ET-kvalet

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet

Post by kevin »

får bare vente og se. Det varierer litt fra år til år, hvilke turneringer man kommer med i. Avhengig av de som er bedre ranket, om de stiller.

Børsheim hadde vel litt bedre ranking i 2012 og spilte ingen av de store i midt-østen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet

Post by kevin »

Iflg intervjuet med Golferen.no får han det tiende kortet, altså det beste av de som delte 10.plassen
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET-kvalet

Post by eivaan »

Fantastisk dag for Norsk golf, nå svinger det litt her på bjerget :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet

Post by kevin »

ET opererer med Kofstad som nr.12. Er nok scoren siste dag som avgjør det. Han får uansett mange nok muligheter

Image
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet

Post by Freud »

3 svensker, 1 finne (vinneren) og 1 danske. Under pari for våre nordiske naboer?
Og 8 fra England!

At det er et stort fremskritt for Norge å få 1 mann på ET er drøyt. Da har vi ikke store ambisjoner. Vi har jo de siste årene alltid hatt minst 1 på ET. I tillegg får vi 1 på CT. And that`s it. Norsk herregolf er vel lenger tilbake enn på mange år.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: ET-kvalet

Post by TheBigEasy »

Det gjenstår å se til neste år. Men det er sikkert greit å ikke ha for store forhåpninger..men litt frid og Frøyd kan det bli.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: ET-kvalet

Post by Birdieplayer »

Ingen på ET 2014, 1 i 2015. Røft regna framgang, de som er gode på prosentregning kan beregne sitt.

Og Elias fast på CT 2015.
Så får vi se hva de andre norske klarer å samle sammen av starter CT; i første rekke er det vel Tage, Aron, Lund men kanskje ikke mange flere?!

Og om noen år kommer Reitan, Hovland og diverse som er i USA nå.

Flott dag, applaus, glede, forventninger! Yieppie, yieppie, yieppie!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet

Post by kevin »

Freud wrote:3 svensker, 1 finne (vinneren) og 1 danske. Under pari for våre nordiske naboer?
Og 8 fra England!

At det er et stort fremskritt for Norge å få 1 mann på ET er drøyt. Da har vi ikke store ambisjoner. Vi har jo de siste årene alltid hatt minst 1 på ET. I tillegg får vi 1 på CT. And that`s it. Norsk herregolf er vel lenger tilbake enn på mange år.
Ventet på den fra deg, Freud
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET-kvalet

Post by eivaan »

Freud wrote:3 svensker, 1 finne (vinneren) og 1 danske. Under pari for våre nordiske naboer?
Og 8 fra England!

At det er et stort fremskritt for Norge å få 1 mann på ET er drøyt. Da har vi ikke store ambisjoner. Vi har jo de siste årene alltid hatt minst 1 på ET. I tillegg får vi 1 på CT. And that`s it. Norsk herregolf er vel lenger tilbake enn på mange år.

Du er jo kronisk negativ...og kverulerende, du skygger for sola!!!!!!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet

Post by Freud »

Jeg er ikke negativ, bare prøver å holde beina på jorda. Her er noen tall:
2015: 1 på ET, 1 på CT
2014: 2 på CT
2013: 1 på ET, 2 på CT
2012: 1 på ET, 1 på CT
2011: 1 på ET, 2 på CT
2010: 1 på ET

Så kan enhver finne ut om dette er tilbakegang, stillstand eller fremgang.

Jeg synes det er skuffende og overaskende at skribenter her som jeg oppfatter som fornuftige og erfarne, voksne mennesker ikke ser at norsk herregolf er i svært dårligforfatning, og at det heller ikke er lys i tunnelen
Det blir lettere komisk når Birdieplayer setter sin lit til ETJ, Aronsen og Lund (Stian?) på CT i 2015. Ungguttene på college kan vi bare glemme, de burde holdt seg hjemme og satset 100 % på golf. Når de kommer hjem om 3-4 år er alt forandret. Da har jeg mer tro på Krohg Johannessen og Halvorsen. Herlige gutter!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet

Post by Snowman »

Freud wrote:Jeg er ikke negativ, bare prøver å holde beina på jorda. Her er noen tall:
2015: 1 på ET, 1 på CT
2014: 2 på CT
2013: 1 på ET, 2 på CT
2012: 1 på ET, 1 på CT
2011: 1 på ET, 2 på CT
2010: 1 på ET

Så kan enhver finne ut om dette er tilbakegang, stillstand eller fremgang.
Om det er fremgang? Det vet vi ikke ennå, men det skal bli veldig spennende å se. Jeg håper det vil vise seg at dette er fremgang, dvs. at det med "1 på ET" vil bety en som markerer seg der, for dette handler ikke bare om å delta.

Da Kofstad tok steget opp på ET etter å ha vunnet CT, ble det en skuffelse. Han sviktet gang etter gang i pressede situasjoner, ikke minst mot slutten av fredagsrundene i kamp mot cut-grensen.

Når har han hatt to veldig gode avslutninger under press, både i semifinale- og finalesteget på Q-School. Det håper jeg han kan ta med seg videre og gjenta i diverse turneringer på ET, slik at vi virkelig får se stor framgang sammenlignet med forrige gang han var der.

Litt av det samme med Elias B på CT. Han svinger veldig i prestasjonene, men han har viste styrke da han faktisk vant turneringer på NL, så hvis han kan bygge videre på hva han har vist på sitt beste, da kan det bli en fremgang der også.

Denne type fremgang kan ikke innkasseres på forhånd, men den skal definitivt heller ikke avskrives på forhånd. Jeg håper absolutt på et bedre 2015 enn hva tidligere år har vært!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: ET-kvalet

Post by Birdieplayer »

Jeg tror ikke jeg skrev at jeg satt min lit til de nevnte herrer, men de får nok ihvertfall spilt CT i 2015. Og da må de prestere.

Kofstad, Elias, Reitan, Hovland er framtida, blanda med diverse på college, og ja, jeg er enig me ddeg Freud, også de 2 du nevner.

Når du skriver at vi de siste årene alltid har hatt minst 1 på ET, og det er så feil som dte kan bli(2014), så må du regne med at noen som er positive til framtida melder fra. Åpenbare faktafeil er pinlige greier. Spesielt på en slik dag!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: ET-kvalet

Post by Pepper »

Uansett Freuds oversikter og meget nøkterne holdning er jeg veldig glad for at Espen klarte kunststykket å kvalifisere seg for ET, og ikke minst måten han gjorde det på. Dette er den gamle gode Espen!

Han slet forrige gang han var på ET, men det skyldes nok også forhold utenfor golfen. Hvis ryggen og nakken holder tror jeg det er stor sannsynlighet for at vi ser en mer stabil Espen til neste år.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET-kvalet

Post by eivaan »

Espen sier at han har vært skadet over laaaang tid....å spille golf på høyt nivå krever at kroppen er bra for å hevde seg. Jeg velger å tro på ham når han sier at hvis han ungår skader så vil han hevde seg på ET, han vet hva som kreves. Hvis ikke så får han spise sine ord etter sesongen....Tror forøvrig at mange ikke helt skjønner hvilken prestasjon han har stått for denne uka!!!! Jeg tror 2015 blir et godt år for Norsk Golf på mange plan, nye koster i apparatet og bredere satsing tror jeg gir resultater på sikt :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet

Post by kevin »

Jeg er også veldig imponert over måten han avsluttet på. Det var overraskende bra etter en litt svak frontnine. Han takket hele støtteapparatet sitt, og man kan nesten lese ut av det at spesielt Olympiatoppens fysio har vært svært viktig.

Får virkelig håpe at han kan holde seg skadefri fremover nå, da kan det bli virkelig gøy følge han.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: ET-kvalet

Post by Drizzit »

Noen som har noen ide om ca. når han kan forvente sesongstart?

Har han muligheter for å få spille i Sør Afrika?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet

Post by kevin »

Han bør komme med i Alfred Dunhill i SA 11.desember
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet

Post by Freud »

Jeg vet ikke om jeg engang kan kalle det en god prestasjon at vår beste golfspiller blir nr.10 i en kval-turnering til golfens 2.divisjon. For ham er det bra, men at golf-Norge står på hodet for dette viser bare hvor enfoldige og smålåtne vi er. Fattigmannstrøst, når man ser dette i det brede bildet, internasjonalt.
Bare 1 mann fast på CT er enda verre. Der skulle vi hatt minst 2-3 faste spillere. At ETJ får spille en håndfull turneringer betyr ingenting.
En rask opptelling viser at neste år blir det 16 svensker, 3 dansker og 2 finner på CT, og 10 svensker, 8 dansker og 2 finner på ET.

Vi ligger lenger bak enn noensinne, også fordi finnene har passert oss. Internasjonalt betyr norsk herregolf absolutt ingenting.

Birdieplayer, jeg beklager dypt at jeg tok feil da jeg sa at det ikke var fremgang. Men jeg ser på utviklingen over flere år, ikke bare fra et enkelt år til et annet. Da viser min oversikt at det ikke er fremgang.

Jeg håper (!) at Kofstad gjør det bra på ET i 2015 og beholder kortet. Større ambisjoner bør hverken han eller vi ha. Erfaringene fra tidligere er dog ikke lovende. Han er muligens blitt en bedre spiller, men det har alle konkurrentene også.
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: ET-kvalet

Post by Duffshanky »

Freud,

Mener du oppriktig at det ikke var en god prestasjon av Kofstad å kvale inn til ET i konkurranse med 155 andre??? Ta deg en bolle!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet

Post by Freud »

Ja, det mener jeg oppriktig. Med forbehold om at han har vært ute av konkurransegolf noen måneder.
Mitt synspunkt er preget av hva denne turneringen er, hvem Kofstad er, og hvem som er hans konkurrenter. Han er Norges beste golfspiller, og han møtte 150 spillere fra golfens 3.divisjon for å spille om 25 plasser som gir opprykk til 2.divisjon. Han ble nr. 10, ti slag bak vinneren, en finne.
Det imponerer ikke meg (men fortsatt med det eventuelle handicapet som er nevnt ovenfor).
Du kan gjerne si at det er en prestasjon å bli nr. 10 i en hvilken som helst turnering, enten det er Norgescup eller PGA. Jeg mener prestasjonen må vurderes i lys av de faktorene jeg har nevnt her.
Post Reply