ET kval 2017

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Fantastisk :D
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: ET kval 2017

Post by liverglimt »

Hærlig! Stor dag for norsk golf!!
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: ET kval 2017

Post by Rotten »

Konge!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET kval 2017

Post by eivaan »

kevin wrote:Fantastisk :D

Tweeten din ligger framme på ET hjemmesiden Kev....Knall!
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: ET kval 2017

Post by Selters »

Imponerende at han klarer å reise seg gang på gang. Det blir spennende å se hvor mange starter han får neste sesong. Kategorien er vel ganske lik den han hadde i fjor og gode resultater i starten av sesongen vil vel være viktig?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Spillerne selv regner 18 turneringer i snitt om man klarer kortet via kvalet. Så er det avhengig av evt topp-10, wild cards og re-rank tidlig i sesongen. Kategorien er ikke så verst, men man bør prestere bra i starten ja.

Neste år blir det endringer som gjør at det skal bli lettere for de som kommer opp fra CT og kvalet, å komme med i større turneringer.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Kevin sier at det er fantastisk at vår beste golfspiller blir nr. 27 i en kvalturnering til ET. Han og dere om det.
Vi samler jo på smuler.
Dette viser jo bare at Kofstad er en middelmådig proffspiller, sammenlignet med de beste på ET. Hadde han vært så god som han selv påstår ("vanvittig god"), så hadde han blitt top5 her, eller ikke behøvd å kvale i det hele tatt. Han burde vært fast ET-spiller for lenge siden. Forrige gang han kvalet inn til ET på denne måten misset han cuten i de tre første turneringene i S-A.
I år blir det S-A 1. desember og Hong Kong uken etter. Deretter Asia i flere turneringer i jan/febr. Mye reising, om Kofstad vil, og om han kommer med i disse turneringene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET kval 2017

Post by kevin »

Hadde han blitt nr.27 som du skriver, hadde han ikke fått noe kort. Han ble nr.25.

"Forrige gang han kvalet inn til ET på denne måten misset han cuten i de tre første turneringene i S-A." Det er jo også feil. Sist han kvalet inn var i 2014 da han ble nr.12 i finalen. Ble nr.14 i den første turneringen i 2015 sesongen. Skadene ødela den sesongen og han fikk medical excemption for 2016. Da misset han 3 cutter i starten. Bare rører du

Fantastisk at han sikret seg kortet. Alle gleder seg over det, utenom deg.
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: ET kval 2017

Post by Selters »

Freud: Det sto mellom å kvalifisere seg med god margin, kvalifisere seg akkurat eller ikke kvalifisere seg i det hele tatt. Han kvalifiserte seg, og det skal vi være fornøyd med. Dette gjør han etter nok en sesong med mye skademotgang. Kofstad viser at han klarer å prestere på tross av skader og lite trening. Dette er også meget bra og noe vi skal bare fornøyd med.
Om det er noe å hoppe i taket for? Med tanke på hvor lite det er å glede seg over i Norsk herregolf, synes jeg vi må glede oss over det som er. Nå har vi en på ET og to på CT med brukbar kategori. Stor fremgang fra i fjor.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by GolfMickey »

Konge, fikk ikke fulgt siste 12 så hadde en ekkel følelse, supert, er jo en bra ting dette selv om ikke alle er enige og skal klage uansett hva det måtte være.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: ET kval 2017

Post by Golffreak »

Kofstad har en ganske uvanlig egenskap ift andre norske spillere, og det er å levere under press. Han har vunnet flere turneringer på CT, han kvalet til OL i siste liten, han kvalet til ET nå med lite treningsgrunnlag og han har lekt seg litt i toppen tidlig i større turneringer tidligere (ET og OL). Nei, han har ikke etablert seg på ett høyt nivå på ET men han har nesten bare vært skader i 2-3 år.. Hvis kroppen hans holder nå så har har såpass med både spillemessig og mental styrke at dette kan bli veldig spennende!

Helt latterlig og gang på gang surmule over at vi "samler på smuler". Er du bare medgangssupporter så får du vente med å uttale deg til Norge har like mange spillere på tourene som Danmark eller Sverige. Sannsynligvis er du dau før det evt. skjer. Vi andre følger med på golf imens og synes det er veldig moro at vi iallefall har EN på ET!


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by GolfMickey »

Kunne ikke vært mer enig med deg Golffreak :D
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: ET kval 2017

Post by Birdieplayer »

Espen sin egen beskrivelse er herlig lesing, da skjønner man litt om hvor mye dette betyr for han.

Topper rekrutterer bredde, bredde avler topper. Ting henger sammen, dette kan bli et veldig viktig steg for norsk herregolf.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: ET kval 2017

Post by ShooterMacgavin »

Freud wrote:Kevin sier at det er fantastisk at vår beste golfspiller blir nr. 27 i en kvalturnering til ET. Han og dere om det.
Vi samler jo på smuler.
Dette viser jo bare at Kofstad er en middelmådig proffspiller, sammenlignet med de beste på ET. Hadde han vært så god som han selv påstår ("vanvittig god"), så hadde han blitt top5 her, eller ikke behøvd å kvale i det hele tatt. Han burde vært fast ET-spiller for lenge siden. Forrige gang han kvalet inn til ET på denne måten misset han cuten i de tre første turneringene i S-A.
I år blir det S-A 1. desember og Hong Kong uken etter. Deretter Asia i flere turneringer i jan/febr. Mye reising, om Kofstad vil, og om han kommer med i disse turneringene.
hahaha.. Du er så sjuk!
Han kvallet, og du er missfornøyd,du er faen meg type!
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by GolfMickey »

Han kunne vunnet med 20 slag, og det hadde fortsatt vært klaging fra den fronten.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by Lefthook »

Joda, det virker som Kofstad takler presset bra. I tillegg ser det ut som han jevnt over holder et høyere nivå enn de andre norske som har prøvd seg de siste årene. Mannen er jo en birdiemaskin!

Hvis han får noen år med arbeidsro uten nevneverdige skadeproblemer så kan dette bli skikkelig bra. Jeg tror han har mye å gå på.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET kval 2017

Post by Freud »

Mye motbør her om mine meninger, som ventet. Når det brukes ord som "fantastisk" om at vår beste herregolfer neste år skal spille i kategori 16 - ranket som nr. 27 der - da har det ordet mistet sin valør. Jeg kan naturligvis glede meg over at EK skal spille der, men min negative reaksjon er begrunnet i den voldsomme haussingen som denne lille begivenheten utløser, og som den ikke fortjener på Golfsnakk. Norsk herregolf skulle ha vært der og mye lenger, for flere år siden. Èn "topp" avler ikke bredde; det vet alle. Er det noen som tror at denne "fantastiske prestasjonen" til en enslig spiller skaper ny entusiasme og treningsiver blant våre juniorer? Det blir nok heller en sovepute, også for NGF.

Sammenligningen jeg alltid gjør med våre naboland er høyst relevant, fordi man alltid sammenligner land i toppidrett. Det gir noe oppnåelig å strekke seg etter, fordi det er meningsfullt å sammenligne seg med naboer med noenlunde samme klima, legning, økonomiske forhold, beliggenhet og størrelse. Da er det bare å konstatere at avstanden har økt de siste 20 årene, da man begynte å mumle noe (eller var det å "satse"?) om å "ta igjen forspranget til Sverige". Siden da har to naboland tilkommet, som ikke var omtalt den gang: Danmark og Finland, som begge ligger godt foran Norge. Vi er sinker i Norden, og er vel snart tatt igjen av Island også? Midt oppe i dette sørgelige scenariet klarer ikke jeg å glede meg noe særlig over EKs "fantastiske prestasjon", fordi den bidrar til å tilsløre en håpløst akterutseilt situasjon for norsk toppgolf. Ut fra alle NGFs målsetninger, ambisjoner, organisasjonsmessige endringer, samt haussingen og forventningene på golfnettsteder over nær sagt ingenting, så skulle norsk toppgolf på herresiden garantert ha vært mye, mye bedre. Skribenter - som for eksempel Birdieplayer/Fooore - bidrar med en utemmet optimisme og manglende realisme som er skremmende naiv.

Mitt tips er at Kofstad ikke klarer å fornye ET-kortet etter 2017-sesongen. Ikke noe i hans spill eller historikk tyder på det.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: ET kval 2017

Post by Lefthook »

EK sin kvalifisering tilslører ingen ting, Freud.

Problemet ditt er at du gjentar de samme synpunktene i tide og utide, og oppfører deg som om du er den eneste som har sett lyset. Du tror kanskje det er kontroversielt å hevde at Norge er en svak golfnasjon. Men det er tvert om. Dette er så lite kontroversielt at det er lite å diskutere.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET kval 2017

Post by furu »

Jeg skjønner faktisk hva du mener Freud. Du er litt mer kategorisk og dramatisk i din vurdering enn det jeg ville vært, men jeg ser poenget ditt. Når det gjelder prestasjonen sett i lys av det han tidligere prestert. Han er tidligere vinner av OOM. Det er lov å tenke at han kanskje burde tatt like store steg som Fleetwood og Beef, også de vinnere av OOM.

Sammenligningen med våre naboland er ikke noe jeg tenker over.

Nå får vi nok en sesong med Madeira, Sør-Afrika og kanskje en Hassan eller MID. Det skaper ikke akkurat bølger. Han må ta det neste steget i disse turneringene hvor han får muligheten.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: ET kval 2017

Post by liverglimt »

Jeg gleder meg på vegne av Kofstad og velger å kalle det fantastisk at han klarte det. Ett løft for norsk golf. Så får vi se om han er oppgaven voksen nok til å klare å kvalifisere seg direkte til nytt kort. Håper bare sesongen ikke bli preget av skader, da vil det være tilfeldigheter utenfor hans kontroll som avgjør.

Jeg er spent og optimistisk.
Post Reply