PGA tour 2014/2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

eivaan wrote:Dette er en gledens dag for golfen :) Tiger har aldri vært min favoritt, men han er helt klart den viktigste spilleren for golfverden :)
Jeg syns også Tiger tilfører noe veldig positivt til TV-sendingene når han spiller bra, men jeg syns det er utrolig irriterende å se ham i bildet hele tiden de gangene han spiller dårlig. Jeg er mest interessert i å følge tet-kampen i turneringene, så jeg vil gjerne se ham mye når han er med der oppe, men ikke når han er langt nede på listene.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Freud »

Og Tiger ligger sist, med + 3 etter 7 hull......
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Og Spieth leder, med -6 etter 10 hull......
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Rotten »

Straffetrening på chipper for Tiger!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:43, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Overraskende dårlig chipping. Men som Hank Haney sa:
I don't care what Tiger shot today, some of his swings were his best in 5 years. Got to get that chipping fixed though, not good.
Til tross for parkett-raske greener i går, var det ganske lave scorer. De hadde flyttet fram noen av tee-stedene, og det ble aldri så mye vind. Banen er regnet for å være ganske vanskelig.

Tiger går ut først i dag, kl.1815 norsk tid, sammen med Patrick Reed. En drøm går i oppfyllelse for Reed. Tipper han spiller i rødt ;)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by eivaan »

kevin wrote:Overraskende dårlig chipping. Men som Hank Haney sa:
I don't care what Tiger shot today, some of his swings were his best in 5 years. Got to get that chipping fixed though, not good.
Til tross for parkett-raske greener i går, var det ganske lave scorer. De hadde flyttet fram noen av tee-stedene, og det ble aldri så mye vind. Banen er regnet for å være ganske vanskelig.

Tiger går ut først i dag, kl.1815 norsk tid, sammen med Patrick Reed. En drøm går i oppfyllelse for Reed. Tipper han spiller i rødt ;)

Er ikke bekymret jeg heller, mye bra i går. Chippingen og puttingen kommer. Når det gjelder Reed kanhende han tenker at det er Tiger som får sin våte drøm oppfylt ved å spille sammen med ham....;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

:lol: det tenkte jeg ikke på, det kan du ha rett i :lol:
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

kevin wrote:Og Spieth leder, med -6 etter 10 hull......
Golf i USA trenger ikke nødvendigvis Tiger tilbake i toppen, men de trenger ett av to:

Enten Tiger tilbake i en klasse hvor han utfordrer Rory som nr.1 i verden og dessuten vinner majors igjen.
Eller at en ny ung amerikansk spiller gjør det, f.eks. Spieth.

Men det må være enten Tiger eller en ungdom, for de amerikanske halvgamlingene har ikke det som skal til.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Jeg skrev visst feil ang starttiden, Tiger og Reed har spilt 5 hull allerede. Tiger er -1 og Reed -3 etter 5
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Reed er -4 etter 6. Spiller visst i rød skjorte og svart bukse....
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Freud »

Snowman etterlyser en amerikaner som kan bli et nytt trekkplaster for golfen i USA. Det er et viktig spørsmål, for amerikanerne er sjåvinister, og de trenger forbilder og helter i idrett.
Slik sett er nok Tigers æra forbi, selv om han fortsatt kan hevde seg i toppen.
Snowman nevner Spieth, men han er ikke i nærheten av å være et ideal som trekker folk til golfbanene. Han er i dobbelt forstand for bleik. Selv om han er aldri så god. Den "nye Tiger" må være en særpreget golfspiller, som skiller seg ut, ikke bare på banen, men like mye med sin personlighet. Han må ha karisma. Ingen av de unge amerikanerne på PGA har det, dessverre.
Fowler kunne ha vært en kandidat, men det er noe "rart" med ham, selv om han er noe for seg selv. Han smiler aldri, og må få seg ny caps (!). Reed kan kanskje bli det, men da må han slanke seg. Horschel er en mulig kandidat.

Golf i USA trenger et nytt forbilde som kan sjarmere hele folket, ellers går det nedover med golfinteressen både som spillere og som tilskuere. Merkelig få tilskuere i ukens turnering, der verdens beste stiller opp, med et flertall amerikanere. Hva skyldes det? Tiger er jo med.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by eivaan »

Freud wrote:Snowman etterlyser en amerikaner som kan bli et nytt trekkplaster for golfen i USA. Det er et viktig spørsmål, for amerikanerne er sjåvinister, og de trenger forbilder og helter i idrett.
Slik sett er nok Tigers æra forbi, selv om han fortsatt kan hevde seg i toppen.
Snowman nevner Spieth, men han er ikke i nærheten av å være et ideal som trekker folk til golfbanene. Han er i dobbelt forstand for bleik. Selv om han er aldri så god. Den "nye Tiger" må være en særpreget golfspiller, som skiller seg ut, ikke bare på banen, men like mye med sin personlighet. Han må ha karisma. Ingen av de unge amerikanerne på PGA har det, dessverre.
Fowler kunne ha vært en kandidat, men det er noe "rart" med ham, selv om han er noe for seg selv. Han smiler aldri, og må få seg ny caps (!). Reed kan kanskje bli det, men da må han slanke seg. Horschel er en mulig kandidat.

Golf i USA trenger et nytt forbilde som kan sjarmere hele folket, ellers går det nedover med golfinteressen både som spillere og som tilskuere. Merkelig få tilskuere i ukens turnering, der verdens beste stiller opp, med et flertall amerikanere. Hva skyldes det? Tiger er jo med.
Noe rart med.....caps og slanking...merkelige argumenter? Ser ikke helt sammenhengen, noen ser på golf....andre på kropper og bekledning!!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Til det Freud og Eivaan fulgte opp her, la meg legge til noe om hvordan amerikansk media stadig ødelegger for seg selv med for sterkt Tiger-fokus. Det er nemlig enormt kortsiktig av dem.

I det jeg skriver nå, sammenligner jeg IKKE golf og skiskyting, derimot bare illustrerer helt ulik medietilnærminger til det å ha en tidenes største samtidig som man bygger opp interesse rundt nyere og yngre navn. Ole Einar Bjørndalen er født 1974, året før Tiger. Han er tidenes mestvinnende vinterolympier, var sammen med sånne som Bjørn Dæhli og Ole Gunnar Solskjær typisk landets største gromgutter innen sport lenge før dagens konkurrenter debuterte. Likevel er det ikke bare Ole, Ole, Ole hver gang det vises og skrives om skiskyting i norske medier. Hegle Svendsen og etter hvert Bøe-brødrene bygges opp hele tiden, og selv om ingen av dem kommer til å vinne så mye i karrieren som kongen av skiskyting, så er de bygget opp på forhånd, slik at media tåler å miste Ole Einar uten seer- og leserflukt.

Amerkansk golf taper stort i lengden dersom de ikke bygger opp en eller et par unge amerikanere til å fylle interessehullet som særlig Tiger og i mindre, men tross alt en viss grad også Phil vil etterlate seg. Rory er tross alt europeer. De trenger sårt en amerikaner til å være hans rival, og denne nye må selv levere sportslig, men så må media virkelig bidra med å bygge opp stjerneimage'et.

Mange amerikanske golffans ser dette, og det diskuteres mye. Den som får mest kjeft for alltid å tviholde på Tiger-fokus, det er Bob Harig fra ESPN Golf. Dere kan jo her se overskriftene på de siste artiklene hans:

http://search.espn.go.com/bob-harig/
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Hva synes dere om spillet i turneringen da? Tiger sin nye sving? Fantomrunden til Reed i går? Eller Rose sin runde, som inneholdt 11 birdier? Eller hva med de spillerne som prøvde å bli ferdig i stummende mørke? Var det smart?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Turneringen er selvsagt veldig bra, jevnt i toppen og noen strålende runder. Selv er jeg såpass mye Euro-fan i golf at jeg syns det er lite med bare 3 europeere i feltet, men så er jo heldigvis Stenson og Rose med oppe i teten.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Freud »

Naturligvis ser jeg hele sendingen, og det er mye flott golf å se. Imponert over fantastisk putting fra noen, og innspillene til Spieth.
Men jeg tok opp tråden til Snowman om et nytt amerikansk forbilde eller golfhelt. Det trenger de der borte.

Til eivaan: når man skal finne eller bedømme en slik person, så teller hele personligheten, inkl. klesdrakt og utseende. Capsen til Fowler får ham til å se dum ut. Og det lille flesket til Reed kler ham ikke, som en mulig idrettshelt. Også fordi han er litt kortere enn de andre, så synes det bedre. Ellers er jeg litt svak for ham, til tross for Tiger-beundringen o.l. Synes faktisk det var artig at han stilte i rødt da han gikk sammen med ham!

USA trenger en ny helt og forbilde i golf. Han må være ung, og ha karisma og ellers skille seg litt ut. At han skal kunne bli like overlegen som Tiger var i mange år, er utelukket. Den tiden er definitivt forbi i golf at èn spiller kan dominere slik som Tiger gjorde. Nå er det så mange som er like gode, og spillet er bragt til et så høyt nivå, at en periode med èn dominerende spiller ikke kommer igjen. Derfor må den nye golfhelten i USA også ha andre egenskaper enn å være blant top10.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by kevin »

Fikk ikke sett noe i dag, men det ser ut som Spieth har koblet grepet om seieren nå.

Tiger har spilt bra i dag, til tross for at han kastet opp tidlig på runden. Ikke helt i form, da er -3 imponerende. Han antydet også at han endrer på kalenderen sin i 2015, kommer kanskje til å spille flere turneringer tidligere på sesongen, og kommer ikke til å spille i midt-østen. http://www.golfchannel.com/news/golf-ce ... ule-120614
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Oj, så kjedelig det blir når noen har en altfor stor ledelse på sisterunden! Jeg så ikke ferdig, noe jeg definitivt hadde gjort hvis det hadde vært 2-3 mann som kjempet om seieren.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2014/2015

Post by Snowman »

Jeg kikker nå på startlista på Hawaii opp mot leaderboarden derfra i fjor, og jeg syns kanskje årets felt virker litt gråere. Men det manglet jo mange i fjor også. Blant kvalifiserte spillere som ikke stiller i år, er i tillegg til europeerne Rory, Kaymer og Rose, også Adam Scott.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply