ET 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Bra debut som pro for Paul Dunne. HIO på hull 15
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2015

Post by GolfMickey »

starter med et brak. synd jeg ikke får sett før imårra
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2015

Post by Freud »

Mange dårlige slag og putter på Old Course i dag.
Dansken Olesen vant, sin tredje ET-turnering, i en alder av 25 år. Har han gått golf-college, mon tro? Svensken Lagergren ble T4.
Når man sitter og ser på dette, så drømmer man. Tenk om dette hadde vært en nordmann! Får vi noensinne en norsk vinner på ET, for ikke å snakke om på Old Course?
Hvilken reklame har ikke disse to unge og sympatiske skandinavene laget for sitt land denne uken!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Flott seier til Olesen. Han har hatt et svært magert år før denne uka.

Paul Dunne gjorde seg ikke bort han heller i sin proffdebut. Ble nr.19 til slutt.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2015

Post by Freud »

Olesen er en mye bedre spiller enn vi tror. 2014 var et strålende år for ham. Han vant på ET, og fikk vel da spillerett i både 2015 og 2016. Så hans plassering på OoM i år hadde ikke spilt noen rolle, selv uten seieren i går.
I 2014 spilte Olesen mye i USA. Han deltok på alle de fire majors + to WGC. Klarte cuten i alle seks! Kevin vet vel hvorfor han fikk delta på disse.
I år hadde han spillepause i tre måneder, fra februar til mai. Noen som vet hvorfor?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2015

Post by Snowman »

Skade, med operasjon i venstre hånd tidlig i februar.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: ET 2015

Post by Drizzit »

Freud wrote:Olesen er en mye bedre spiller enn vi tror. 2014 var et strålende år for ham. Han vant på ET, og fikk vel da spillerett i både 2015 og 2016. Så hans plassering på OoM i år hadde ikke spilt noen rolle, selv uten seieren i går.
I følge det som ble sagt i seiersintervjuet så hadde han kun spillerett ut 2015 ettersom seieren hans i 2014 var på en mindre turnering. På grunn av dette så var han under press for å beholde kortet på ET før turneringen.
Med seieren nå så hoppet han vel helt opp til 25 plass på RtD rankingen og har sikret kortet ut 2017 sesongen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Imponerende seier til Fitzpatrick denne uka. Føyer seg inn i rekken av unggutter med en imponerende amatørkarriere, og som kommer ut og er god nok etter kort tid som proff. Seieren kom ikke helt ut av det blå, han har hatt en imponerende god sesong 21-åringen
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2015

Post by Snowman »

Interessant som motstykke til ulike unggutters "best-i-verden"-prat, det er det nye stjerneskuddet Matthew Fitzpatrick i ulike intervjuer.

Han sluttet på skolen fordi han ville bli så god i golf som mulig: "I wanted to take my golf as far as I could."

Han vet ikke hvor god han kan bli: “I’m not really sure what I can achieve out here.”

Han snakker om stabilitet og videre utvikling: “The top guys can finish top 15 with their B and C games. That’s where I’m hoping to get to.”

Og hans langsiktige mål, ganske beskjedent: “My long-term goal is to play on the PGA Tour.”

Jeg skjønner at mange av dere synes det er kjedelig med ydmyke folk som Fitzpatrick. Men husk at han trenger jo ikke være så stor i kjeften, for han får oppmerksomhet likevel, fordi han spiller god golf. Og nå har han jo også sin første ET-seier i boks, rett etter fylte 21 år.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

What's your ultimate golf-related goal?

Winning the Masters or the British Open.
Ganske beskjedent når han ble intervjuet som amatør. Ikke det at jeg bryr meg i det hele tatt om hva folk uttaler av målsettinger, jeg er mer opptatt av det de presterer. Forstår ikke behovet for å kritisere unge norske idrettsutøvere for hva de sier eller skriver. Det blir et eller annet masete over det, litt som da kjerringene maser om at de husker den gangen du glemte å gi komplimenter for den nye kjolen hun hadde på seg, på 80-tallet
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2015

Post by Freud »

Dette burde du faktisk forstå, Kevin.
Årsaken til at i hvert fall jeg reagerer så kraftig på håpløse målsetninger fra en 19-åring uten noe å vise til, er at det avslører manglende bakkekontakt, realisme og kunnskaper om hvor uhyre vanskelig det er. Samt at det avslører at vedkommende har for store tanker om seg selv og tror han er bedre enn han er. Alt dette vitner om en uerfaren og naiv ung mann, som ikke erkjenner realitetene. Etter min mening - og det er hovedpoenget - så vil en slik tåpelig (unnskyld uttrykket) innstilling gå ut over selve spillet. Det er kjernen.
De gamle grekere kalte slikt for hybris. Gudene straffet alltid slikt overmot.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2015

Post by Snowman »

kevin wrote:
What's your ultimate golf-related goal?

Winning the Masters or the British Open.
Ganske beskjedent når han ble intervjuet som amatør. Ikke det at jeg bryr meg i det hele tatt om hva folk uttaler av målsettinger, jeg er mer opptatt av det de presterer. Forstår ikke behovet for å kritisere unge norske idrettsutøvere for hva de sier eller skriver. Det blir et eller annet masete over det, litt som da kjerringene maser om at de husker den gangen du glemte å gi komplimenter for den nye kjolen hun hadde på seg, på 80-tallet
Vel, det er to ting som må til for at noe blir diskutert: 1) Noen må være uenige om noe. 2) Noen må synes at det er et interessant tema. Og når begge de er tilstede, da kommer det til å komme nye eksempler, momenter, argumenter for det ene eller andre synet.

På temaet hvordan unge golfere bør profilere seg mht drømmer og målsettinger, der har jeg konstatert at det er uenighet her inne. Og at det er interessant, ja, det syns i hvert fall jeg, for jeg er ærlig talt mer enn gjennomsnittlig opptatt av kommunikasjonsfaglige temaer. Derfor syns jeg det er interessant hvordan Fitzpatrick snakker i intervjuer, og jeg syns det er god kommunikasjon. Han har dessuten sikkert ikke funnet på det alene, men blitt det bevisst gjennom god rådgivning.

Det med hakk i plata på temaer noen er mer opptatt av enn andre: Sakte spill? Når kommer Tiger tilbake? Golfere som takker Gud for seieren? Osv, osv, osv. Golf er ikke et større tema enn at en hel haug med ting vil bli skrevet om igjen og igjen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Var sitatet jeg viste til beskjedent da?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2015

Post by Snowman »

kevin wrote:Var sitatet jeg viste til beskjedent da?
Det fremstår i hvert fall mindre breialt enn Halvorsen, gitt hva han sa opp mot det han inntil da hadde prestert. Han sa dessuten "or" og ikke "and", så litt holdt han da igjen.

PS, siden du begynner å stille meg spørsmål igjen: Husk at du selv fikk et spørsmål som fortsatt står ubesvart. Hvis du har glemt det, kan jeg godt trekke opp den tråden igjen. Det var der jeg utdypet en lang liste på spørsmål fra deg, men da du selv fikk et spørsmål tilbake, ble det stille i fjøset.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Det hadde ikke noe med temaet å gjøre, og jeg er ikke skyldig deg noe svar. Jeg spurte deg spm om temaet, sånn som her. Du behøver ikke svare om du ikke vil. Jeg synes bare at det blir veldig negativ vinkling(og ensidig) på de norske og deres uttalelser hele tiden. Spesielt når du trekker fram enkeltsitater fra Fitzpatrick, som om det skal si alt om hans mål og beskjedenhet. PS! jeg liker fyren og har lest og sett mange intervju med han, lenge før han ble kjent her. Han er et supertalent, og veldig målbevisst. Svarer bra for seg også
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2015

Post by Snowman »

Bullshit! I den andre tråden understreket jeg flere ganger at uttalelsen til Halvorsen om at han ville bli best i verden var grei nok for meg. Men jeg gikk derimot i rette med en annen setning, og det var der han sa at han hadde ingen interesse ("no interest") av å bli bare en PGA-Tour-spiller. For det ER jo faktisk ganske dumt sagt! Og han kommer ikke til å mene det heller, dersom det skjer at han blir vanlig PGA-Tour-spiller uten å være best i verden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Freud wrote:Dette burde du faktisk forstå, Kevin.
Årsaken til at i hvert fall jeg reagerer så kraftig på håpløse målsetninger fra en 19-åring uten noe å vise til, er at det avslører manglende bakkekontakt, realisme og kunnskaper om hvor uhyre vanskelig det er. Samt at det avslører at vedkommende har for store tanker om seg selv og tror han er bedre enn han er. Alt dette vitner om en uerfaren og naiv ung mann, som ikke erkjenner realitetene. Etter min mening - og det er hovedpoenget - så vil en slik tåpelig (unnskyld uttrykket) innstilling gå ut over selve spillet. Det er kjernen.
De gamle grekere kalte slikt for hybris. Gudene straffet alltid slikt overmot.
Ser du på Åndenes makt også?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2015

Post by Freud »

Du sikter vel til den siste setningen min. Den var satt der for å bruke en god metafor, som ofte brukes av skribenter i lignende saker.
"Åndenes makt", hva er det?

Jeg foreslår at du erstatter ordet "Gudene" med "konkurrentene".
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: ET 2015

Post by Drizzit »

Siste ordinere ET for sesongen i Hong Kong denne uka.

Blir en spennede uke der det er noen som har kniven på strupen for å beholde jobben og andre som kjemper for a forbedre posisjonen i forhold til sluttspill.
http://www.europeantour.com/europeantou ... 2rgE6gg.97

Det blir garantert en spennende helg for Renato Peratore som ligger som nummer 107.
Han klarte like godt å bli disket i første runde og må sitte å håpe på at ikke fler enn 3 paserer han på lista. :o
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2015

Post by kevin »

Kan vise seg å være kostbart for Paratore. Han signerte for feil score på kortet, de glemte at de hadde startet på hull 11 og ikke 10 visstnok. Mange av de som ligger rett bak på pengelisten spiller bra

Imponerende turnering av Poulter sålangt. Spesielt med tanke på oppladningen hans
Post Reply