Evian championship 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Evian championship 2014

Post by kevin »

Ingen tid til noen lang tråd til denne.

Tutta slår ut kl.0841 i dag

Viasat golf sender fra kl.11 i dag
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Evian championship 2014

Post by Pepper »

Tutta skal spille sammen med Lydia Ko og Lexi Tompson med start på hull 10, en stjernetrio det blir moro å følge.

Det er meldt sol, lett bris, ca 16 grader kl 10 og 20 kl 16, så spilleforholdene bør være bra.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Evian championship 2014

Post by Pepper »

Og både Tutta og Lexi starter med bogey på hull 1, mens lille Lydia Ko starter med birdie.

Godt det er mange hull igjen å spille!
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Evian championship 2014

Post by norhawk »

Bra avsluttning av Tutta, birdie´s på de siste 5, ga tilslutt en 67 runde.

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Evian championship 2014

Post by Freud »

Jeg var der for noen få år siden, da jeg var på biltur i Frankrike. Vi så litt på banen. Den ligger i et skrånende terreng ned mot Genfersjøen. Problemet slik jeg ser det er at det er mange fairwayer som heller sidelengs. Det er det verste jeg vet ved en golfbane. Slagene må beregnes meget nøye.
Det blir som hullene 11 og 12 på Miklagard.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Evian championship 2014

Post by kevin »

litt tregere for Tutta i dag, +1 etter 8. Noen går under par i dag også, men det virker å være litt vanskeligere. Arrangøren sa at de ikke ville ha noen flere 61-62 runder. Har satt noen tøffere flaggplasseringer i dag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Evian championship 2014

Post by kevin »

-2 ble det i dag. Er på 4.plass, fire slag bak Lincicome
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Evian championship 2014

Post by kevin »

Det var ikke bare Tutta som sleit i dag, men hun spilte ikke bra. Traff få fairways og få greener. Ligger 5 slag bak lederen før siste runde.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Evian championship 2014

Post by Freud »

Dette er vel første gang vi norske TV-seere og golfere har anledning til å se Tutta i full utfoldelse, hvert slag fra hull til hull. En interessant opplevelse. Men hva mener vi egentlig om spillet hennes? Jeg oppfordrer de som har greie på det til en liten analyse. Hva er hun god på, og hva er hun dårlig på? Selv er jeg mer opptatt av hennes oppførsel på banen. Hun har steinansikt og er (som hun selv sier) i sin egen boble. Er det bra for spillet å være så frakoblet omverdenen? De andre spillerne er jo det samme. Asiatene er enten stive i maska eller de ser ut som om de er på gråten. Amerikanerne er mer avslappet og europeerne noe midt i mellom. Det vises ikke et eneste smil, bortsett fra min personlige favoritt Brittany Lincicome. Hun er moderlig og blid, selv med 2x DB og en TB. Ellers er hun jo stø som fjell i spillet og slår fryktelig langt.

Jeg undres over Tuttas slagrutine. Den tar lang tid - lengst av alle. Er den virkelig nødvendig, eller er det mest et rituale?

Mine favoritter (ikke ut fra hvem jeg liker best) foran siste runde er Webb, Lewis, Park og Lincicome. Det er jo en glede å se Webb live. Hun er 40 år og har vunnet 7 majors.

Hva mener dere om spillet til Tutta folkens? Det blir vel et år til vi ser henne i full utfoldelse på TV igjen.

Banen i Evian er en sak for seg. Jeg lurer på hva spillerne egentlig mener om den, når de ikke skal være høflige. De fleste fairwayene skråner sidelengs, og det blir uforutsigbart hvor ballen ender. Alle greenene heller i alle retninger, i tillegg til at de er ondulerte. Det skal jo være en viss vanskelighetsgrad, men dette synes jeg blir for dumt. Tipper spillerne er irriterte.
Myhren1
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 27 May 2013, 09:40
Hcp: 12.4
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten

Re: Evian championship 2014

Post by Myhren1 »

Sånn er det jo med alle spillere. Alle har en rutine før de slår. Enig i at det ser litt rart ut med disse prøvesvingene, men hun hadde jo ikke gjort det hvis det ikke var nødvendig (for henne).
Callaway Razrfit 9,5
Cobra AMP Cell 3-4 wood
Cobra AMP Cell 3-4 hybrid
Callaway xForged projectX 6.0 3-pw
TaylorMade ATV 54* 60*
Oddysey Metal x Milled
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Evian championship 2014

Post by Gundersen »

Når slår Tutta ut i dag?
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Evian championship 2014

Post by Pepper »

Kl. 12.30 sammen med Stacy Lewis
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Evian championship 2014

Post by Pepper »

Og Tutta starter frisk med birdie på hull 1!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Evian championship 2014

Post by Freud »

For en turnering dette ble! Vunnet av 19-årige Kim med babyfacet på aller siste slag. Og hvilken TV-sending! Tror aldri jeg har sett så god regi og fotografering fra noen golfsending før. Det var kameraer overalt, og man kom tett på spillerne. Vil ikke påstå at jeg etter fire dagers seing har blitt kjent med dem alle, men det er uansett interessant og avslørende å studere reaksjonsmønsteret deres. Det varierer, og det så paradoksalt nok ut til at det var mye mer mimikk siste dag enn de øvrige. Sorgen og gleden de vandrer tilhope.
Den smilende og sympatiske Jang var et nytt bekjentskap, det samme med Hur og "veteranen" Choi, og naturligvis Kim, i sin første major. Kommer til å bli mange flere seire på LPGA på henne. Hun virket cool!
4 koreanere blant de 5 beste, bare Kerr på andreplass forstyrrer dominansen. Og hun ledet altså med ett slag før siste hullet. Der satte KIm en birdie, mens Kerr hadde bogey. Burde hun valgt putteren fra greenkanten istedenfor en slags chip?

Ros til Haugsrud for ypperlige kommentarer. Det beste med ham er at han alltid er følelsesmessig engasjert, og viser det. Enten det er gode eller dårlige slag.

Når det gjelder det følelsesmessige hos spillerne, så skiller Tutta seg ut. Aldri et smil, selv når hun har satt en vanskelig putt eller slått et flott innspill. Det er en del av henne selv, så det er ikke ment som kritikk. Det er sånn hun har bestemt seg for å være på banen. Men det må være kjedsomt og vanskelig å gå med bøyd hode i fire timer. Hun satte en vanskelig par-putt på det siste hullet og ble møtt med applaus, også fordi hun vant i fjor. Men Tutta hilste knapt tilbake, slik spillerne alltid gjør. Med bøyd hode gikk hun ut av banen. Greit nok. Men uvanlig er det i alle fall.
Glad jeg valgte TV-en fremfor golf i helgen. Dette var en stor fornøyelse!
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Evian championship 2014

Post by PlayerG »

Image

Det var ikke Haugsrud som kommenterte, men Kracht.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Evian championship 2014

Post by Snowman »

Freud wrote:?.. bare Kerr på andreplass forstyrrer dominansen. Og hun ledet altså med ett slag før siste hullet. Der satte KIm en birdie, mens Kerr hadde bogey.
Bare for orden skyld: Kerr, dvs Cristie Kerr fra USA, endte T67. På 2.plass, det var Karrie Webb, HOF'er fra Australia, den største golferen blant aktive damespillere, med 7 majors. Alt så riktig ut da legenden kom bakfra og overtok ledelsen, men så skjedde altså det vanvittige at den unge jyplingen slo tilbake på hull-18.

Veldig enig med deg i at dette var både underholdende, spennende, godt filmet og godt kommentert.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Evian championship 2014

Post by Freud »

Tatt i to feil ,noe så flaut! Lett å skrive feil med to så korte enstavelsesnavn. Jeg vet naturligvis godt forskjellen på Kerr og Webb, men skrev feil i farten.
Jeg trodde det var Haugsrud, derav misforståelsen. Syntes det var hans stemme! Rosen går herved til Kracht. Jeg burde vel også ha skjønt at Haugsrud ikke klarer å kommentere både Evian og Fedex-cup samme dag.

På Golfsiden er det bortimot taust om denne turneringen, som vel er den beste for damene i år. Heller ikke på debattsiden deres er det noe aktivitet. De som tidligere kommenterte hvert slag som Bjørnstad og andre foretok seg på PGA, Webcom og ET, burde vel følge Tutta i Evian? Kvalitetsforskjell, javel, men spenningen da!

Blir uhyre interessant å følge Kim videre (synd det er to Kim). Tror ikke hun er en ny Wie, som får en kollaps etter seier. Kim er eldre og virker allerede mer moden. Herlig "babyface" (unnskyld det nedlatende uttrykket). Og smilet ligger på lur.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Evian championship 2014

Post by furu »

Kracht'en har sin stil. Kanskje litt for snill i vurderingen av enkelte slag og resultater.

Grei turnering. Klarer ikke helt å like banen.

LPGAs Bubba Watson - Stacy Lewis - hadde en fin en i går. Det var vel i går? Tror jeg. Toppet ballen nydelig 50 meter fram og ut i roughen på venstresiden.

Variasjonen i svingteknikk hos de asiatiske jentene er helt ufattelig. Dyrkes det for mye ensartet stil hos europeiske spillere?
Instagram @christianfuru
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Evian championship 2014

Post by Freud »

Banen er jo helt crazy. Se mine kommentarer ovenfor.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Evian championship 2014

Post by Snowman »

Freud wrote:Banen er jo helt crazy. Se mine kommentarer ovenfor.
Alt heller sidelengs, ja :) ... i Norge har jeg vel opplevd det bare på Hafjell.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply