Masters 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Masters 2014

Post by apehest »

Noen som fikk med seg at Bubba ikke dro en "thank you jebus" ?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Masters 2014

Post by kevin »

Bubba spilte fantastisk golf. Aggressivt, underholdende og med en ro man ikke har sett før. Han taklet de dårlige slagene med en stoisk ro som var imponerende. Og ble vel egentlig ikke veldig truet på de siste 9. Det var en "ny" Bubba vi så denne uka. En som har vunnet Masters 2 ganger på de 3 siste forsøkene. Og som har 2 seire på 6 forsøk. Han kan fort bli en av de store Masters-legendene om han fortsetter sånn.

Han klarte seg bra etter seieren også.

Bare å sette han opp som en av favorittene til neste års turnering også. Sammen med Blixt, Spieth og Jimenez.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Masters 2014

Post by veggiss »

Når man kan slå drive + sw inn på par 5 hullene så får man en liten fordel der ute ja :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Masters 2014

Post by Rotten »

Jeg er en av de som virkelig IKKE liker Bubba. Men når det er sagt, denne gangen imponerte han. Både spillmessig og "oppførselsmessig". Bra.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Masters 2014

Post by Golffreak »

Bubba er ikke min favoritt, og kom aller nederst på min liste når han vant Masters forrige gang da det var "guds vilje" at han vant... Har ikke noe imot at folk er religiøse for all del, men ikke prøv å prakk det på resten av verden eller at det skulle være noen overmakt som ville at nettopp Messias Bubba skulle vinne... Han har jo også vært PGA tourens største rasshøl mot caddien sin og skyldt på vind og "mudball" hver gang han ikke har truffet greenen. Hver putt han ikke har satt har han skyldt på caddien, og har jo ikke akkurat spredt glede eller gitt av seg selv heller. Vil heller ikke ha en Mickelson med "påtatt" smil hele tiden, men sutrekopper er ikke min favoritt. God til å spille golf er han derimot, det er det ingen tvil om.

Selv om han kanskje har blitt liiitt bedre så er han fremdeles en sutrekopp. Han slo bl.a. denne gangen et innspill på oversiden av en greenbunker, ca 20-30m fra pinnen og sto sjokkert og kikket opp på trærne etterpå. La armene i kryss og så "forbannet" ut fordi vinden hadde ødelagt for han. Artig at de filmet flagget samtidig, da det hang rett ned som et slips.... Var også flere ganger han så på caddien med et stygt blikk, selv om det var bedre iår enn tidligere.

Skal ikke legge skjul på at jeg håpet på alle andre enn Bubba. Jeg synes ikke alle spillerne i toppen "er døde" som visse andre har sagt, det er definitivt moro å se Jimenez, Blixt, Spieth osv. Derimot så var jeg skuffet over at det skjedde veldig lite på søndagen, det var ingen som kom bakfra med noen score som kunne true Bubba og det ble en litt kjedelig Masters-søndag. Går inn i historien som en litt "dull" Masters, men ikke på grunn av at det manglet profiler men fordi de ikke klarte å prestere bedre..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply