PGA tour 2017/2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by GolfMickey »

Vedlig gøy! håper det fortsetter!

12 birdies av Hoffman! wow
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by kevin »

Treffer ikke greener i dag, da blir det ikke bra


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by GolfMickey »

Ja uff, raser fort på resultatlista da, trenger noen birdies nå!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by kevin »

Bra i dag, men Fowler er jo helt vanvittig. 8 birdies og 1 par på front :!:
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: PGA tour 2017/2018

Post by Gundersen »

Hvor bra er dette av Tiger i forhold til de andre om turneringen hadde hatt et fullt felt?

Sendt fra min Commodore 64
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by eivaan »

Gundersen wrote:Hvor bra er dette av Tiger i forhold til de andre om turneringen hadde hatt et fullt felt?

Sendt fra min Commodore 64
Sluttproduktet er nok midt på treet foreløpig, men han viser at han har hele pakka. Når han klarer å sette dette sammen over 4 dager, så tror jeg han er med å kjemper i hver turnering han stiller. Han hadde aldri kommet tilbake hvis han ikke viste at han var i stand til å kjempe helt i toppen! Jeg er veldig positiv, se hvordan han drar igjennom slagene...helt i balanse med fullt trøkk! Når han får finpusset på nærspillet...hjelpe meg, dette blir morro! Åsså blir det en kjempe boost for golfen, tidenes golfer og sportens viktigste mann er tilbake!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by kevin »

Er vanskelig å si noe sikkert. Feltet blir ofte snakket ned fordi det kun er 18 spillere med. Men styrken på feltet var sterkt med tanke på verdensrankingen. Han slo nr. 1,3,8,9, 17, 26,28,32 på OWGR.

Men aller viktigst var scoren og spillet. -7 etter 2 runder er knallbra. Uavhengig av feltet. Slet mer i vinden på dag 3, men det gjorde mange andre også. I går var han i sonen igjen. De slagene han slo, både innspillet med 2`er jern som nesten ingen gjør etter han. Drivet greenen på par 4 og gjorde eagle. Man kunne se at han slo den driven høyt med vilje, for å få ballen til å stoppe på greenen. Han spilte nesten som om han aldri hadde vært borte. Puttet bra også, og spilte ok fra bunker. Som eivaan sier, enda litt bedre på nærspillet, så vil han kjempe i toppen. Slo ballen griselangt også, akkurat som tidligere. 178mph i ball speed, akkurat som Justin Thomas.

Vel så viktig var det at han så avslappet ut, smilte og skøyet. Herlig det bilde av han når han går opp til Patrick Reed på rangen før sisterunden og peker på den røde skjorta hans. Ble vekslet noen morsomheter der.

Man skal selvsagt ikke ta bort andre momenter, som at han spilte en turnering uten cut, flere av spillerne så ut til å være i feriemodus, og at det var på en bane han kjenner ut og inn. Men igjen, scoremessig var det veldig bra.

Spent på når neste turnering blir, mye tyder på Torrey Pines i januar. Mange av spillerne tror nå han kan vinne igjen, om han holder seg frisk. Tenk om han skulle vinne igjen på Torrey Pines.

Fantastisk sisterunde av Fowler i går, så utrolig i sonen hele veien. Jeg håpet på 59 eller bedre, han lå godt an en stund
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by GolfMickey »

Sykt rått av Fowler! skulle vært en 59 ja, Syns Tiger gjør det mer enn godkjent her, så det er noe han må ta med seg, og håper han stiller i Januar.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by liverglimt »

Endelig noen som tørr å ta bladet fra munnen.

https://www.youtube.com/watch?v=TBOKNP7W3Ww&t=0s
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by kevin »

Tittelen på videoen er "THIS VIDEO IS ABOUT GOLF NOT TIGER WOODS", og så handler den stort sett om Tiger og et svakt forsøk på å bortforklare hans effekt på golfen.

Og på inn og utpust.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by liverglimt »

De snakker ikke bare om Tiger Woods, men det er ett understatement og en liten vri. Hvis du har sett flere videoer fra MC så ser du at de er i samme gata. Se på de han har om pjattet angående at golfballene flyr for langt.

Jeg er så lei av alt TW pratet. Så lei at jeg har sluttet å følge flere sider. Jeg begynte å se på golf i 2010, så TW interesserer meg ikke noe mer enn andre spillere. Og hysteriet rundt ett 16 mannsfelt turnering er jo bare helt idiotisk. Jada jeg vet det var 18, men de to siste var IKKE kvalifisert.

Faktisk trist at Fowlers seier etter en fantastisk 61 runde omtrent blir oversett av media fordi de skal dekke alle bevegelser til TW.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by Freud »

Jeg er vel den siste "liverglimt" vil ha støtte fra, men jeg sier Bravo! likevel.
Golfen trenger ikke TW lenger. Dersom den virkelig gjør det, så er det et mistillitsvotum til hele sporten, og alle de andre flotte utøverne på toppnivå.
Persondyrkelse er til skade for alle idretter.

Og mediene gjør det de alltid har gjort for å selge: de presenterer såkalt "godt stoff". Sportssendinger, sportsredaksjoner og reportasjer er nå stort sett dominert av emosjonelle og individorienterte omtaler og presentasjoner, der person overskygger prestasjon. Et trist skue. Money rules, både i mediene, på arenaene og blant utøverne.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by GolfMickey »

Vi trenger han ikke, men det er stas at han fortsatt er med!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by sirandrew214 »

At Tiger endelig er frisk nok til å spille kommer igjen til å få golfinteressen til å blomstre. Han tok sporten (interessen) dit den er i dag, og det er bare å håpe at han holder seg skadefri et par år fremover. Det vil ha stor innvirkning på fremtidig interesse.
Folk som ikke evner å se dette har vel ikke forstått så mye av hva han betød for golfsporten...

NB. Leit å se at Freud aldri kan gjøre alvor av sine (dessverre tomme) trussler om å holde seg unna. Også leit å se at jeg ikke klarer å la være å irritere meg over id****n...
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: PGA tour 2017/2018

Post by Bengtie Gilmore »

Helt enig med SirAndrew over meg her. Det er ganske historieløst å mene at den mannen ikke fortjener oppmerksomheten han nå får. Det er mange av oss som hadde gjort noe annet nå, hadde det ikke vært for Woods. Han var og er golfsportens superstjerne.

Spør en hvilken som hekst ikke-golfer om de kjenner til noen golfspillere i dag. 95% ville svart Woods, kanskje noen få ville nevnt Tutta. En promille kunne kanskje nevnt navn som Johnson, Spieth og Thomas, men jeg tviler på det også.

Tiger Woods betyr mer for golfsporten internasjonalt enn de 8 første på verdenstoppen. Så enkelt er det. Kanskje hadde det vært noe annet hvis vi ikke hadde valgt å flyte på en golfbølge som slo inn på tidlig 2000-tallet sammen med Woods. Vi har ikke klart å gjøre andre stjerner like store, og dermed heller ikke like innflytelsesrike. Da er det viktig at vi fortsatt har The big cat tilgjengelig.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by TheBigEasy »

Jeg ble intresert i golf rundt 2000 og da var det Tiger man fulgte. Det blir litt som å ha et favorittlag i fotball. Man skifter ikke de ut fordi andre lag spiller mere spektakulært.
Play your best.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by GolfMickey »

Nærmer seg vel den tiden på året da en "slutte" tråd kommer 8-)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by Freud »

Jeg har fulgt Tiger fra han begynte å spille på PGA, og i den perioden da TV3 var alene om å sende golf på 1990-tallet. Han har imponert voldsomt, og vært en stor ambassadør for sporten med sin karisma. Men alt har en ende, også dette. Mannen er nå 42 år, og har vært borte og på´n igjen de siste årene. Alderen er dog ingen hindring i golf. Jeg gjentar at jeg synes det er et nederlag og et mistillitsvotum til hele golfsporten og alle de andre toppgolferne at internasjonal og amerikansk golf er så avhengig av én person. Litt pinlig rett og slett - både for mediene og tilskuerne - med så mye fokus på TW.

Det er bare å forberede seg på det som alltid skjer med falmende stjerner som ikke vil gi seg på topp: de reduseres gradvis i spillet og i folks bevissthet, og det hele ender litt patetisk. Dette ser vi på spillere som Els, Singh, Daly, Duval, O´Meara, Harrington, Goosen og Mickelson (som har startet på nedoverturen) og mange andre i alder 40+. Men noe må de ha å gjøre før de kan begynne på Seniortouren.

Jeg har vært en stor beundrer av Tiger i 20 år, men nå er det slutt. Om hans spill på begynnelsen av 2000-tallet er det beste som noensinne er vist, kan vel ikke besvares. Mye har endret seg siden da, med baner, greener, køller, baller og konkurransen man møter. I dag er det 30-50 spillere som er omtrent like gode, og det er tilfeldigheter, trivsel og dagsform som avgjør hvem som vinner. Dette liker jeg bedre enn at én spiller dominerer så mye som TW gjorde i mange år. Det burde medier og publikum også gjøre, for da opprettholdes spenningen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by kevin »

Helt vannvittige seertall under Hero Challenge vitner om interessen for Tiger. Kun The Open hadde høyere tall. Har ikke sett noen si at golfen trenger Tiger, og det gjør den ikke heller. Men interessen er der fortsatt for tidenes beste golfer. Sånn er det bare.

3 uker til turneringen på Hawaii
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2017/2018

Post by GolfMickey »

Da nærmer det seg, spent på hvem som overrasker i år.
Post Reply