European Tour 2017

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: European Tour 2017

Post by Bengtie Gilmore »

Det du driver med er bare ulekkert, Freud. Å kalle en 35-åring som spiller på ET for patetisk er intet mindre enn nøyaktig det samme. Hvem f... er du til å dømme i øst og vest?

Måtte dagen snart komme da du gjør alvor av "truslene" dine om å faktisk gi deg på Golfsnakk. Da ønsker jeg med glede velkommen til de som uteblir på grunn av dine surmaga oppgulp.



Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: European Tour 2017

Post by eivaan »

Freud wrote:Ingen av de som skriver her - eller andre selskapsgolfere for den saks skyld - hadde hverken kommet til start eller klart cuten. Idiotisk, infantil kommentar.

Det "liverglimt" skriver er svada. En voksen mann på 35 år som har holdt på med konkurransegolf i 10-15 år uten å lykkes; han skal liksom være glad for at han får en invitasjon til å spille på ET - ett nivå over det han er god for. Drømmene er oppfylt! ETJ har spilt på både ET og CT i mange sesonger, og har aldri fått det til. Hadde han vært 10 år yngre så hadde jeg vært enig i satsingen. Jeg mener nemlig ikke at våre beste spillere skal legge opp, men bare de som gjennom flere år har bevist at de ikke er gode nok for det nivået de sikter på. Brovold og Mikkelsen og mange med dem, var kloke, selv om de var relativt unge da de la opp. De skjønte at de ikke var gode nok og aldri ville bli det. Kudos til dem.

Å bevise for seg selv gjennom en enkelt turnering at ETJ er jevngod med ET-nivået (hvilket èn enkelt top10-plassering ikke beviser) er bare patetisk for en 35-åring. Pengene teller langt mer, for de trenger han sårt. Han er avhengig av sponsorer fra venner, familie og firmaer, og de vil jo gjerne se at han bidrar selv også.
Hadde ETJ vært i begynnelsen av 20-årene, så hadde jeg heiet på ham og ønsket ham lykke til med ambisjonene. Nå er det dessverre slutten på karrieren vi bivåner.
Var vel ikke akkurat cuten i golf jeg tenkte på....Get a life!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2017

Post by Snowman »

Freud wrote:Jeg mener nemlig ikke at våre beste spillere skal legge opp, men bare de som gjennom flere år har bevist at de ikke er gode nok for det nivået de sikter på. Brovold og Mikkelsen og mange med dem, var kloke, selv om de var relativt unge da de la opp. De skjønte at de ikke var gode nok og aldri ville bli det. Kudos til dem.
Jeg kikket innom her, etter langt fravær, fordi jeg så et norsk flagg hyggelig høyt oppe på ET-lista. Sjelden vare, og desto enda hyggeligere når det skjer. Så var jo en gammel type krangel her, hvor jeg også får gjenta meg selv fra gamle dager, og det er en gammel kjepphest. Jeg skrev det mange ganger, Freud, men nådde aldri gjennom hos deg. Så jeg gjentar dette:

Der viktigste for når man gir seg med idrett, eller trapper ned, det er ordet MOTIVASJON!! Har man motivasjon, i form av idrettsglede og lyst til å fortsette, da er det ikke noen feil i å fortsette. Det er når motivasjonen uteblir over en viss tid, det er da man bør legge opp eller trappe ned. Så enkelt er det faktisk! Det handler om idrettens naturlige opplevelsesverdier, selve det som gir idretten mening. Derfor kan det for to spillere, på akkurat samme nivå, være riktig for den ene og gi seg og for den andre å fortsette. Fordi den ene mangler motivasjonen, mens den andre fortsatt har den.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

Kult at 38 år gamle Hoey er med oppe i toppen. Runden hans på 61 slag i går, var hans laveste i karrieren på touren.

Leder gjør 34 år gamle Quiros som har hatt mange tunge år. Er nr.704 på OWGR
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: European Tour 2017

Post by TheBigEasy »

Har ikke fått sett noe hittils, men skal se i dag på Viasat Golf. Spennende å følge Tage. Banen ser jo utrolig flott ut.
Quiros mistet vel kortet på ET i år ?
Play your best.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: European Tour 2017

Post by liverglimt »

Quiros har ingen kort for tiden. Så dette er viktig for han med en seier. Da blir det mer turneringer.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European Tour 2017

Post by Freud »

Enig med Snowman i det han skriver om motivasjon. Det er dog et par punkter han glemmer.
Det ene er at denne motivasjonen koster mye penger, og det er andre enn spilleren som betaler.
Det andre er hvor lenge man skal holde det gående med motivasjon som eneste drivkraft. Kanskje er det litt naivitet som blander seg inn? ETJ har spilt på CT og ET i flere sesonger. I 2010 og 2011 spilte han 40 turneringer på ET, og misset cuten i de fleste av dem. Måtte over på CT i 2012, 2013 og 2014. Deretter NL i 2015, og så CT igjen i 2016. Har så dårlig kategori i år at han risikerer å miste en del turneringer.
Motivasjonen hans i 2017, hva er den basert på? At det er gøy å spille turneringer - at dette er livet liksom - eller at han mener at han egentlig hører hjemme fast på ET, men som 35-åring ikke har "fått ut potensialet"?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

Tøffere i dag. Runder på +1, men mange går over par


Sent from my iPhone using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

kjip avslutning i dag. Kun et fåtall spillere gikk under par under tøffe forhold.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: European Tour 2017

Post by liverglimt »

Quiros ror nok dette i land i morgen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

Blåser friskt i dag og. Tage runder første 9 på par
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: European Tour 2017

Post by Pepper »

Det ble litt slitsomt i vinden i dag også, men han fikk da med seg ca NOK 73.000 fra turneringen, fint det! Gir god inspirasjon inn til neste turnering.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European Tour 2017

Post by Freud »

Quiros ledet med 7 slag halvveis i siste runde, og rotet bort ledelsen! Omspill mot sør-afrikaneren Lombard og vant i 2. omspillshull. Nerver i golf er vanlig.
ETJ ble nr. 31. Han og KKJ stiller i neste ukes CT i Tsjekkia.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

Flott turnering av Tage, langt over forventningene.

Neste uke er det PGA mesterskapet på Wentworth, en av turneringene som inngår i Rolex series. Synd at McIlroy er skadet og ikke kan spille.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European Tour 2017

Post by Freud »

Entry-list for Barsebäck 1. juni er lagt ut. Der er ikke Kofstad. Grensen for deltagelse går nå ved plass nr. 21 i kategori 17. Kofstad er nr. 27, men det rare er at han ikke står på listen i det hele tatt.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

Er nok ikke helt klar ennå. Spilte sin første runde i helga


Sent from my iPhone using Tapatalk
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European Tour 2017

Post by Freud »

Hjemmesidene til ET er forandret til det ugjenkjennelige. Bedre før? For å komme inn på CT, må man gå veien om "nye" ET, ser det ut til.
Lang responstid foreløpig, men det kan være en overgang, eller bare hos meg?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

Siden og appen har vært nede mer eller mindre i hele dag. Bare masse trøbbel og mye kjeft. Ser fortsatt ikke helt stabilt ut

Imponerende av Johan Carlsson som leder på Wentworth
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: European Tour 2017

Post by liverglimt »

Er det bare meg eller har European tour tatt 5 skritt tilbake med sin nye internettside? Jeg finner den totalt ubrukelig. Skulle sjekke neste ukes turnering og hvem som skal spille, men det fant jeg ikke ut av. Masse utvidelser for kategorier men ingen linje hvor kutten går. De distanserer seg mer og mer fra meg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2017

Post by kevin »

I appen ser du cut off, men du har helt rett, siden har kanskje mer moderne design men er helt rævva bygd opp. Har ikke sett en eneste positiv omtale av den eller appen

btw: etter å ha sjekket hjemmesiden, så er det ikke noe problem å se hvor cut off grensa går for deltagelse. Er markert med en stor blå strek hvor det står at grensa går


Sent from my iPhone using Tapatalk
Last edited by kevin on 28 May 2017, 16:52, edited 1 time in total.
Post Reply