Challenge tour 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Challenge tour 2015

Post by liverglimt »

Get real, Latterlig!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Joakim Mikkelsen skriver lett, og han kan golf, så jeg tror han kan bli en veldig god golfjournalist. Men da må han få et mer avklart forhold til journalistrollen og til det journalistiske oppdraget. I dette ligger blant annet å forstå forskjellen på PR-virksomhet og journalistikk.

En PR-medarbeider har sin lojalitet hos de han driver PR for. En journalist har derimot sin lojalitet hos leserne. Hvis Mikkelsen skal være en PR-medarbeider for Elias B., da vil han naturligvis skrive bare ting som er hyggeligst mulig for Elias å lese. Men skal han være journalist, da skal han skrive det han tenker det er interessant for leserne å få innblikk i, uansett om det er hyggelig lesning for Elias eller ikke.

Dette her: "Dessverre blåste ikke ballen Bertheussens vei på årets aller første konkurransedag."

Hvorfor ikke i stedet fortelle oss hva som sviktet, for vinden var vel ikke verre for ham enn for andre? Er han vanligvis dårlig i vind, slet han med utslagene, puttet han dårlig, var han preget av nerver før debuten, har han slitt også på trening i oppladningen, hadde han veldig mye marginer imot, slet han med noe småskader, eller hva var det?

Hvis ikke norskgolf.no skal fortelle oss noe om hva og hvorfor, hvem skal gjøre det da? For det må vel være ønskelig at golf-Norge på mest mulig nært hold skal kunne følge den norske herrespilleren som i Kofstads skadefravær konkurrerer på høyest nivå?

Mikkelsen hadde noen delforklaringer da han selv la opp, som han må ta et oppgjør med hvis han skal være journalist. Han klaget da over at han hadde fått negativ oppmerksomhet fra en dårlig anonymisert redaktør og anonyme menigmenn i nettfora. Men sånn er det bare, når man ikke får resultater! Profesjonelle idrettsutøvere lever direkte og indirekte av publikums interesse, og det er på godt og vondt.

Jeg ønsker meg at norskgolf.no gir oss informasjon og forklaringer både på hvorfor ting går bra og hvorfor ting går dårlig. Og jeg ønsker at de beste golferne våre læres opp til å tåle den naturlige rollen sin, som innebærer positiv oppmerksomhet når det går bra og negativ oppmerksomhet når det går dårlig.

... og så ønsker jeg en mye bedre dag for Elias i dag. Jeg syns det var gøy å følge ham i toppen av Nordic i fjor, og jeg skrev mange godord om han her i forumet. Det er morsomst både for utøvere, journalister og oss golfinteresserte når ting går bra!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Fuglen
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 03 Mar 2015, 10:19
Hcp: 30+
Location: Oslo

Re: Challenge tour 2015

Post by Fuglen »

Jeg vet ikke noe særlig om noen av de du skriver om, men det understreker vel bare poenget ditt.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17370
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2015

Post by kevin »

I dag er spillet stoppet igjen, pga kraftig regn og oversvømmelse. Tviler på at de får avviklet mer enn 2 runder totalt. Og tipper at denne turneringen blir flyttet neste år, kan ikke fortsette sånn hvert år
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Jeg er på litt tynn is her, for nå skriver jeg noe jeg ikke er sikker på om jeg husker riktig. Men jeg tror at dersom det blir redusert til to runder, da vil pengene telle på ET, men det vil da ikke bli gitt poeng på OWGR.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Kloke ord av Snowman om JM og Norsk Golfs roller. Håper de leser dette.

Viktigst er vel om pengene fra en todagers turnering på Madeira teller på CT, for vår mann. Du nevner bare ET, som er likegyldig for oss.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Pengene kommer sikkert til å telle både på ET og CT selv om det evt bare blir 36 hull.

Faktisk kommer det i så fall også til å bli delt ut OWGR-poeng, for der fant jeg dette:

"Points are reduced by 25% for tournaments curtailed to 36 holes because of inclement weather or other reasons. However a tournament will not be reduced below its minimum points level."
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Det er nå meddelt at turneringen er redusert til 36 hull.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Cut etter en runde! Dårlig gjort mot vår mann! Han burde jo fått muligheten til en revansjerunde!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17370
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2015

Post by kevin »

Det blir shotgun start i finalerunden i morra, det må vel være første gang på europatouren det skjer
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Avlyst! ... dårlig reklame for salg av golfturer til Portugal i mars måned.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Madeira er jo en øy, langt ute i Atlanterhavet. Den ligger 860 km. fra Lisboa.
Hører til Portugal, men dårlig vær der ute har ikke noe med golfværet i fastlands-Portugal å gjøre.
Men dette visste du jo....
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Når Atlanterhavet slår seg vrangt, da blir det ikke vind og vått bare på Madeira og i Portugal, men også der jeg har feriert en del ganger, på Biscaya-kysten i Syd-Frankrike. Men for badeferier om sommeren, da liker jeg vind og bølger:)

... har jeg fordommer mot Atlanterhavets vær og vind når jeg hittil har følt det tryggere med golfturer langs Middelhavet?

PS: Ser jeg er off topic her, så en evt. fortsettelse får vel bli under "Golfbaner i utlandet".
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Det neste på CT er vel da Kenya Open samme helg som Masters. Håper Elias skal spille da!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Hvordan er det egentlig med EBs kategori?
Hvilke CT-turneringer får han spille?
Snowman og Kevin vet vel svaret.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Takk til Snowman. Da har jeg regnet ut at det er ca. 145 spillere foran vår mann på rankingen. Det betyr vel i praksis at han får spille alle de turneringer han vil, siden det alltid er noen som ikke stiller opp.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Nå glemte jeg i farten alle lokale og inviterte spillere. Så da er det vel ikke så enkelt for EB likevel.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Joda, det går bra! De 5 beste fra Nordic 2013 fikk vel 15-16 turneringer hver på CT i 2014, mener jeg å ha lest et sted, kanskje her inne?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17370
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge tour 2015

Post by kevin »

Madeira-turneringen er satt opp på nytt, i slutten juli. Samme uke som Paul Lawrie sin turnering i Skottland.
Post Reply