ET kval 2017

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Takk til Furu for støtte.
Bra at du bragte frem EKs seier på OoM på CT i 2012. I 2013 spilte han 27 ET-turneringer, og han misset cuten i 16 av dem. Innspilt ca.kr. 1,5 mill.
Han endte som nr. 135 på ET-rankingen, og fornyet altså ikke kortet.
Er det noen sikre tegn på at det vil gå bedre i 2017?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Det er det ingen som vet, hverken om det går bedre eller dårligere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: ET kval 2017

Post by Gundersen »

Det er som kjent vanskelig å spå, spesielt om fremtiden. Derimot skal man ikke være spesielt intelligent før å være etterpåklok.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: ET kval 2017

Post by TheBigEasy »

Siden ingen på forumet er synske (antar jeg), så vet vi jo ikke hvordan 2017 blir. Me lyt håpa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Ærlig talt, gutter, dette er svakt. Dere må da ha en mening om hvordan EK kommer til å gjøre det i 2017.
Jeg har tippet. Hva tipper dere? Dere kjenner jo hans spill og hans tidligere resultater fra ET.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Om du er glad i å tippe, kan jeg anbefale den ukentlige tippekonkurransen her på forumet, evt Fantasy golf league. Der klinten skilles fra hveten
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: ET kval 2017

Post by Selters »

Freud wrote:Ærlig talt, gutter, dette er svakt. Dere må da ha en mening om hvordan EK kommer til å gjøre det i 2017.
Jeg har tippet. Hva tipper dere? Dere kjenner jo hans spill og hans tidligere resultater fra ET.
EK kommer til å gjøre et par gode turneringer og ellers til å slite litt sesongen gjennom. Til slutt ender han som 100 på oom. Godkjent.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: ET kval 2017

Post by Golffreak »

Jeg ser ikke noe poeng i å tippe plassering etter sesongen for EK, for så å skulle fremheve seg selv som Geniet selv om man skulle være i "nærheten" og skryte av "hva var det jeg sa". Det har vært 178 spillere på ET iår, og du mener det er spesielt analytisk når du mener han ikke vil være blant de 48,5% beste? Du kan like gjerne kaste kron og mynt, foruten sikkert 3% sjanse for høykant så er det ca. 50/50 "tipping" begge deler. Skal du briljere med din innsikt så må du jo være spesifikk på hvilken plassering han vil få på RtD! Alternativt kan du delta i fantasy som Kevin nevnte, da får du vist dine skills..

Hvor mange turneringer har du fulgt EK "ringside" for øvrig? Har du fulgt han igjennom runden og sammenlignet med andre spillere på samme turnering/nivå? Har du observert hvordan han reagerer mentalt etter dårlige slag/hull? Har du innsikt i hvor hemmet av skader han egentlig har vært, også i 2013? Jeg vet naturligvis ikke hvor mye han har vært hemmet, men har fulgt han "ringside" en gang og foruten solid sving og spill så er han sterk mentalt. Han har slitt når det blåser mye, og er (foreløpig) litt for ustabil da det kommer 1-2 dårlige hull per runde. Det bør ned på 1-2 dårlige hull per turnering. Veldig mange hull spiller han "rock solid" og han gjør mange birdies som andre har nevnt. Når han klarer å unngå de 1-2 dårlige hullene så scorer han ofte lavt, på nivå med de bedre i turneringene. Stabilitet er naturligvis viktig i golf, men potensialet er der om han blir skadefri.

Jeg driter litt i hvor mange våre nordiske naboer har på tourene faktisk, jeg ser mer på individene og Kofstad har jeg interesse av å følge og spesielt når han i det minste får en del turneringer på ET. Har jo ett håp om at han får bedre ranking etter re-rank. Er absolutt ingen i hele Norge som er uenig i at vi burde vært bedre i golf, men vi burde vært bedre i mange idretter selv om vi er en liten nasjon. Jeg synes det er kult med Casper Ruud i tennis og Zucca i hockey, og gleder meg over det fremfor å surmule hvor dårlig det står til med Tennis og hockey i Norge sammenlignet med andre land.. Det er for øvrig en illusjon om at Norge er en stor idrettsnasjon. Alpint er eneste større internasjonale idrett vi hevder oss veldig bra i, hvor laget overpresterer utfra befolkning, ressurser, og bredde internasjonalt. En kan vel si at Sverige overpresterer i golf, spesielt hvis du sammenligner mot Tyskland, Frankrike, Portugal, Italia og de fleste egentlig. Heier på mange av dem også jeg.

Skal du surmule over noe så foreslår jeg at du starter (nok) en tråd angående hvordan NGF og golf-Norge skal klare å fostre toppspillere, og komme med saklige og konkrete forslag og helst jobbe for å fremme disse mot forbund og klubber. Det er bare fjols som gjentatte ganger slenger ut selvfølgeligheter, etterpåklokskap og ikke har noe annet å bidra med annet enn å forsøke å provosere (ja vi svarer, men alle her vil jo at du trekker deg fra forumet for aller siste gang). Vi er alle lidelig opptatt av din innsikt og helst handlekraft, så vi venter i spenning på tråd om hva som skal til. I turneringstrådene ønsker vi å diskutere turneringene og de som spiller i den.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Hvorfor så aggressiv? Har jeg gjort deg noe?
Det er jo bare meningsforskjeller, så hvorfor er du så sint. Tydelig at du ikke er vant til å møte noen med andre meninger enn deg selv. Alle her lever jo i et ekkokammer, der alle mener det samme om norsk golf og spillerne. Avvikende oppfatninger tåles ikke. Jeg er jo blitt bedt om å trekke meg herfra! Ufattelig i et menings-demokrati.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: ET kval 2017

Post by Golffreak »

Det er ikke meningsforskjeller for det er absolutt ingen andre som mener at vi presterer bra i toppen innen golf. Det er bare en selvfølgelighet alle vet. Du forsøker bare å forsure en tråd om ET kvalet, hvor vår beste spiller tross alt har klart å gjøre nok en recovery på tross av mange skader. Jeg er veldig vant til å møte folk med andre meninger og prissetter de som har noe å komme med. Fjols som bare skal kverrulere styrer jeg unna, men dette er ett ganske bra forum hvor man ikke får unngått å lese hva du spyr ut gang etter gang. Det fordummer hele forumet og det er det du har gjort mot meg, og alle andre her.. Regner med du har lagt merke til hva mange andre mener om deg også. Men som nevnt, hvis du har noe saklig og konkret å komme med så diskuterer vi gjerne det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Alt jeg skriver er både saklig og konkret. Hva slags samfunn skulle det bli dersom man unnlater å diskutere eller problematisere det "som alle vet"? Ganske taust og kjedelig. Alle vet at Norge er ræva i fotball, men man unnlater ikke å snakke om det. Tvert imot diskuterer man og foreslår tiltak som kan gjøre landslaget bedre. Alle vet at de norske i langrenn er best i verden, i begge kjønn, både i topp og bredde. Likevel snakker man og skriver om det, hele tiden.

Det samme gjelder ikke i toppgolfen. Der skal man ikke kritisere, basta. Spillerne skal skånes for slikt. Fordi alle som deltar i slike debatter er golfspillere selv, og vet hvor jæ... vanskelig golf er. Og media er tause, fordi vi ikke har noen toppspillere på herresiden. Da blir hele debatten overlatt til golfnettsteder, der nesten alle som skriver er lavhandicapere og besserwissere, i samme ekkokammer. Opposisjonelle som meg blir stående alene, og skjelt ut.

Man kan lære veldig mye av våre nabolands suksesser; derfor tar jeg det opp igjen og igjen. Også fordi NGF har hatt som målsetning i 20 år å "ta igjen forspranget til svenskene". Har denne målsetningen vært evaluert? Hva er forskjellen på resultatene for de som kommer hjem etter fire år på college, og de som velger å satse på annen måte? Hvilken innflytelse på våre toppgolfere har NGF og de stadige utskiftningene i leder - og trenerteamene der? Betyr klubbene noe i dette i det hele tatt, og hvilken rolle skal de ha i oppbyggingen av et talent? "The making of a top-golfer".

Det er selvsagt at man må stå fritt til å diskutere og kritisere og gi råd til våre toppgolfere. Så lenge man er en erfaren golfspiller selv, og følger med på de internasjonale turneringene, så har man nok kunnskap til å si noe fornuftig. Handicapet betyr i den sammenheng nada. Det kan ha så ymse årsaker at man har det handicap man har. Jeg tror ikke det finnes noen i landet som ser på så mange ET-og PGA-turneringer på TV som jeg gjør og har gjort i årevis. Jeg har spilt på 30-40 norske baner, og tilsvarende i mange andre land.

Jeg er meningsberettiget når det gjelder Kofstads kval-resultat, som altså slett ikke er "fantastisk". Det trengs å påpekes, for å få satt det hele i det rette perspektiv. En svale gjør ingen sommer. Bryr media seg, eller er de så kloke at de skjønner at dette ikke er noe å bry seg om?
Vår beste golfspiller er nå nr. 327 på OWGR. Det sier det meste. Men vi skal jo ikke snakke om det.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by GolfMickey »

Ja, man ser virkelig at all klagingen på det norske fotball landslaget har hjulpet.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Med Kofstad sitt grunnlag de siste årene, var prestasjonen fantastisk. Enda mer fantastisk måten det skjedde på. Så kan jo du mene noe annet, det betyr svært lite. Denne tråden handler om kvalet og kun det. Når en norsk spiller kvaler, så må du bare snakke om alt annet og hvor dårlig det står til. Gutta på ET vet hvor tøft dette kvalet er og vil unngå det for alt i verden. Det er også noe av grunnen til at svært mange av de beste spillerne gikk ut og gratulerte de som klarte det.

Feltet inneholdt 36 spillere som har vunnet tilsammen 70 ganger på ET :!: En tidligere major-vinner, noen tidl. Ryder cup spillere, 9 spillere som har vunnet kvalet tidligere, 5 vinnere av pengelisten på CT(inkl. Kofstad) og 9 spillere som har vunnet en turnering på CT i år.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: ET kval 2017

Post by Golffreak »

Det er ikke noe å bry seg om at EK kvalet til ET skriver du. Flott, da kan du slutte å bry deg. Vi andre bryr oss.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Kan anbefale oppsummeringen til Colin Byrne, som bar bagen til Tom Lewis i kvalet. Han er en meget erfaren caddie og har vært med å vinne store turneringer.
You can talk about Majors and Ryder Cups and the miraculous million dollar tournament victories, but until you have endured a marathon tour school golf session and the pleasure and pain of it all, you have no concept of what it is like for the average professional to make a living out of this ruthless game.
http://www.irishtimes.com/sport/golf/co ... Zk.twitter
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: ET kval 2017

Post by Birdieplayer »

Flott skrevet/sagt! Da skjønner nok ganske mange hvor viktig det er for Espen å klare kortet!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Mange fjortis-kommentarer her. Ord mister lett sin valør med slik bruk av adjektiver.
Norges beste golfspiller er nr. 327 på verdensrankingen, og ble nr. 25 i en kvalturnering til ET, der han selv gikk for top5. Han ble nr. 43 i OL av 64 startende i et middelmådig felt. Han har spilt 16 CT-turneringer i 2016-sesongen, herav 4 MC og 3 RT. Han spilte også 3 ET-turneringer, herav 3 MC.

Dette er mannen som skal løfte norske herregolf til nye høyder neste år. Han er nr. 27 i kategori 17, og mister mange turneringer. Velkommen i det gode selskap. Her blir det mye scoreboard-repetisjoner. Glad jeg slipper å lese det.
Til dere som helst vil slippe å lese det jeg skriver; det finnes måter å unngå det på.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

ha ha, her blir det mange resultat-repetisjoner, det er jo kjempenyttig :lol:
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by GolfMickey »

dette er bare komisk:P
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: ET kval 2017

Post by Golffreak »

Med hans skader igjennom hele sesongen, rett før/under kvalet og de siste 2-3 årene, synes jeg det faktisk er bra å kvale jeg.. Tror nok alle top 25 er fornøyde uansett tidligere meritter.

Oppgulp av hva vi vet og selv kan slå opp er omtrent like interessant som å se maling tørke. For noe møl.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply