ET 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

ET 2018

Post by kevin »

Krogh bekrefter at han skal åpne den nye sesongen i Australia i slutten av måneden.

Kofstad er inne i turneringen, men jeg vet ikke om han stiller der.

Mye fokus på at de har svake kategorier, men det har vært mulig å spille seg til bedre kategori og flere turneringer, bare man presterer når man får sjansen og at man faktisk stiller når man kommer med. Finch hadde medical i fjor og spilte 17 turneringer. Austin Connellly hadde samme kategori som Krogh/Tage, og spilte også 17 turneringer og sikret seg kortet med 80.plass på R2D. Godt hjulpet av gode plasseringer.

Ikke glem at Arnøy har kategori 21, altså bedre enn den Tage og Krogh har.

17a: Kofstad
21: Arnøy (nr.44)
22: Tage (nr.42)
22: Krogh (nr.49)
Last edited by kevin on 21 Nov 2017, 13:01, edited 1 time in total.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2018

Post by eivaan »

2017 har vært et godt år for Norsk herre golf, nå er det bare å gripe sjansen i 2018, blir spennende!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: ET 2018

Post by liverglimt »

Gleder meg til å følge gutta i 2018. :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Kofstad har tydeligvis trukket sin deltagelse i Australia. Han er 6.reserve til Mauritius samme uke, kanskje han håper på å komme med der?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

Ut fra det Kevin sier så kan vi jo trygt si at Norge har 3 faste spillere på ET neste år, og 1 på CT. Stor fremgang! Hvorfor har ikke dette vært kommunisert i golfmediene? Hvor er du Ramnefjell?
Jeg tolker at 17 turneringer er jevngodt med fast plass, selv om det ikke gir tilgang til de aller største turneringene. Åtte av dem er jo majors og WGC, og uaktuelle uansett.
Connelly er ikke noe typisk eksempel på en kategori22-spiller. Han klarte en 2. plass i KLM Open og en 14.plass (!) i The Open, og spilte med det inn det aller meste av det han tjente i år. Hvordan han kom med i The Open er en gåte, men Kevin vet vel det.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Jeg vil ikke kalle 17 av 51 turneringer fast plass, og det er en høyst usikker variabel fra år til år. Men f.eks i Joburg Open kan vi ende opp med 3 nordmenn i feltet, og sikkert noen turneringer i løpet av sesongen. Kunne vært 4 i Australia, for der hadde Arnøy også kommet med om han hadde meldt seg på.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

Nå har jeg funnet ut at Connelly var et særdeles utypisk eksempel på en spiller fra kategori 22.
KKJ ble nr. 49 i årets ET-kval, og jeg har sett på hva som skjedde med tilsvarende spillere fra 2016-kvalet. Mikael Lundberg og Charlie Ford endte som nr. 49 i fjorårets kval. Lundberg spilte 3 ET-turneringer i år og Ford 4. Felles er at begge spilte Australia og Portugal. De spilte masse på CT, så det var ikke sykdom eller andre ting som hindret dem i å spille ET. De fikk bare ikke plass.
Da er det vel dette mønsteret som venter KKJ.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Om du bare har sjekket hva de har spilt, så sier det absolutt ingenting. Spillere med middels kat.22 har kunnet spille 10 turneringer i år. Det finner man ut om man går gjennom alle deltagerlistene. Men i noen tilfeller har selvsagt ikke alle prioritert å stille, av forskjellige årsaker. 10 turneringer normalt altfor lite til å klare kortet igjen, fordi det er under det antall man må spille. Derfor prioriterer mange CT istedenfor.

Når sesongen er over, er det lett å si at Connelly er utypisk. Men han hadde ikke noe bedre utgangspunkt, og hadde en topp-10 i Sør-Korea. Men ellers hadde han ikke spesielt bra resultater på lang tid etter det. Det er ingenting som tilsier at ikke andre kan ha samme type utvikling, hvor det plutselig klaffer. Det så vi flere ganger på CT i år.

bwt: Kofstad er 5.reserve nå til Mauritius
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2018

Post by GolfMickey »

Rahm imponerer virkelig! går en vei for han nå
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2018

Post by Freud »

Spørsmål til Kevin: har du gått gjennom alle startlistene for ET-turneringene i år for Lundberg og Ford (eller andre i samme kategori) for å se om de kunne ha spilt, der de ikke har spilt? Eller hvordan vet du at antallet hypotetiske turneringer er 10?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: ET 2018

Post by Gundersen »

Er det begrensninger på hvor mange wildcards en spiller kan få i løpet av en sesong?

Sendt fra min Commodore 64
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Freud wrote:Spørsmål til Kevin: har du gått gjennom alle startlistene for ET-turneringene i år for Lundberg og Ford (eller andre i samme kategori) for å se om de kunne ha spilt, der de ikke har spilt? Eller hvordan vet du at antallet hypotetiske turneringer er 10?
Jeg har selvsagt gått gjennom alle turneringene, ellers hadde jeg jo ikke hatt det tallet. Men sier det igjen, det er ingen fasit. Det varierer endel fra år til år. Jeg har kun summert for 2017 sesongen

@Gundersen: tror ikke noen av de norske kan regne med noe særlig med wild cards på ET. Men grensa er 7 turneringer. På CT kan de nok få mange, fordi Norge/Miklagard har et titalls wild cards siden de er arrangør
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: ET 2018

Post by Selters »

Apropos Wild cards: Noen som tror at Henrik Bjørnstad kan skaffe seg noen invitasjoner? Han har jo et apparat som har en viss evne til å å ting til å skje?

Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2018

Post by kevin »

Jeg har ingen anelse, men helt umulig er det vel ikke. Er veldig stille rundt han, ingenting nytt. Håper han har planer om å prøve seg i noen turneringer i løpet av vinteren. En måte å komme seg inn i noen av turneringene i Sør-Afrika, er jo å spille mandagskvalene som Sunshine tour arrangerer.

Det var 2 norske sponsorinvitasjoner for nordmenn i fjor. Den ene var turneringen Tage spilte i Italia, og den Andreas Halvorsen spilte i Tyskland.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: ET 2018

Post by Pepper »

Off topic, men allikevel; Jeg blir stadig imponert over Kevins kunnskap og oversikt over spillere, turneringer, regelverk mv. :o
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: ET 2018

Post by LyLu »

Pepper wrote:Off topic, men allikevel; Jeg blir stadig imponert over Kevins kunnskap og oversikt over spillere, turneringer, regelverk mv. :o
Synes det er synd han ikke skriver litt mer om meg, siden jeg er like selvopptatt som de fleste som satser golf.
Utenom dette liker jeg hvordan han drøfter med seg selv og holder liv i forumet :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: ET 2018

Post by Keyser »

Pepper wrote:Off topic, men allikevel; Jeg blir stadig imponert over Kevins kunnskap og oversikt over spillere, turneringer, regelverk mv. :o
Støttes!

Men skulle ønske han kunne følge RegionTour og NSG på Vestlandet litt tettere, samt Herregruppen på Bjørnefjorden :-)
</Keyser>
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: ET 2018

Post by LyLu »

Keyser wrote:
Pepper wrote:Off topic, men allikevel; Jeg blir stadig imponert over Kevins kunnskap og oversikt over spillere, turneringer, regelverk mv. :o
Støttes!

Men skulle ønske han kunne følge RegionTour og NSG på Vestlandet litt tettere, samt Herregruppen på Bjørnefjorden :-)
Ja og den A, B og C tour, hvis den er fortsatt :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2018

Post by GolfMickey »

Pepper wrote:Off topic, men allikevel; Jeg blir stadig imponert over Kevins kunnskap og oversikt over spillere, turneringer, regelverk mv. :o
Enig med den :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: ET 2018

Post by liverglimt »

To til ut så er Kofstad inne for spill neste helg i Mauritius.
Post Reply