusion of play, the PGA Tour released the following statement regarding the situation: "Without definitive evidence, the point where Woods' ball last crossed the lateral water hazard is determined through best judgment by Woods and his fellow competitor,” the statement read. “If that point later proves to be a wrong point (through television or other means), the player is not penalized by Rule 26-1 given the fact that a competitor would risk incurring a penalty every time he makes an honest judgment as to the point where his ball last crosses a water-hazard margin and that judgment subsequently proves incorrect (Decision 26-1/17)."
Skal jo nevnes at kamera-vinklene på opptaket ikke er eksakte, man kan umulig se det 100%
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA tour 2013

Post by veggiss »

Sukk...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2013

Post by sirandrew214 »

Nå spurte han dommeren og fikk vite hvor han skulle droppe. Ferdig.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA tour 2013

Post by veggiss »

Han gjorde ikke det heller, for det var ingen dommere der. Han spurte markøren, og caddien hans.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

De var 100% sikre, det samme var han fra golf channel som stod rett bak da Tiger slo ut. Men synd det blir nok en sånn situasjon, litt merkelig at de ikke ba dommer om en second opinion, bare for å være sikker. Men som sagt, det opptaket er ingen fasit, til det er vinklene for dårlige.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Samtidig sier jo PGA touren at de har tatt høyde for at tv-bilder kan vise noe annet, det står nederst i uttalelsen jeg quotet. Så egentlig er det en "ikke-sak", men synd det blir sånn igjen
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA tour 2013

Post by Golffreak »

Jeg har jo sagt det før, og spesielt ifbm situasjonen på the Masters.. De må få en dommer i hver gruppe som tar sånne beslutninger, ikke Tiger selv, en medspiller (som sikkert har altfor stor respekt for Tiger) og en kar fra Golf Channel...

Leste på golfwrx igår etter at Tiger hadde hullet ut på hull 14, de fleste mener at dette er feil dropp. Det er selvsagt vanskelig å konkludere 100% utfra TV-bildene, men det er jo vanskelig å se noe land under ballen når de filmer ovenfra. Hadde en dommer over walkie-talkie fått hjelp fra noen med TV-bildene, så tviler jeg litt på at Tiger hadde fått lov til å droppe hvor han gjorde. Det kan være vanskelig å vurdere hvor ballen krysset fra teestedet, og hvis man skulle konkludert utfra TV-bildene så finner jeg det vanskelig å tro at han kunne droppet halvveis opp langs bunkeren som han gjorde. Men for all del, kunne være krystallklart fra teestedet at det var rett sted å droppe. Hva vet alle vi foran TVen.

Hvorfor kommer Tiger jevnlig oppe i konflikter og regelsituasjoner? Hvorfor tilkaller han ikke på dommere i kritiske situasjoner som dette og på Masters (de er sikkert ikke langt unna uansett)? Er det tilfeldig? Jeg bare spør, jeg heier på Tiger innimellom jeg også men mener at det begynner å bli litt "andre regler" for Tiger enn andre. Sånn skal det ikke være.

Det er jo først og fremst trist at det alltid er noen regeldiskusjoner under og etter hver turnering snart, det kunne jo vært eliminert ganske effektivt.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PGA tour 2013

Post by GunnarBull »

Viktigste grunnen til at det blir slike diskusjoner er vel at alle Tigers slag kommer på TV. Det blir liksom ikke helt rettferdig det heller...

Ellers enig i at det burde være en dommer i hver gruppe.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA tour 2013

Post by Golffreak »

GunnarBull wrote:Viktigste grunnen til at det blir slike diskusjoner er vel at alle Tigers slag kommer på TV. Det blir liksom ikke helt rettferdig det heller...

Ellers enig i at det burde være en dommer i hver gruppe.
Det er jeg helt enig i, så for å gjøre det rettferdig for alle (TV-kamera eller ikke) så må de ha dommer i hver gruppe.. Da blir det ingen diskusjon, og iallefall fokus på dommeren fremfor spillerne evt. Dommerne skal også ha en ro og autoritet slik at det skjer mindre feil (selv om også de kan gjøre feil selvsagt).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA tour 2013

Post by veggiss »

Golffreak wrote:Jeg har jo sagt det før, og spesielt ifbm situasjonen på the Masters.. De må få en dommer i hver gruppe som tar sånne beslutninger, ikke Tiger selv, en medspiller (som sikkert har altfor stor respekt for Tiger) og en kar fra Golf Channel...

Leste på golfwrx igår etter at Tiger hadde hullet ut på hull 14, de fleste mener at dette er feil dropp. Det er selvsagt vanskelig å konkludere 100% utfra TV-bildene, men det er jo vanskelig å se noe land under ballen når de filmer ovenfra. Hadde en dommer over walkie-talkie fått hjelp fra noen med TV-bildene, så tviler jeg litt på at Tiger hadde fått lov til å droppe hvor han gjorde. Det kan være vanskelig å vurdere hvor ballen krysset fra teestedet, og hvis man skulle konkludert utfra TV-bildene så finner jeg det vanskelig å tro at han kunne droppet halvveis opp langs bunkeren som han gjorde. Men for all del, kunne være krystallklart fra teestedet at det var rett sted å droppe. Hva vet alle vi foran TVen.

Hvorfor kommer Tiger jevnlig oppe i konflikter og regelsituasjoner? Hvorfor tilkaller han ikke på dommere i kritiske situasjoner som dette og på Masters (de er sikkert ikke langt unna uansett)? Er det tilfeldig? Jeg bare spør, jeg heier på Tiger innimellom jeg også men mener at det begynner å bli litt "andre regler" for Tiger enn andre. Sånn skal det ikke være.

Det er jo først og fremst trist at det alltid er noen regeldiskusjoner under og etter hver turnering snart, det kunne jo vært eliminert ganske effektivt.
TV-bildene sier jo absolutt ingenting, så det hadde hjulpet lite med en dommer med walkie-talkie. Uansett så ville det kanskje ikke fått noen særlig betydning heller, siden han hadde god mulighet til en dobbel selv om han slo en ny fra tee. Vil si at tredjeslaget var mer risky enn et nytt slag fra teestedet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply