NM på Meland GK 13-16.august

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by bjermis »

Jeg får ta det igjen til neste år :) no bare konsentrer jeg meg å holde meg på galvin green tour.. så kanskje vi skal prøve oss på NM :) hehe... spennede å drive å se på.. jeg har tenkt å følge med på live tv på hull 17 og hull 18 i morra :) men vi får se..

Jeg tror jeg trekke tilbake den der -8 scoren min :P hehe
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by furu »

Hentet fra nettsiden;

"Grunnet værsituasjonen har turneringskomiteen besluttet å avlyse runde 3 i Norgesmesterskapet for damer og herrer. Runde 4 starter som planlagt søndag 16. august klokken 08:00. Starttider og ballsammensetninger vil være de som var satt opp for runde 3."


Litt skuffende? Det regner jevnt og trutt her i Bergen i dag så beslutningen om å ikke spille mer i dag er grei. Hvorfor ikke bare utsette 3.runde? Fordi noen av de beste ikke kan spille på mandag. De reiser til turnering (EM?). Det mener jeg ikke er riktig overfor de andre deltakerne.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by Keyser »

furu wrote:Hvorfor ikke bare utsette 3.runde? Fordi noen av de beste ikke kan spille på mandag. De reiser til turnering (EM?). Det mener jeg ikke er riktig overfor de andre deltakerne.
Nåja - det er vel ikke bare noen få EM-deltagere som har problemer med å stille på mandag. Jeg kan forestille meg at NM er avhengig av ganske mange funksjonærer og frivillige, det er ikke sikkert at alle disse kan stille på mandag som jo er en vanlig arbeidsdag. Sikkert mange spillere også som har lyst å komme seg hjem søndagen?
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by kevin »

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke prøver å få til mer golf på en dag. De burde da kunne sendt ut den første flighten kl.07 og latt spillerne spille 36 hull på en dag,det er ganske vanlig. Men nå er det vel ikke meldt så veldig mye bedre vær i morra kanskje? Slik det ser ut nå så skal det ikke regne i natt og ikke spesielt mye på morgenen. De kunne vel latt resultatene stått fra i dag og fortsatt tidlig i morra og satset på å kjøre begge runder i morra. Det er jo færre spillere nå etter cut`n i begge klasser så tid burde det være nok av. Men banen tåler kanskje ikke 36 hull i morra hvis det fortsetter å regne jevnt og trutt? Nå har ikke jeg vært på banen og sett,men tviler på det overgår fjorårets "oversvømmelse" på Vestfold. Der fikk de gjennomført til tross for vanvittig mye regn,men de hadde fordelen av at det klarnet opp innimellom.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by furu »

Sant det. Sikkert ikke enkelt å avvikle en runde på mandag men det burde vel være mulig? NM er tross alt et litt større arrangement som vel bør kunne avvikles på "korrekt" måte selv om det koster klubb og forbund litt mer penger og tid.

Hvis det regner i morgen også så blir resultatlisten etter to dager stående som tellende? Finnes det regler for hvor mange runder som må være spilt?

Utrolig kjedelig for Meland.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by Keyser »

Vannvittig kjedelig ja, har vært relativt lite nedbør i sommer og banen har vel aldri vært bedre, og så får de grisevær...

I henhold til "NGFs spill og bestemmelser 2009" så må halve turneringen spilles for å kåre en vinner. Vet ikke om det gjelder noe spesielt for NM....
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by kevin »

synd for arrangøren ja,de har virkelig gjort seg flid med forberedelsene. Men men,været er vanskelig å gjøre noe med. Håper de får til å gjennomføre i morgen slik at ikke hele arrangementet blir et eneste stort ant-klimaks. Hvis det er noen trøst så høljer det ned her på østlandet også :shock:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by furu »

De har begynt på siste runde. Har regnet mye i natt men det ser ut til å bli litt bedre nå. Faktisk opplett (som det heter på bergensk) akkurat nå :D

Kunne de ikke bare utsatt runde 3 og satset på å spille 3+4 i dag? Flere av spillerne må jo ha vært godt over halvveis på 3. Med ok vær i dag så er det vel mulig å spille 24-30 hull?
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by stooy »

furu wrote:Faktisk opplett (som det heter på bergensk) akkurat nå :D
Og sunnmørsk :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by furu »

Har regnet noe alvorlig sinnsykt i perioder. Ganske fint av og til, fullstendig sykt i løpet av sekunder. Ser på sendingen fra Meland at det er greit akkurat nå. Kan jo håpe at det holder seg til de har fått alle inn.

Var en som slo over green på hull 18, fant ikke ballen og disket seg selv. Tror ikke han orket tanken på å gå opp på tee. Det regnet og blåste kraftig når han spilte.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by furu »

Børsheim med dobbel på 14. Drama nå. Aksel Kristoffer Olsen leder med ett slag. Kristiansen er to bak lederen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: NM på Meland GK 13-16.august

Post by furu »

Børsheim er Norgesmester. Vant to slag foran Engevik. Kristiansen og Kofstad deler 3.plassen.
Instagram @christianfuru
Post Reply