Solheim Cup 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by kevin »

Trodde Eurosport var seriøse når de sa de jobbet med å få inn en ekspert. Ja, en tennis-kommentator fra Eurosport, som er i familie med AR. Ola Ramnefjell Bentsen skal være ekspert.....
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Solheim Cup 2013

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:Trodde Eurosport var seriøse når de sa de jobbet med å få inn en ekspert. Ja, en tennis-kommentator fra Eurosport, som er i familie med AR. Ola Ramnefjell Bentsen skal være ekspert.....
Haha. Det et jo smått fantastisk. Nå er jeg rett og slett glad for at jeg ikke har tid til å se på i helgen

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote:
kevin wrote:Trodde Eurosport var seriøse når de sa de jobbet med å få inn en ekspert. Ja, en tennis-kommentator fra Eurosport, som er i familie med AR. Ola Ramnefjell Bentsen skal være ekspert.....
Haha. Det et jo smått fantastisk. Nå er jeg rett og slett glad for at jeg ikke har tid til å se på i helgen

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Medlem av Oslo GK, 5.1 i hcp, så jeg dømmer ham ikke på forhånd. Kan jo godt hende han både har snakketøyet og golfkunnskaper i orden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Solheim Cup 2013

Post by furu »

Jeg dømmer ingen på handicap. Håper det ikke er noe skjegg i mosen her. Kan fremdeles bli en fin sending.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by kevin »

Hcp er selvsagt uvesentlig, jeg nevnte ikke hcp. Men når Eurosport først sier de satser på live golf, burde de funnet noen som har kommentert akkurat det, live golf. Ramnefjell har ikke kommentert live på mange år, og hans nevø har såvidt jeg vet, ikke gjort det før. De sa også at de skulle få inn en ekspert. Man blir ikke ekspert av å kunne snakke, eller være tennis-kommentator.

Godt man kan velge språk selv, blir svensk på meg. Evt en stream
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Solheim Cup 2013

Post by furu »

Neida. Ikke myntet på deg den kevin. Bare sånn generelt siden Snow nevnte det og.

Det med live kommentering kan bli spennende. Er nok noe helt annet å få manus på highlights med 90% putter.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by kevin »

Sophie Gustafson skriver for svensk golf denne uka, og hun er på plass og hjelper det europeiske laget. Hun er kanskje ikke helt nøytral, men oser av kunnskap og erfaring. Dessuten ser hun mye av det som skjer på innsiden der borte.

hennes betraktninger rundt dagens matcher
7.40 Anna Nordqvist/Caroline Hedwall – Stacy Lewis/Lizette Salas
Kommer bli en tuff match. Både Anna och Carro spelar bra men Stacy är grymt vass på greenerna. Salas är lite av en dark horse. Hon har tillräckligt mycket USA-pride i sig för att plocka fram sitt bästa spel men att bli utkastad först på fredag morgon kan vara tufft för henne.

7.52 Suzann Pettersen/Beatriz Recari –BrittanyLang/Angela Stanford
Här har du två europeiska bulldoggs mot en av USA:s trevligaste spelare (Lang) och Stanford. Pettersen och Recari kommer vara superladdade och jag tror att det blir ett grymt par i foursome. Stanford och Lang är stadiga så det blir ingen lätt match men jag tror Europa tar poängen.

8.04 Catriona Matthew/Jody Ewart Shadoff – MorganPressel/Jessica Korda
Grym veteran och en stadig, långslående Shadoff. Tror det blir en bra kombination. Morgan vann alla sina poäng senast i Irland och har spelat väldigt bra på senaste tiden. Banan passar inte Pressel men den passar Korda perfekt. Pressel är kort medan Korda är lång. Intressant kombination i mina ögon.

8.16 Azahara Munoz/Karine Icher – Cristie Kerr/Paula Creamer
Här har du en rolig parning för USA. Jag hörde i onsdags att ingen vill spela med Kerr och Creamer så Meg kommer antagligen sätta ihop dom. Visade sig att min källa hade rätt. Kerr är jag inte förvånad över men däremot Paula. De är USA:s starkaste spelare så om de kan lägga sina egon åt sidan så kommer de bli svåra att slå. Kommer att bli grymt kul att se var det bär för ALLT kanhända i matchspel!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Solheim Cup 2013

Post by Pepper »

Artige kommentarer fra Sophie Gustafson! Interessant observasjon om Kerr/Creamer!

Synd jeg ikke lenger har Eurosport, men blir nokså forundret over at en tenniskommentator er hyret inn til sendingen. And with all due respect, jeg har ikke noe stort behov for å høre på AR heller.
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Solheim Cup 2013

Post by norhawk »

Pepper wrote:Artige kommentarer fra Sophie Gustafson! Interessant observasjon om Kerr/Creamer!

Synd jeg ikke lenger har Eurosport, men blir nokså forundret over at en tenniskommentator er hyret inn til sendingen. And with all due respect, jeg har ikke noe stort behov for å høre på AR heller.
For de som ikke har Eurosport, så finnes det live stream med sendestart kl. 15.30 og 21.00

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Solheim Cup 2013

Post by Pepper »

Jeg finner den forhåpentligvis hvis jeg leter, men allikevel, har du en link til en stream?
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Solheim Cup 2013

Post by norhawk »

Pepper wrote:Jeg finner den forhåpentligvis hvis jeg leter, men allikevel, har du en link til en stream?
sjekk http://firstrownow.eu/

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by Drizzit »

norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Solheim Cup 2013

Post by norhawk »

Jeg er en gjerrig jævel, så betaler ikke for det. Også slipper jeg å høre den grusomt trøttende AR!

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by Birdieplayer »

Herlig med Solheim Cup, interessant oppfyring fra Sophie ift at "ingen vil spille med" de 2 amerikanske jentene. Tror kanskje det tenner USA ytterligere, og kan virke smot sin hensikt. Om det var noen hensikt rundt det.

Sikkert masse streamer på nutjob.eu også. For den som kan og tør leke seg på internettet.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by kevin »

Finnes også en offisiell stream fra LET. Sender dobbelt så mye som Eurosport. Den er ikke tilgjengelig i Norge, men for de som lett fikser det med ip-adresser eller annet, burde det ikke være noe problem.

Les mer på http://www.solheimcupeurope.com/news_ar ... hp?id=1769
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Solheim Cup 2013

Post by Snowman »

Jeg var ikke så imponert over Tutta for to år siden, for selv om hun tok mange poeng, var det oftere makkerens fortjeneste enn hennes i lagmatchene. Og singelmathen mot Wie var ikke særlig velspilt, før heldigvis Tutta viste styrke på slutten og snudde den, dvs hun var på par og 1-ned etter 15 hull, og fikk så to birdies på slutten og vant 1-opp.

I år har jeg imidlertid en god følelse for henne, hvor jeg har tro på at det er hun som vil spille godt og kunne bære makkerne sine i lagmatchene. Ikke spør meg hvorfor, for det er ikke så lett å begrunne det, men noe med hele opptakten i år og hvordan hun fremstår, så forventer jeg at hun blir en bauta for laget, som nesten på egenhånd sikrer poeng i alle sine matcher. Jeg tror Tutta blir for laget det Sophie Gustafson var forrige gang!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Solheim Cup 2013

Post by norhawk »

Stream på link 3 hos firstrow fra Sky Sports funker bra!

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Solheim Cup 2013

Post by norhawk »

Første Europa poenget i banken, Anna Nordqvist og Caroline Hedwall vinner sin match!

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Solheim Cup 2013

Post by Pepper »

Og flere poeng er det blitt!! Ser ut til å bli en god start for Europa. Jeg regner med at amerikanerne skjerper seg og vil hevne dette i fourball. Spennende bør det bli uansett.
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Solheim Cup 2013

Post by norhawk »

Europa 3 - USA 1 etter formiddagsrunden.

Her er fourball matchene:

Match 5: 2:45PM ET – Suzann Pettersen-Carlota Ciganda (Europe) vs. Stacy Lewis-Lexi Thompson (USA)

Match 6: 3:00PM ET – Caroline Hedwall-Caroline Masson (Europe) vs. Angela Stanford-Gerina Piller (USA)

Match 7: 3:15PM ET – Anna Nordqvist-Giulia Sergas (Europe) vs. Brittany Lincicome-Brittany Lang (USA)

Match 8: 3:30PM ET – Catriona Matthew-Charley Hull (Europe) vs. Cristie Kerr-Michelle Wie (USA)

Sending starter kl.21.00

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Post Reply