OL i Rio 2016

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: OL i Rio 2016

Post by Franz »

Freud wrote:Har dere ennå ikke skjønt dette? Det er jo påfallende at de aller beste ikke stiller opp, mens de nestbeste og andre middelmådige ikke trekker seg. Det skyldes at Rory, DJ, Spieth og Day er redde for å tape, dvs. ikke ta medalje, aller helst gull. Det ville vært et prestisjetap for verdensenerne. Det er hovedgrunnen.
Hva ZJ sier er uten betydning. Han er vel furten fordi han ikke er kvalifisert åkkesom.

NGF sier at Kofstad er medaljekandidat. Latterlig!

Du tar feil. De er mer redde for å tape en major enn et OL, men "alle" stiller i majors. OL må nok bare belage seg på å opparbeide seg status blant de beste.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Rio 2016

Post by kevin »

Golffreak wrote:Virker som det har vært uenighet innad i miljøet om golf i OL, at lederne på tourene har pushet det igjennom og at mange spillere er blodig uenig. Rory hadde vel ett stikk tilbake til ET commissioner der..Før det ble besluttet at golf skulle inn i OL så var alt fryd og gammen, Tiger skulle stille opp (om han var kvalifisert...) etc. Hva skjedde?? Jeg tror det ligger en del grums bak dette, og en må også spørre hva golf tjener på å være med i OL? Hva har det tjent tennis eller snowboard? Hva vil OL egentlig med golf, bortsett fra at det er tunge sponsorer der? En må huske på at IOC krever full sponsoreksklusivitet på alle utøvere i før- og under HELE OL-perioden! Det betyr at Under Armour må fjerne ALL reklame for Spieth både i medier, i butikker etc. Mulig Spieth har skjønt at Under Armour har gjort, og kommer til å gjøre, mer for han enn IOC..?

Kanskje lederne også skal ta litt kritikk og erkjenne at de ikke lykkes med å gjøre golf i OL attraktivt? Det hele virker litt merkelig, da formatet er kjent men fair, det er etter alle majors, 2 uker etter og 2 uker før stor turnering, og selv om Zika er en liten bekymring så ligger det noe annet bak. Kalenderen forklarer det ikke, og at det har SÅ liten prestisje har jeg litt vanskelig for å tro.
Er nok et sammensatt bilde. Om det var pga ZIka så er det pga uvitenhet og enkelt å rydde opp i. Leste en artikkel jeg syntes var veldig bra og oppklarende nettopp. http://www.slate.com/articles/sports/sp ... _zika.html

Brendon De Jonge forklarer det veldig greit for hans del, og det er vel en grei unnskyldning.
The reason for my decision is not my concern about the Zika virus. It is truly a business decision. It would have been a great honor to play for my country. I am truly disappointed, but my current position on the FedEx Cup points list does not allow me the luxury to skip the John Deere Classic or the Travelers Championship. This has to be a priority for me and my family.
Adam Scott var også tidlig ute med sitt syn, og var klar på at han ikke er fan av golf i OL. Problemet til mange av de andre er at flere av de har sagt at de gleder seg, de ser på golf i OL som viktig, og så trekker de seg allikevel. Den ene med mer diffuse svar enn den andre. Tim Finchem lovet at PGA touren skulle støtte opp om OL og sørge for at de beste skulle stille. De har feilet totalt. I tillegg har de ikke ryddet plass i sin turneringskalender og har turneringer når OL pågår.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Freud »

Kan noen tenke seg at en eller to av "de fire store" som har trukket seg, stå på nederste eller nestnederste trinn av seierspallen, mens nasjonalsangen til vinneren spilles? Ville vært et nederlag av dimensjoner for dem alle, dersom de havner der. Det er dette de er redde for. I en major er det kun fokus på vinneren; han som ble nr. 2 eller 3 er glemt to minutter etterpå, og han kan trygt gå og gjemme seg. Ikke eksponert for noe nederlag. I OL er det fullt fokus på alle tre medaljevinnerne.
Jeg tror disse fire har tenkt på dette scenarioet, og ikke vil risikere å havne i det.

Drittungen Rory har jo nå eksponert hvem han egentlig er, i pressekonferansen i går. Hvilken ambassadør for golf!
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: OL i Rio 2016

Post by Golffreak »

I tilfellet du ikke har sett på bl.a. The Open og US Open, så annonseres "runner-up" og de må komme frem, gratulere vinneren og høre på utallige taler fra sponsor og ikke minst vinneren.. Det er ikke noe de er redde for, selv om det kan være tøft hvis man "tapte" seieren. Tror ikke frykt for å tape har noe med saken å gjøre.

Støtter forøvrig Rory i det underliggende om at IOC og OL ikke nødvendigvis er noe han ønsker å støtte. Det var ikke politisk korrekt og kanskje litt overilt, men tror det var noen som hadde kommet med en del stikk til han.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Rio 2016

Post by kevin »

Skuffelsen var stor når det gikk opp for meg at golfen fra Rio kun sendes på Tv2 Sumo. Da må man altså ha enda et abonnement for å se golf. De har kampanjepris på 59,- for første mnd, så kostnaden er ikke allverden. Men trodde det skulle sendes på åpen kanal. Størstedelen av det TV2 sender fra OL, sendes på Sumo. Noe på Tv2 og noe på Tv2 sportskanalen. Og så skal jo NRK sende endel også.

I Sverige er det Viasat som har OL, mens i Danmark er det Tv2 Danmark.

Herreturneringen starter torsdag 11.august, og på Sumo er det Fredrik Kracht og Joakim Mikkelsen som skal kommentere. Sendingen starter midt på dagen norsk tid, og det er 5t tidsforskjell.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: OL i Rio 2016

Post by liverglimt »

Streaming.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Freud »

Jeg tror Kevin tar feil her. Ingenting sendes på NRK. De oppfordrer til radiolytting!
Det meste av interesse for nordmenn sendes på TV2, hovedkanalen, pluss TV2 Sportskanalalen. Og noe blir vel vist på Zebra også?
Zumo driter jeg i. Det gjelder også golfen fra Rio. Dersom Tutta ligger godt an siste dag, så blir nok golfen flyttet til en vanlig TV2-kanal.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: OL i Rio 2016

Post by GolfMickey »

Hvem i svarte gidder å lytte til radio i 2016?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: OL i Rio 2016

Post by Gundersen »

De beste bildene får du på radio

Sendt fra min Commodore 64
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Freud »

Til opplysning for reklametrette seere i Norge: Discovery/TVNorge har rettighetene til alle OL (sommer og vinter) fra 2018 til 2024. Tilsammen fire OL.
NRK sitter igjen med nada.
Men de deler rettighetene til fotball-VM og EM med TV2.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Rio 2016

Post by kevin »

beklager at ordet "radio" falt ut og ga trollet muligheten til å påpeke en feil

Har ikke du trukket deg?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Freud »

Kevin skriver: "Og så skal jo NRK sende endel også." For meg betyr det TV. Beklager at jeg ikke forsto at det var radio. Men hvem lytter på radio under OL?

Ja, jeg har trukket meg, og du har vel registrert at jeg er her svært sjelden. Men når jeg oppdager feil, så griper jeg inn.
Jeg kunne ha skrevet langt mer her, om mange ting som ikke er debattert. Derfor er Golfsnakk blitt så kjedelig.....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Rio 2016

Post by kevin »

La være å skriv/les hvis det er så kjedelig da. Du har jo ikke trukket deg om du fortsetter å skrive. Da kan du heller lage en comeback-tråd og fortelle at du kommer tilbake og redder forumet, og så bidra med alt du sitter på
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: OL i Rio 2016

Post by liverglimt »

PGA har Sirius radio hver uke. Så noen må da høre på radio i 2016.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Bogey »

Syns Freud minner litt om John Arne Riise.... "Nå legger jeg opp!" Også dukker det opp noe interessant en uke etterpå.... Blir aldri kvitt noen av de... ☺
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: OL i Rio 2016

Post by veggiss »

Kofstad med Colsaerts og Wang, utslag 14:14 torsdag og 16:14 fredag.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Bogey »

Sitter og ser på P. Harrington på rangen I Rio. Der er det Happy Gilmore lightversjon med driveren.... Er det normalt?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Rio 2016

Post by kevin »

Paddy er glad i å bruke den teknikken. Gjorde det da han var på Miklagard nylig også ifbm Canon-arrangementet.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: OL i Rio 2016

Post by Bogey »

Har sett han har tatt løpefart før, men det var ikke veldig seriøst ment, I motsetning til nå. Har bare aldri lagt merke til det før :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: OL i Rio 2016

Post by liverglimt »

Han har ett treningsopplegg med akkurat det tilløpet ifølge sky.
Post Reply