The Players Championship [7-10 Mai]

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Bogey »

Rått og rått.... Kan bli fryktelig jevnt dette her nå. Fowler på -11 og 3 mann på -10 Satser på Garcia
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by GolfMickey »

blir nok spenning helt inn
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Owee87 »

Jeg som var på vei i seng! Fruen blir ikke glad..
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by kevin »

Garcia behøver magi på hull 16
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by kevin »

eller på 17 :D For et drama!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by kevin »

3-hulls playoff med Garcia, Fowler og Kisner
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Gundersen »

Da blir det en tung dag på jobb i morgen.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by GolfMickey »

morro med spenning

noen som har stream? :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by kevin »

Garcia er ute, de to andre skal tilbake til hull 17 og spille sudden death
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by GolfMickey »

rått av Fowler på 17:) da vant han
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by kevin »

Avslutningen til Fowler var helt rå, og måten han taklet hull 17 var helt outstanding

User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by GolfMickey »

da var det slutt, en bra turnering med Fowler som en verdig vinner, mange av de store skuffet men morro da at andre slipper til
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Freud »

Mye middelmådig og dårlig spill i denne turneringen blant alle verdens beste. Jeg så alle fire dagene og har godt grunnlag for å mene dette, selv om ingen er enige. Jeg har ikke glemt alle de flotte og gode slagene, men helhetsinntrykket er trist, bedømt ut fra hva vi må forvente av verdens beste proffer.
Det som skuffer meg mest er alle innspillene som havner 10-15 m. fra pinnen, de ofte elendige chipene, missede puter fra 1-2 m. (har ikke glemt de utrolige putene fra + 10m.), og utslagene på par3-hullene (med unntak av nervehullet nr. 17) som havner altfor langt fra pinnen.

Jeg var sååå skuffet mange ganger over dårlige slag i denne turneringen! Kunne liksom ikke skjønne at dette er verdens beste spillere.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Snowman »

Freud wrote:Jeg var sååå skuffet mange ganger over dårlige slag i denne turneringen! Kunne liksom ikke skjønne at dette er verdens beste spillere.
Jeg skjønner ikke hva du da sammenligner med. Jeg har sett de største golfturneringene i over 25 år nå, og verdens beste var ikke noe bedre før i tiden. Det du så i The Players, det du så i Masters, det du så i WGC Match Play, det vi ser i den type turneringer hvor alle de beste er med, det er golf i verdensklasse, og dagens verdensklasse er like god som tidligere års verdensklasse. Feilslagene du snakker om, det er golf, som følge av den type feilprosenter som verdens beste golfere alltid har hatt. Det er ingen som spiller feilfritt nå, og det har aldri vært noen som spilte feilfritt før i tiden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Freud »

Jeg er ikke ute etter feilfri golf eller golfspillere som spiller perfekt en hel runde. De er mennesker, ikke roboter. Jeg har heller ikke påstått at de beste spilte bedre golf før (selv om det innimellom ser sånn ut!).
Jeg bare registrerer uvanlig og skuffende mange dårlige slag gjennom turneringer. Altfor mange, totalt sett, og fra alle spillerne. Og det gjelder alle typer slag, kanskje bortsett fra tee-slagene.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Snowman »

... men du aner jo ikke hvor vanskelige eller marginale slagene deres er, for du vet jo ikke hva de prøver på. Et misset jernslag fra drøyt hundre meter, javel, men hadde spilleren "a good number", og hvis ikke, hvor ambisiøs var han for å kompensere for det? Gikk han for en vinner, ved å sikte på et lite område han skulle treffe, eller gikk han for et stort trygt og lett område av green? Var det på andre måter et standardslag, eller "jobbet" han med ballen på en måte som gjorde slaget vanskeligere og mer marginalt? Det er mye vi ikke ser så lett på TV.

I tennis har de en mye diskutert statistikk som heter "unforced errors". Noen sitter subjektivt og vurderer det, og jeg vet ikke hvor skuffet de blir, men det er noen ganger mange unforced errors også i de beste matchene. I det som mange mener er tidenes tennismatch (sorry Borg og McEnroe), Wimbledon-finalen i 2008 mellom Nadal og Federer, der hadde Nadal 27 unforced errors og Federer hele 52! Og det var altså verdens to beste spillere i tidenes match!

Men hva siktet de på? De kunne selvsagt begge unngått nesten alle unforced errors hvis de bare hadde slått ballen over nettet. Men de hadde selvsagt mindre å sikte på enn det, fordi slagene deres var mer ambisiøse, også når de ikke gikk for vinnere. Federer risikerte hele tiden å bli for lang, fordi han var så opptatt av å legge ballen dypt. Nadal hadde bare en halvdel å gå for, siden han hele tiden ville holde ballen unna Federers forehand.

Jeg syns sånne ting faktisk er litt lettere å lese i tennis, fordi spillerne gjerne har en gjennomført match plan, hvor man rekker å oppdage hvor stort sikteområde de gir seg selv. Det er vanskeligere i golf, for der kan de omtrent ha lagt en taktikk for hvert hull. Men uansett, de av verdens beste golfspillere som gjør flest unforced errors, er gjerne de samme som slår flest winners, for igjen å bruke tennisspråket. Og det var mange winners, dvs. kjempegode slag, å glede seg over fra spillerne høyt på leaderboarden i The Players.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Freud »

Vel talt, Snowman. Jeg ser all tennis jeg kan og spiller tennis selv (ikke double). Sammenligningen golf med tennis er ikke dum, men det halter betydelig. I tennis er det et konstant hinder man må slå ballen over, hver bidige gang. Det er det ikke i golf. Men unforced errors er det for mange av i tennis, og det avhenger av hvor aggressivt spilleren slår slaget. Likevel er mange av disse feilene ganske banale.

I golf kan man se på spillerens kroppsspråk at han er misfornøyd med det jernslaget fra 120 m. som lander 15 m. fra flagget. Det er rett frem - ingen hindringer eller et nett som forstyrrer - og spilleren går åpenbart inn for å legge seg tettest mulig opp til pinnen. Han planlegger landingspunktet ut fra hvordan han kjenner greenen fra der han slår. Likevel feiler de beste, gang etter gang. Og de er misfornøyd med slaget sitt. Og da har jeg ikke nevnt alle de dårlige chipene.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Snowman »

Syns vel likevel det er rart at du går og husker dårlige slag etter at vinneren avsluttet siste runde med birdie-eagle-birdie-birdie, og så ytterligere 2 stk birdies på det spektakulære hull 17 i omspillet. For min del vil det være den der imponerende avslutningen som sitter igjen i hukommelsen etter at alt annet er glemt fra årets turnering.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Players Championship [7-10 Mai]

Post by Freud »

De slagene du nevner er en liten promille av alle de slagene jeg så i løpet av fire dager. Det er umulig å la den flotte avslutningen være en slags konklusjon på kvalitetsnivået på hele turneringen. Naturligvis gleder jeg meg over imponerende god golf, men det er hovedinntrykket fra flere tusen slag som sitter igjen etter fire dager. Og det var temmelig middelmådig.
En dårlig og målløs fotballkamp blir ikke noe bedre om det scores 2-3 mål de siste 10 minuttene.
Post Reply