Hvor blir det av sjefen??

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Golffreak »

kevin wrote:McIlroy er sjefen :!:
+1

Ubestridte sjefen i lang tid fremover! :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Snowman »

Ja, nå er Rory definitivt sjefen! Tre store seire på rad, og nå vinner han også når det er jevnt og tett! Det er å vokse stort som spiller, for det kreves mye mer mentalt å vinne når det står og vipper så jevnt på slutten. Husk at han vant sine to første majors med 8 slag, mens han den gang ikke var så sterk på slutten hvis det ble jevnt. Men nå vant han med ett slag, så nå kan han vinne på alle måter! Garantert at han i løpet av få år slår Seve sine 5 majors og Faldo sine 6, så han blir tidenes beste Europeer allerede før fylte 30 år!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Golffreak »

Må ikke glemme at han vant PGA Championship på ET i Mai også, største turneringen i Europa utenom The Open.

Han er nr.1 OWGR, PGA Fedex Cup, PGA money list, ET R2D etc. Ikke minst på track med like mange majors som Tiger og Nicklaus på samme alder.

Noe av grunnen til at han ikke vant med 8 slag forrige uke, var at greenene var så våte/myke at flere fikk stopp på innspillene. Hans spesialitet høye innspill med myk landing fikk han mindre betalt for, men på tross av at han ikke spilte sin beste golf (f.eks. putting) så er spillet fra tee til green helt overlegent. 513 yards par 4 på søkkvåt fairway, og drive/9 jern sier vel det meste...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Snowman »

Golffreak wrote:... Ikke minst på track med like mange majors som Tiger og Nicklaus på samme alder...
Men det var lurt av ham å snakke seg bort fra det med Tiger og Nicklaus, ved i stedet å snakke om Seve og Faldo først, for det med flest majors blant europeere er et nærere mål, som er mer tydelig i siktet foreløpig.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Freud »

Etter min vurdering av dette begrepet kreves det noe mer enn bare å være den beste golfspilleren, for å være sjefen på banen.
Han må ha autoritet, sjarm, en viss alder og ha vært flere år i toppen. Og ikke minst det å slå "de umulige slagene". Jeg synes ikke Rory tilfredsstiller disse kravene. Han er ikke "sjef" i mine øyne. Må liksom bli kvitt guttestempelet først.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Snowman »

Freud wrote:Etter min vurdering av dette begrepet kreves det noe mer enn bare å være den beste golfspilleren, for å være sjefen på banen.
Han må ha autoritet, sjarm, en viss alder og ha vært flere år i toppen. Og ikke minst det å slå "de umulige slagene". Jeg synes ikke Rory tilfredsstiller disse kravene. Han er ikke "sjef" i mine øyne. Må liksom bli kvitt guttestempelet først.
Han oser sjef lang vei nå! Slik beskriver ESPN hvordan det var rundt ham selv på det tidspunktet i sisterunden da han hadde gitt fra seg ledelsen, da gruppene pga forsinkelse foran møtte hverandre på 6.tee:

What I know for certain is that McIlroy, sipping a bottle of water and letting his eyes roam everywhere — including over those players he’d declined to address — seemed totally comfortable. It’s some kind of gift to be totally at peace with bold choices, to be self-assured while those around you grope at greatness between the waves of their neuroses, and to be ruthless without stupidity. Unconsciously, I think, without malice, McIlroy controlled the moment. Everyone else — including Phil Mickelson, mind you — reacted to him.

Vedrørende alder, så er Rory nå der Tiger var da han vant på rad alle fire majors, og faktisk ett år eldre enn Bjørn Borg var da han vant Wimbledon for siste gang.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by ShooterMacgavin »

Freud wrote: Og ikke minst det å slå "de umulige slagene". Jeg synes ikke Rory tilfredsstiller disse kravene. Han er ikke "sjef" i mine øyne. Må liksom bli kvitt guttestempelet først.
Dette er bare piss Freud..

Et av mang eksempler:
http://www.cbssports.com/golf/eye-on-go ... da-classic
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Snowman »

Veldig verd å lese:

http://espn.go.com/golf/pgachampionship ... evant-golf

Tittelen er altså "McIlroy's win making golf relevant", og her er ett par blant mange aktuelle sitater:

"He has redefined the way we should look at pro golf. He has single-handedly freed the sport from inertia."

"He wins big. He wins small. He wins here. He wins over there. He wins sublimely. He wins boringly. But he wins. And if Woods and Nicklaus have proved anything over the years, winning matters."

Det er også morsomt å lese kommentarene under, særlig for oss som kjenner igjen noen av dem som alltid poster kommentarer der. Da ser jeg at flere Tiger-fans skriver ned Rory, mens flere såkalte Tiger-hatere omfavner Rory alt hva de kan. Hvor høyt man verdsetter Rory nå, kan tydeligvis også handle om man vil at Tiger- dominansen skal komme tilbake eller ikke.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Freud »

Jeg blåser egentlig i hva "ekspertene" mener om dette. Muligens er Rory den beste spilleren akkurat nå, det kan jeg være enig i. Men dette gjaldt begrepet "sjef på banen". Og det er noe annet og noe mer.
Etter min mening er det Mickelson som er sjefen. Han har autoritet, sjarm, alder, erfaring og strålende spill. Han misser for mange fairwayer, men viser utrolig spill når han er i trouble. Men han kan jo ikke kåres til den beste spilleren siden han havner så ofte utenfor fairway? Chipen hans på hull 18 var vidunderlig.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hvor blir det av sjefen??

Post by Hagen »

Av de med pondus er Miguel Ángel Jiménez sjef. Men jeg synes ikke en må ha mage og grått hår for å være sjefen på banen.
Skal dog ikke se bort fra at det synet endrer med alderen.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Post Reply