RYDER CUP 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by norrbaggen »

Hva er en overdrivelse og vem har sagt at den europeiske publiken er fantastisk?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Husker du ikke hva du selv skriver?
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

Har ikke hørt det europeiske publikummet har buet eller sagt noe til Patrick Reed idag, bortsett fra den ene idioten på første tee som også ble uglesett av de fleste andre. At han er "røkt" tror jeg ikke, men det avhenger helt av hva han gjør selv videre i fremtiden. Hvis han fortsetter å snakke om at han er topp 5 i verden og hysjer på det europeiske publikummet så kommer han til å få høre det... Jeg tror publikummet ikke bryr seg nok om Patrick Reed enda for å være ærlig.

Ikke noe publikum er perfekt, det finnes allltid noen idioter men jeg påstår at publikum er bedre i Europa enn i USA. Ikke minst så følger de med, og ikke bare står og fjaser med Budlighten sin...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by norrbaggen »

Joda, jeg skrev at publiken er sportslig det er ikke det samme som fantastisk i min bok. Men du kanskje mener at det er samme sak? Lesforståelse er ikke et enkelt tema.

Angående Reed så syns jeg han er en fin injeksjon til golfen som kan trenge noen "bad boys". Men med tanke på hans historie, utslengd fra sitt første college, kommentaren på Doral og så i dag bør han kanskje tenke etter litt på hur han agerar for å vinne folks respekt. Han kjenns dog som en "jag mot resten av verlden" person så han driter nok fullstendig i hva de fleste syns.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Jepp,han driter i det. På samme måte som Poulter gjør. Han påstod en gang at når han spilte på sitt beste, var det bare Tiger som matchet det. Fikk mye pes for det, og for oppførsel.

Samma det, Reed vant mot Stenson og beviste at han er jævla god. Og golfen behøver noe annet enn fargeløse spillere
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

Reed er god, synd Stenson skulle slå sin dårligste putt i RC på siste hullet.

Poulter fikk kjeft for sitt "meg og Tiger" utsagn og er relativt cocky ja. MEN, Poulter har aldri pekt og hysjet på publikum. Jeg har sett han svare en publikummer i USA som tydeligvis hadde slengt spydige kommentarer til Poulter. Jeg kjenner ikke hele forhistorien, kan hende at personen hadde plaget han på hvert eneste hull. De fleste spillerne, inklusiv Poulter, ignorerer sleivete enkelttilrop. Bortsett fra sitt utsagn relativt tidlig som proff, så har han hatt mye passion men også respektfull ovenfor andre spillere.

Greit med noen "bad boys", men respektløse buldrebasser har jeg personlig lite sans for. Samme med sutrete spillere som skylder på alt og alle, og ikke minst mener det er guds vilje når de vinner.. Greit nok å ha noen "fargerike" spillere, men jeg synes faktisk Dubuisson er herlig fargerik på sin måte (litt som Dufner) :-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Flott at det ble rookien, Donaldson, som sikret seieren. Har spilt fantastisk golf i år.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

Fantastisk bra, for ett slag for å avgjøre!! Veldig god og stabil spiller, veldig undervurdert og mange som "glemmer" de som hovedsakelig spiller på ET.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: RYDER CUP 2014

Post by veggiss »

Kanonturnering! Enormt mye bra golf. Tror det blir bra liv der borte i kveld.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: RYDER CUP 2014

Post by furu »

Mobbeoffer Monty mener USA burde hatt 12 x Reed. Da hadde de vunnet. Kan jo se hva han mener.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: RYDER CUP 2014

Post by Boogieman »

Loool, tidenes minst inspirerende oppsummering fra Tom Watson: "You played your best but it wasn't good enough. You've got to find out what it takes to play a little bit better"
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Owee87 »

Den avsluttningstalen på seremonien var jo bare ubehagelig å se på..
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: RYDER CUP 2014

Post by Golffreak »

Ser på hele Tom Watson at han skjønner at han har gjort mye feil.... Tror ikke de hadde vunnet uansett.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

Golffreak wrote:Ser på hele Tom Watson at han skjønner at han har gjort mye feil.... Tror ikke de hadde vunnet uansett.
ESPN gir TW karakteren F og skriver dette om innsatsen hans:

Where do you start? Watson should never have used one of his captain's picks on Webb Simpson. He should have sent Patrick Reed and Jordan Spieth out Friday afternoon after they played so well in the opening session. Both Keegan Bradley and Phil Mickelson should have played Saturday. And for a guy who played mostly in the prestatistics-driven area of sports, Watson should have leaned more on the gut feelings of the players than his own statistics-driven analysis. Perhaps Ted Bishop and the PGA of America put too much pressure on him to win these matches for the U.S. What the American team needed was a good coach and administrator, not an icon like Watson to place on some mountain to revere and behold as savior of the U.S. Ryder Cup squad.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Bra jobba Rory :lol:

kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

tap og vinn, med samme sinn

Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: RYDER CUP 2014

Post by furu »

Heftig pressekonferanse. Phil vs Tom.

http://www.golfdigest.com/blogs/the-loo ... inger.html
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by Snowman »

4 stk Ryder Cup-spillere - Rory, Kaymer, Dubuisson og Gallacher - blir i Scotland og spiller Alfred Dunhill Links Championship, hvor de topper et herlig startfelt.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: RYDER CUP 2014

Post by kevin »

Bra for europatouren at noen av spillerne stiller opp.

Jeg fikk snakket med min golfinteresserte franske kollega nå på morgenen. Han var på Gleneagles under hele RC. Han hadde noen interessante betraktninger. Bubba Watson ble jo svært upopulær i Frankrike for noen år siden da han spilte på ET der. Bubba klaget på fotografering, at publikum var for nære spillerne osv osv. Kollegaen min var svært overrasket over å se en helt annen Bubba nå. En Bubba som stod og hauset opp publikum på 1.tee. En Bubba som ville ha mest mulig lyd når han skulle slå ut der. Jeg sa at jeg tror ikke man får se Bubba gjøre sånn utenom RC, det er nok ganske ekstraordinært. Men jeg holder med, jeg synes også det var stort.

Franskmannen var på hullet hvor Reed hysjet på publkum og oppfattet situasjonen litt annerledes enn meg, og sikkert mange andre. Han sa at det har vært mye småroping av ord fra trbunen, noen ting forstod han ikke, andre forstod han veldig godt. Det han sa var at Da Stenson satte en lang putt på det hullet, ble det en enorm jubel og mye roping. Det kunne virke som mange trodde at Stenson kom til å vinne det hullet. Når Reed satte sin putt og delte hullet, så hysjet han på publikum for å vise litt sånn "not so fast, i can also make putts". Det ble mye buing etter det, og ganske mange ukvemsord. Jeg spurte hva han syntes selv, og han var litt delt i synet. "You know, it`s all a mind game. Maybe not the smartest thing to do, but...It`s no big deal". Reed ble ikke mye populær etter det og fikk oppleve mer dritt i ny og ne. Publikum hysjet på han og noen ropte "go on, fat lad" flere ganger. Det ser jeg noen har nevnt på twitter også.
Jeg leste intervjuet med Reed i går kveld, og han sier også at han ble "heckled". Han syntes nok det som skjedde på 1.tee var verst, slik jeg tolker det. Men det virker ikke som han bryr seg mye om det etter runden. Han er vel bare storfornøyd med egen innsats, og har all grunn til å være det.

En annen ting franskmannen nevnte, var manglende dekning av Dubuisson på tv i går. Nå var jo han selv på Gleneagles og ventet med å følge Dubuisson til litt senere, fordi han trodde alt skulle være ferdig mye tidligere. Men han fikk sms fra flere landsmenn som lurte på om han hadde sett Victor på banen. De hadde ikke fått sett han på tv i det hele tatt. Om jeg ikke husker feil, ble han ikke vist før hull 12. Franskmennene var skikkelig forbanna. De ville gjerne se mer av sin egen spiller.

Den pressekonferansen i går var skikkelig snodig. Virket som TW var helt ute av synk med flere av spillerne. Spesielt Mickelson. Vanskelig å si hva som gikk feil hos amerikanerne, men liten tvil om at det var i foursome det gikk til helvete. 1-7 i det formatet var alt annet enn bra.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: RYDER CUP 2014

Post by Friedman »

furu wrote:Mobbeoffer Monty mener USA burde hatt 12 x Reed. Da hadde de vunnet. Kan jo se hva han mener.
Absolutt! Man kan si hva man vil om Reed, men han møter i alle fall opp for å vinne og for å spille for landet sitt, i motsetning til visse andre på det amerikanske laget.

Synes Tom Watson virket helt utafor fra dag 1. Burde gjort som the Zinger foreslår, så mange rookies på laget som mulig. Fyr dem opp, få opp stemningen, få inn en kjent football coach eller noe som kan servere en inspirerende tale før siste dagen. Ut med gamlegutta som stort sett kun har erfaring med å tape. Nye krefter må til for å skape entusiamsme! Har vært i begravelser hvor stemningen har vært bedre enn den tilsynelatende var hos det amerikanske laget i denne RC.

Og for GUDS SKYLD, be Michael Jordan om å holde seg hjemme!
No laying up
Post Reply