LPGA/Symetra tour 2017

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Lexi blir tøff å skubbe seg på. Har truffet 29 greener på rad!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by liverglimt »

Jau, men Lexi virker veldig nervøs. Så får vi se hvordan dette utvikler seg. Skal prøve å holde helt inn! :D
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by liverglimt »

Lexi får 2+2 slag straff for å ha spilt ballen fra feil plass ved replassering på green hull 17 på tredje runde. Amerikanerne hyler.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Trodde tiden for disse latterlige greiene var forbi.

Bra av Tutta
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Freud »

Flott tilbakekomst for Tutta på LPGA. Gir nok masse selvtillit, pluss 1,2 mill. i banken.
Orket bare å se de første seks hullene i natt frem til 0030, og da spilte hun jo strålende. Satte tre langputter.
Lenge siden vi har sett henne i ruta, og det virker som om hun har endret puttestil. Står mer bredbent og foroverbøyd? Ligner litt på Wie.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Hopper opp fire plasser på verdensrankingen, til 17.plass
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

Artig med Tutta helt der oppe igjen!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Freud »

Tilbake til Lexi igjen. Etter å ha sett opptaket av det som skjedde, er jeg ikke i tvil om at hun jukset, med vilje. Hun flytter ballen, for å få et bedre lie, fordi ballen tilsynelatende lå i en liten dump. Hvorfor hun er så dum (utspekulert) vet jeg ikke. For meg er saken klar: hadde dette blitt oppdaget der og da, så hadde hun fått den straffen hun fortjener. Men den skal hun likevel ikke ha, fordi det ble oppdaget dagen etter via en TV-seer som anmeldte det, og hun blir straffet midt i siste runden! Helt håpløs praktisering av reglene.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Gundersen »

Freud wrote:Tilbake til Lexi igjen. Etter å ha sett opptaket av det som skjedde, er jeg ikke i tvil om at hun jukset, med vilje. Hun flytter ballen, for å få et bedre lie, fordi ballen tilsynelatende lå i en liten dump. Hvorfor hun er så dum (utspekulert) vet jeg ikke. For meg er saken klar: hadde dette blitt oppdaget der og da, så hadde hun fått den straffen hun fortjener. Men den skal hun likevel ikke ha, fordi det ble oppdaget dagen etter via en TV-seer som anmeldte det, og hun blir straffet midt i siste runden! Helt håpløs praktisering av reglene.
Helt enig med deg Freud. Det ser virkelig ut som om hun flytter ballen med overlegg.

Sent fra min HTC 10 via Tapatalk
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Keyser »

Om LPGA hadde sett bort fra sofadommere OG Lexi hadde vunnet OG klippet hadde blitt offentligjort OG det var allmenn konsensus at hun hadde jukset, så kunne Lexi bare begravd karrieren sin? Kanskje bedre å ta en 2+2 straff likevel?
</Keyser>
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Sveen »

Tviler jeg sterkt på, idrettsutøvere både kommer unna med, og blir tatt, for langt verre juks hele tiden, og de fleste får ikke karrièren sin ødelagt av den grunn. Tror ikke golf er i noen særegen posisjon her.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Unngikk nok en 5-putt med å legge ned ballen 2cm feil


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by GolfMickey »

Ser ikke bra ut, men straffen er absurd.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Snowman »

I Dagbladet står det: "Dommerne brukte to timer på å vurdere klippene..." Det er helt på trynet sammenlignet med andre sporter med videodømming. Hvis det var så vanskelig å se, da skulle de uansett kalt TV-bildene for "inconclusive", droppet hele saken og ferdig med det.

I NHL hockey gjelder dette: "The ruling on the ice stand after an inconclusive video review." Videodømming i NHL får derfor bare betydning dersom noe er klart, og det tar man raskt stilling til. Man ville aldri brukt videodømming til noe som tar to timer å vurdere.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by bentzen »

Snowman wrote:I Dagbladet står det: "Dommerne brukte to timer på å vurdere klippene..." Det er helt på trynet sammenlignet med andre sporter med videodømming. Hvis det var så vanskelig å se, da skulle de uansett kalt TV-bildene for "inconclusive", droppet hele saken og ferdig med det.

I NHL hockey gjelder dette: "The ruling on the ice stand after an inconclusive video review." Videodømming i NHL får derfor bare betydning dersom noe er klart, og det tar man raskt stilling til. Man ville aldri brukt videodømming til noe som tar to timer å vurdere.
Nå er jo golf i en særegen stilling hvor man er sin egen dommer, så sammenligninger med hockey blir helt feil.

Jeg har kun sett klippet av Lexi én gang og for meg så det ut som hun flyttet ballen bevisst til et bedre lie.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Keyser »

kevin wrote:Klar tale fra LPGA sjefen http://www.golfchannel.com/news/golf-ce ... ime-040417
Jepp ;-)
So, to change requires us to think through both the pros and cons and make sure we are making the right decision. We are going through that process, but we are not going to rush in and do it simply draped in the anxiety and the pain of Sunday.”
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Til Keyser: vet du hvilke regler som gjelder for når man kan endre resultat i en turnering? evt når det er for sent? Litt nyssjerrig på det, for det virker ikke som noen har nevnt det. Hadde en diskusjon med en tourspiller på twitter, og han visste ikke heller. Jeg synes jo det er lovlig sent å melde inn dagen etter, når spilleren er ute på hull 7 i neste runde. Litt rart at det ble vurdert i det hele tatt, med mindre det var innenfor en viss grense.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by Keyser »

Sjelden jeg leser regler med høyere nummer enn #28, men du har regel 34:

Rule 34-1b
In stroke play, a penalty must not be rescinded, modified or imposed after the competition has closed. A competition is closed when the result has been officially announced or, in stroke play qualifying followed by match play, when the player has teed off in his first match.

Exceptions: A penalty of disqualification must be imposed after the competition has closed if a competitor (...)
(så kommer en liste med mulige diskeårsaker etter avsluttet turnering)

Om det finnes tour-spesifikke bestemmelser aner jeg ikke.

Et relevant spørsmål er jo om de kanskje bør "lukke" en runde idet den neste starter....? Da vet ihvertfall spillerene hva de har å forholde seg til, og det dukker ikke opp en bøtte med straffeslag midt under runden.
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA/Symetra tour 2017

Post by kevin »

Takk. Litt av utfordringen jeg ser med det, er at man ender opp med forskjellige regler for hver runde. Som i dette tilfellet ble hun straffet dagen etter og godt inn i neste runde. Men det kan virke som om at det ikke hadde skjedd om det var dagen etter turneringen er slutt. Altså hvis man "lukker" turneringen etter at resultatene er offisielle. Med mindre det er snakk om disk da.
Post Reply