Espen Kofstad

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

Espen får selvsagt spille alt han vil, helt fram til de siste turneringene hvor det er avhengig av Oom plasseringen
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Espen Kofstad

Post by liverglimt »

Sånn ca slik:

De hundre første på lista får spille alle runder de vil. De resterende plasser fylles opp av landskvoter og wildcards samt andre nedover lista i den orden rangeringen fungerer.

Også kommer de siste turneringene som Kevin har kommentert.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Espen Kofstad

Post by Freud »

Beklager at lyset fortsatt er slukket for min del. Men jeg vet fortsatt ikke hva denne kategorien heter; altså hvilke kriterier som skal oppfylles for at man havner i kategori 5c. De andre kategoriene har en definisjon, men ikke denne.
Gå for eksempel inn på "Entry list" for CT-turneringen på Miklagard i fjor, og se at alle kategoriene er definert.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

Spiller det noen rolle? Spillerne foran han i den kategorien er de som klarte ET-kvalet.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Espen Kofstad

Post by eivaan »

Han vet alt dette....det er bare Trolling! Bare slutt å svar, han holder på helt til noen biter på...så er han i gang!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Espen Kofstad

Post by Freud »

Ja, Kevin, det har jeg oppdaget. Mitt spørsmål - av ren nysgjerrighet - er hvorfor EK er plassert akkurat der, og som nr. 100. Den listen slutter jo på 30-tallet.
Et mer generelt spørsmål er om en fast ET-spiller nårsomhelst kan delta på de CT-turneringer han ønsker, bare ved å melde seg på, og gå foran andre med CT-kategori?
Jeg antar at Kevin har svaret på det siste.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Espen Kofstad

Post by liverglimt »

Ja selvsagt kan de stille om de vil. De er kvalifisert på ett høyere nivå. MØM har gjort det flere ganger.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Espen Kofstad

Post by Freud »

Takk for svar, som var som jeg tenkte meg. Men jeg er fortsatt opptatt av det formelle i saken. Faste ET-spillere har ingen kategori på CT. Tilhører de kategori 1, eller går de inn der uten videre? Jeg finner dette urettferdig overfor de spillere som har kjempet seg til en kategori på CT, og så kanskje blir utestengt fordi noen ET-spillere akkurat da har lyst til å spille på CT.
Jeg regner med at ingen som vet gidder å svare meg. Saken er uansett interessant, og Golfsnakk trenger debatter.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

Skjer det da? Eksempler?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Espen Kofstad

Post by Freud »

Jeg er kun interessert i det prinsipielle i saken. Av eksempler har du selv nevnt Morten Ørum Madsen. Kofstad er et annet. Det finnes sikkert flere, uten at jeg gidder å lete i alle startlister.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

Kofstad har kategori på CT, ergo kan han spille der. De som har fullverdig ET status spiller ikke på CT, med mindre det er en spesiell anledning/turnering/invitasjon.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Espen Kofstad

Post by liverglimt »

Freud wrote:Jeg er kun interessert i det prinsipielle i saken. Av eksempler har du selv nevnt Morten Ørum Madsen. Kofstad er et annet. Det finnes sikkert flere, uten at jeg gidder å lete i alle startlister.
Du er bare interessert i å kverulere. Ingen kategorier hadde navn sist gang jeg sjekket.

Det er flere høykategori ET spillere som er på CT. MØM var bare ett av eksemplene. Det er flere og ønsker du mer info så sett deg ned og let selv. Ferdig snakka og skreve!
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Espen Kofstad

Post by stooy »

Som admin er det vel enkelte som synes at jeg ikke skal mene så mangt, men jeg må bare ta Freud litt i forsvar her. Både her, og i andre poster, kommer Freud med spørsmål som faktisk jeg også lurer på, og som det må være helt greit å spørre om på et golfforum, uten at man skal bli angrepet hver gang!

Kevin mener det er selvsagt at Kofstad får spille alt han vil på CT. Jeg synes det er rart at det er selvsagt, for Kofstad, og for alle andre ET-spillere. Som Freud synes jeg det høres urettferdig ut ovenfor faste CT-spillere. Men det skjer vel kanskje ikke så ofte at det er et tema? At ET-spillere skviser ut CT-spillere.

Liverglimt mener at Freud får sette seg ned og lete etter info selv. Det er vel det han gjør når han spør og diskuterer dette på et forum for nettopp slike ting?
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Espen Kofstad

Post by Selters »

stooy wrote:Som admin er det vel enkelte som synes at jeg ikke skal mene så mangt, men jeg må bare ta Freud litt i forsvar her. Både her, og i andre poster, kommer Freud med spørsmål som faktisk jeg også lurer på, og som det må være helt greit å spørre om på et golfforum, uten at man skal bli angrepet hver gang!

Kevin mener det er selvsagt at Kofstad får spille alt han vil på CT. Jeg synes det er rart at det er selvsagt, for Kofstad, og for alle andre ET-spillere. Som Freud synes jeg det høres urettferdig ut ovenfor faste CT-spillere. Men det skjer vel kanskje ikke så ofte at det er et tema? At ET-spillere skviser ut CT-spillere.

Liverglimt mener at Freud får sette seg ned og lete etter info selv. Det er vel det han gjør når han spør og diskuterer dette på et forum for nettopp slike ting?
Støtter meg til denne, jeg synes også Freud stiller et interessant spørsmål. Det at ET-spillere kan spille det de vil, får vel størst konsekvenser for de som har en middels kategori på CT? Jeg tenker særlig på kategorien som Tage og Krogh hadde i fjor, de som endte ca 80-90 på CT order of merit . Hvor urettferdig det er kan jo uansett diskuteres, da spillere med dårlig kategori på Europatouren, får tilsvarende utfordringer om de velger å satse full sesong på ET.

Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

stooy wrote:Kevin mener det er selvsagt at Kofstad får spille alt han vil på CT. Jeg synes det er rart at det er selvsagt, for Kofstad, og for alle andre ET-spillere. Som Freud synes jeg det høres urettferdig ut ovenfor faste CT-spillere. Men det skjer vel kanskje ikke så ofte at det er et tema? At ET-spillere skviser ut CT-spillere.
Er det rart at en med CT-kategori får spille CT? Og den som mener at andre faste ET-spillere(uten CT kat.) tar plasser fra CT-spillere, får gjerne underbygge det med fakta.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Espen Kofstad

Post by stooy »

Ok, jeg misforstod. Kofstad har jo kategori på CT og kan selvsagt spille..
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Espen Kofstad

Post by Freud »

Takk til de to som støtter meg. Poenget er at EK i år har kategori på både CT og ET. Ytterst merkelig, synes jeg. Han kan altså hele året velge hva/hvor han vil spille - selv om hans kategori på ET (17a) ikke gir ham så mange muligheter. Det prinsipielle i saken er likevel det samme: bør/kan en spiller ha kategori begge steder samtidig? Invitasjoner og lignende er på siden av dette.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

Han har postet en video på Instagram i dag og skriver at han skal spille igjen snart. Så får vi se om det blir noe av da...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Espen Kofstad

Post by kevin »

User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Espen Kofstad

Post by liverglimt »

Etter mye tenking har jeg bestemt meg for å stå utenfor Team Norway i år. Noen ganger må man velge bort ting, og etter den nye omstruktureringen passer det dessverre ikke for meg. I tiden fremover vil jeg jobbe med å finne nye samarbeidspartnere!

Jeg vil gi NGF en stor takk for all hjelpen jeg har fått tidligere 😊

#nextholegolf #titleist #footjoy #oslogolfklubb #teamism #edgekim
Kofstad gjør endringer. Noen som vet hva slags omstrukturering han sikter til?
Post Reply