LET/LET Access 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by Birdieplayer »

T-42 før siste hullet…...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by kevin »

Ble par. Litt usikker på hvor mye hun får, men om det blir 2800 euro, vil hun ha ca.20 500 totalt. Da skal hun passere Prat, Kirchmayr, Hassan og Simpson. Kanskje flere. Så vil Simon og Brewerton gå forbi henne. Kan fort være 1-2 plasser unna. Blir spennende ventetid.

Uansett har hun en kategori for de mellom 80-90, men skal sikkert spille kvalet om hun ikke klarer topp-80.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by kevin »

Hun kan faktisk passere Gustafsson og Larsson også. Tror det blir veldig jevnt dette.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2014

Post by Pepper »

Caroline passerte både Gustafsson og Larsson, men ble allikevel nr 81, eur 272 unna plassen over.

Da blir det vel Q-school
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by kevin »

Var redd for at det ble litt for lite. Utrolig små marginer.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by kevin »

Caroline spiller ikke kvalet. http://www.golferen.no/wip4/caroline-ma ... id=2193056

Hun har som jeg har nevnt tidligere, en kategori for de mellom 80-90 på Oom, og får spille mange turneringer uansett.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by ShooterMacgavin »

Gjør vondt å lese..!
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2014

Post by Pepper »

Litt spesielt å bomme en 30 cm birdieputt på hull 18 i en viktig turnering.

Caroline får en kategori som gjør at hun kan spille en god del ET-turneringer i 2015, og i tillegg har hun invitasjoner til noen turneringer. Så rent praktisk og med hensyn til antall turneringer spiller det ikke nødvendigvis så stor rolle om plassering på OoM er 80 eller 91.

Forskjellen og smerten sitter nok mest mellom ørene.

Caroline er flink til å bruke sin status og ressursene rundt seg, samt skape oppmerksomhet om seg selv, så 2015 kan bli et bra år allikevel hvis hun ikke sliter for mye med skulderen.
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: LET/LET Access 2014

Post by Eaglespree »

Enig Pepper. God oppsummering.
Jeg tror forskjellen på 81. og 80. plass vil være liten om NGF ordner med endel invitasjoner i tillegg til de hun uansett får spille.

Men jeg må for en gangs skyld gi Freud litt rett. Han var hardt ute å kritiserte CM for å dra til Kina for å spille "veldedighetsturneing", istedenfor å spille på LET den helgen, eller hvile skulderen om det var nødvendig.
Med 81. plass og minus 272 Euro, så hadde hun vel klart LET kortet med en Made Cut og sisteplass den helgen, hadde hun valgt LET.
Flott at spillerne våre har det moro og beholder gleden ved spillet ved å få med seg litt festivitas og kjendiserier, slik motivasjon skal ikke undervurders!
Men Freud har vel også litt rett i at man bør prioritere å beholde sin arbeidsplass høyere, enn det å ta seg en fest?
Men med en Missed Cut den helgen hun dro til Kina, hadde hun selvfølgelig angret bittert på å ha takket nei til glitter og glam.
Valgets kvaler....
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by Freud »

Til eaglespree: jeg kan ikke huske at jeg har vært "hardt ute" på Golfsnakk og kritisert Martens for å spille veldedighetsturnering i Kina.
Har jeg skrevet noe om det, så har jeg glemt det.
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: LET/LET Access 2014

Post by Eaglespree »

Kan godt være du har rett. Det var mye kritikk på Golfsiden.no rundt dette, og du er jo ikke kjent for å være så positiv når du skriver der som her. Jeg husker sikkert feil, eller blander med et annet nick. Sorry, fort gjort.
Liker forøvrig mye bedre å lese hva du skriver her, enn der inne, men det tipper jeg har med at ditt tidvis anstrengte forhold til en viss redaktør, noen ganger har vært tydeligere enn selve sakene som diskuteres...
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2014

Post by Pepper »

I etterpåklokskapens lys hadde det nok vært lurest å spille LET istedenfor å dra til Kina.

Beslutningen om å reise til Kina skyldes nok i stor grad hennes væremåte og natur. Denne gangen slo det nok tilbake på henne selv.

Synd, men som sagt over uten de helt store konsekvenser utenom et såret selvbilde.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by kevin »

Hvilken turnering var det hun droppet til fordel for Mission Hills-turneringen?
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2014

Post by Pepper »

For min del vet jeg ikke, jeg stolte på informasjonen over. Mye mulig jeg tok feil? :oops:
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by Freud »

Til eaglespree: jeg har ikke skrevet på Golfsiden siden mars 2013. Du mener åpenbart at jeg skriver der fortsatt.
Under hvilket nick? Har du dokumentasjon på at vedkommende er meg?

Ellers er Kevins spørsmål relevant. Martens gikk ikke glipp av noen LET-turnering da hun spilte i Mission Hills. jeg vet ikke hvor denne feilen kommer fra. Ikke meg i hvert fall.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by Birdieplayer »

Å delta i Kina ga et flott minne for livet for Caroline, hun har 20år som spiller i verdenstoppen foran seg! Pluss minus.
Kjipt i helga, men samtidig sikkert en grei læring på at ALLE slag er viktige.

2015 kommer plutselig, uten skader og med samme personlighet og spillemessig framgang! Golfverden, se opp!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by kevin »

Hun prioriterte Tuttas turnering på Bogstad, fremfor turneringen i Helsingborg. Men det var allerede i september, og hun hadde flere muligheter til å sikre kortet etter det. Er ganske sikker på at hun ikke ofrer den prioriteringen en tanke, men den missede birdie-putten(fra 30cm) på siste hullet i årets siste turnering er nok noe som sitter i en stund. Veldig små marginer.

Håper virkelig at hun slipper å spille nok en sesong med de samme plagene, og at hun tar seg tilbake i i 2015. Må spille de hun kommer med i, og virkelig ta vare på sjansene.

Det kan bli et spennende 2015, med minst 3 norske damer på LET.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: LET/LET Access 2014

Post by Pepper »

Der er vi i hvert fall enige, 2015 blir spennende med 3 norske damer på LET.
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: LET/LET Access 2014

Post by Eaglespree »

@Birdieplayer
Jeg er egentlig ganske enig med deg. Jeg skrev vel også:
"Flott at spillerne våre har det moro og beholder gleden ved spillet ved å få med seg litt festivitas og kjendiserier, slik motivasjon skal ikke undervurders!"

Dersom Pepper har rett i (jeg kjenner henne ikke utover hennes instagramkonto) at:
"Beslutningen om å reise til Kina skyldes nok i stor grad hennes væremåte og natur."
Så er vel Caroline sikkert en spiller som setter stor pris på nettopp slike avbrekk og krydder i sin golfhverdag.
Noen er mer slik enn andre, og da er det viktig at de følger sin egen vei til suksess.
Det er kanskje slik at den type prioriteringer som Bogstad og Kina i høst, er med på å motivere henne på treningsfeltet resten av året. Dette får være avgjørelser hun selv tar. Vi som bare heier på, får bare anta at valgene som tas er de rette i det store bildet.

Tommel opp og kjør på i 2015!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET/LET Access 2014

Post by Freud »

Eaglespree: Jeg etterlyser svar på mitt spørsmål ovenfor der du påstår at jeg skriver på Golfsiden, og at det er jeg som har skrevet at CM droppet en LET-turnering p.g.a. Mission Hills.
Poenget med å ta opp Kina-turneringen er etter min mening at hun var skadet på det tidspunktet, og burde ha brukt verdifull tid til å restituere seg, istedenfor å spille golf i Kina.
Post Reply