European tour 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

Myte eller ikke myte, det er i hvert fall vanvittig irriterende å få skadet verdens beste catcher i match 2 av NLCS! Yadier Molina, ingen bedre hvis du legger sammen offensive og defensive egenskaper! Får håpe det går likevel, for jeg er av dem som sier "We Are Cardinal Nation!" Det er mer imponerende å slå en baseball 400 feet enn en golfball 400 yards!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

Dubuisson slo Lowry nettopp. Vinner sin andre match. Gmac er 2 ned mot Ilonen, men var faktisk 4 ned. Kun fire hull igjen for de
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

Jeg klager ikke på feltets styrke i matchplay-turneringen, ikke isolert sett. Det stilte nemlig opp 5 fra det europeiske Ryder Cup-laget, i Stenson, G-Mac, Dubuisson, Jamieson, Gallacher, pluss Reed fra det amerikanske. Mange av de resterende 16-mannsfeltet var også spillere jeg gjerne ser, så internasjonalt sett var dette ok.

Men hva pokker går det av engelskmennene, med dette på hjemmebane? Hvorfor bare Casey? Jeg fatter ikke at England skal arrangere dette uten at de beste engelske stiller opp. Hvorfor er ikke Rose, Poults, Luke og Westy der??
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

Mye bra golf nå. Luiten knuste Larrazabal og tok sin 4.seier. Stenson har grepet i matchen mot Blixt. De to andre matchene er veldig jevne. Om Reed slår Coetzee, blir det mest sannsynlig Reed mot Stenson i neste. Ryder cup rematch.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

kevin wrote:Mye bra golf nå. Luiten knuste Larrazabal og tok sin 4.seier. Stenson har grepet i matchen mot Blixt. De to andre matchene er veldig jevne. Om Reed slår Coetzee, blir det mest sannsynlig Reed mot Stenson i neste. Ryder cup rematch.
Coetzee ser jo best ut av alle utpå der, han som ble hasteinnkalt som reserve da Thomas Bjørn måtte trekke seg.

Han er -8 etter 15 hull.

Får redigere her, for Luiten var også -8 da den matchen sluttet.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

Der var Coetzee ferdig med Reed. Har spilt imponerende bra. Nå er Ilonen 1 opp igjen mot Dubuisson
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2014

Post by Freud »

Jeg må ta i meg det jeg skrev tidligere her om at matchene kom til å bli kjedelige, og at jeg ikke skulle se på TV før søndag. Jeg falt for fristelsen til å se både i går og i dag. Og det har jamen vært mye glimrende golf! Særlig puttingen imponerer. Savner ikke "PGA-nivå" eller spillere derfra. Er ikke ET egentlig på samme nivå som PGA nå?
Luiten imponerer mest, Ilonen overrasker positivt, Reed skuffer litt, Stenson litt ustabil, og Coetze veldig god og stabil.
Spennende i morgen med semifinaler og finale.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

Freud wrote:Er ikke ET egentlig på samme nivå som PGA nå?
Vel, det er jo mange flere av de beste som har kort på PGA enn på ET, så det er jo flere høykvalitetsfelt det borte. Men styrken på feltene veksler jo hele tiden, og jeg syns veldig mange av ET-turneringene har like godt og morsomt spill å se på som mye av det som skjer på PGA i "vanlige" turneringer. For eksempel på nyåret vil jeg heller se ET fra Desert Swing enn de turneringene som da går i USA. Og det samme både i ukene før The Open på forsommeren og nå på høsten med ET-innspurten.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2014

Post by Freud »

Det er naturligvis riktig det du skriver, Snowman. Det som er litt synd er at ingen av de som spiller fast på PGA aldri spiller på ET, bortsett fra når det er vanvittig mye penger å spille om, som de fire siste turneringene som nå forestår i RtD.
Men dersom vi tenker oss at alle de beste ca. 100 europeerne ble sammenlignet med tilsvarende på PGA, altså de fra USA, Sør-Amerika, Sør-Afrika og Australia, hvilket "lag" er best?
Jeg tror det i hvert fall blir jevnt!

Reed fikk nok litt å tenke på etter ukens turnering i UK.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

De 4 er bosatt i USA og spiller mest på PGA touren. Men de forholder seg til de regler som ET har satt for antall turneringer. Skal man skyte på noen, må det bli Europatourens ledelse.

Tipper at Reed er ganske fornøyd. Han vant 3 matcher og tapte 1. Rimelig bra track record i Europa, om man legger til matchene fra Ryder cup også.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

Blir en bra finale med Ilonen og Stenson
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

Jeg syns de europeerne som bor i USA slutter rimelig bra opp om ET, for de sørger for å spille nok turneringer, slik at de fortsetter som ET-medlemmer i tillegg til PGA-medlemskapet. Det må de jo også hvis de vil være aktuelle for Ryder Cup, for der er det et krav at alle på Europa-laget må være ET-medlemmer.

Jeg vil også gi kred til de gode syd-afrikanerne som også fortsetter å opprettholde ET-medlemskapene sine. ET har jo et godt samarbeid med Sunshine Tour, og opp og ned mellom Sør-Afrika og Europa er det jo heller ikke noen tidssone-utfordringer. Så det virker som sør-afrikanerne stort sett føler samme lojalitet som europeerne til ET, selv om de ikke har Ryder-grunnen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2014

Post by Freud »

Helt enig i dette, Snowman.
Burde ikke amerikanerne være litt rause og delta mer på ET, for å vise litt mer av seg selv, og som en "gjenytelse"? Bare for å vise at de ikke er heimfødinger og ikke orker å dra til "Europa".
Premiesummene er nå så høye på ET at det alene ikke kan være årsaken til at de alltid holder seg hjemme. Nå er det bare èn gang i året med The Open.
Jeg synes faktisk at de beste amerikanerne - inkl. Tiger, som aldri gadd å spille i Europa - skylder golfsporten å vise seg fram.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

Det kunne godt vært flere amerikanere som deltar oftere, men de deltar en del. Det pleier å være med noen på ulike turneringer i Gulfen, som Mickelson, Dufner og Tiger, men de fikk jo da mye til veldedighetsstiftelsene sine. Ellers er det en og annen slenger ellers, som i Paris, i pro-am'en i Scottland (hvor DJ har spilt flere ganger med broren sin), nasjonale opens der slekta kommer fra (som Keegan Bradley i Irland), pluss den vi ser nå hvor Reed var med og f.eks. Snedeker har spilt. Der det er med flest amerikanere er likevel Scottish Open som oppladning til The Open. Det burde vært mer, enig med deg i det.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

Toget er i ferd med å gå for Stenson. 3 ned og 4 hull igjen
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2014

Post by Freud »

Tid for analyse! Hvorfor vant Ilonen? Jeg tenker ikke da bare på finalen, men hele turneringen.
Jeg mener han er uhyre stabil, slår svært sjelden et dårlig slag, en av de lengste fra tee, putter glimrende. Dessuten er han antagelig mentalt urokkelig, stoisk som den finne han er.
Og bak ham kommer flere, både damer og herrer. Noe å lære for norsk golf? De har i hvert fall ikke noe bedre klima enn oss!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: European tour 2014

Post by eivaan »

Knall med Olesen :) Gjør det bra Danskene!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2014

Post by Snowman »

Tredje danske som vant på ET denne sesongen. Rett etter at en finne slo en svenske i matchplay-finalen. Likevel er det mange i Norge som snakker om det å vinne på ET som et nærmest prinsipielt urimelig nivå å forvente for en nordmann. Og praten da et par norske la opp i sommer var omtrent som om vi mistet noen stjerner, hvilket vi selvsagt ikke gjorde.

Finnes det ikke noen miljøer i Sverige og Danmark som lovende unge norske kan søke seg til? Noen miljøet som har bevist at de kan?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: European tour 2014

Post by kevin »

Danmark har hatt en eventyrlig utvikling av stjerner de siste årene. Nå har de like mange spillere på ET som Sverige har. Olesen, Bjerregaard og Madsen har alle gått gradene gjennom Ecco tour og Challenge tour. Og det har gått ganske raskt. I tillegg har de rutinerte spillere som Bjørn, A.Hansen, S.Hansen og Kjeldsen, som alle leverer på toppnivå. Spillere som Hartø, Jensen og JB Hansen er på nivået mellom ET og CT. Og så har de noen flere unge og veldig lovende som kommer opp. Sebastian Cappelen kom rett ut fra college og vant på Web.com tour i sin første turnering. Han var veldig nære i å ta steget rett opp på PGA touren.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2014

Post by Freud »

Og hva kan NGF lære av det?
Post Reply