Challenge tour 2015

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Birdieplayer »

Jeg har gjort mange feil valg i livet, og er superfornøyd med familie, jobb og livet generelt.
Så jeg kan angre på de valg som var feil, eller være fornøyd med hvor jeg er. Som også er et resultat av feil valg, og andres millioner av valg, riktige og gale.

Enkelt.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Da kalkulerer du vel også med at Bertheussen kan velge feil, i den situasjon han er i nå.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2015

Post by kevin »

Hva er feil? Hvem definerer hva som er feil valg, og hvordan det blir feil?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Feilen defineres av den den rammer, ingen andre. Utenforstående kan ha en mening om at valget vedkommende gjorde var feil, men dersom han/hun ikke føler det slik selv, så er det ikke feil.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Birdieplayer »

Jeg kalkulerer ikke med at andre kan gjøre feil, de får ta sine valg basert på sin situasjon.
Det fascinerende er at det er relativt vanskelig å vurdere der og da, og i ettertid, i veldig mange valgsituasjoner.

Jeg spilte med Elias på Mikla ien gang, han valgte 3j på slag 2 på hull 16. Det må da være feil kølle tenkte jeg. Eagle ble resultatet. Joda. Vi har våre utgangspunkt....
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Snowman »

Hva som er riktig for en spiller på den type nivå som Elias B.? Etter min mening handler det om ordene motivasjon og idrettsglede:

Hvis han er motivert for å trene hardt og syns at golf og tour-livet er gøy, da skal han selvsagt stå på videre.
Men hvis treningen er et ork, og golf og turneringer ikke er lystbetont lenger, da er det antakelig ikke verd det.

Sånt får han kjenne etter selv!

For når selve aktiviteten er lystbetont, da er idrett herlig, også for den som aldri får det gjennombruddet man drømmer om.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2015

Post by kevin »

Jeg håper Elias ser etter positive muligheter, slik som jeg skisserte. Så lenge han har lysten og økonomi til å satse, så kan han jobbe lenge før han evt får sitt gjennombrudd. Det finnes veldig mange andre muligheter i golfverden også.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Dere glemmer det viktigste: oppnådde resultater. Og at de vi snakker om lever av (eller håper å leve av) golfen sin. Det er faktisk yrket deres i mange år fremover det er tale om. Da må spilleren vurdere brutalt hvilke muligheter han har fremover, basert på det han allerede har oppnådd. Dette er ingen lek med drømmer og en satsing i det uendelige. Det er beinhard business, siden alt dreier seg om kroner og øre. Sareptas krukke gikk aldri tom, men det gjør sponsorenes!
Også det faktum at det finnes tusenvis av samme kaliber der ute, med ambisjoner og støtteapparat. Da må han spørre seg: er det verdt det? Kommer det til å gi avkastning? Da hjelper det ikke med treningsiver, forsakelser og at det er "gøy".
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Birdieplayer »

Jeg tror nok våre bedre norske spillere vurderer topp-5 på NordicLeague som et godt resultat. Og mange andre gjør det samme.
Step by step, trening og tålmodighet, så detter de siste bitene på plass også som gir bedre resultat.

Å gi opp er aldri kult eller spesielt sexy. Men det kan være fornuftig.
Og det er kun et lite antall personer på golffora som vet hva som er best.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Freud »

Er top-5 på NL et "godt resultat"?
Alle de fem ble slått ut i 2. kvalrunde til ET. To nordmenn, to svensker og en finne (vinneren).
Et brutalt møte med den (bedre?) konkurransen som møter dem neste år på CT.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Challenge tour 2015

Post by Birdieplayer »

Ja
Post Reply