LPGA/Symetra tour 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

LPGA/Symetra tour 2018

Post by kevin »

LPGA har lansert sitt turneringsprogram for neste år, og de fortsetter suksessen. 3 nye turneringer sørger for at de får 34 turneringer, og en god økning i premiepottene også. Symetra sitt oppsett er nok ikke klart før om en stund.

LPGA har sin første turnering på Bahamas i slutten av januar, før de flytter seg videre til Australia og deretter Thailand. Første turnering i USA er i mars. Det er rundt der Symetra også pleier å starte opp.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Tutta sier i en samtale med Norsk Golf (nettutgaven) at hun planlegger en LPGA-turnering i Norge, helst i Lofoten. Hun søker sponsorer til et arrangement som vil koste ca. 20 millioner. Hun bør jo selv være en stor sponsor!
Tutta har spilt inn 120 mill. i karrieren over 15 år. D.v.s. 8 mill. i året. Da har hun råd til å bidra med en betydelig del av de estimerte kostnadene, i hvert fall halvparten.

Vanskelig å se for seg at dette kan bli noe av. Hvilke LPGA-spillere av betydning vil dra over dammen og helt opp til Lofoten? Tutta ønsker seg vel ikke en B/C-turnering?
Tutta har tidligere fått toppspillere til å spille veldedighetsturnering på Bogstad, en ledig weekend. Den tid er forbi. Hun har vel heller ikke den posisjon og goodwill blant spillerne som hun hadde før.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by furu »

Ikke realistisk.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by furu »

Leste intervjuet på norskgolf.no. Et par ting jeg merket meg;

SP snakker om kontinuitet. At det ikke skal være en enkeltturnering. Og så sier hun 2-3 års kontrakt. Så to år er kontinuitet? Bra det ikke bare er oss bergensere som sier at når du gjør noe to ganger er det tradisjon :)

Og så var det denne;
– Dette er det beste jeg kan få gjort for damegolfen i Norge, sier Suzann Pettersen, som alltid har ønsket å drive PR i Norge for idretten sin.
Jeg tror ikke det. Jeg tror virkelig ikke at en LPGA turnering på Norges kanskje minst tilgjengelig - men fantastiske - golfbane er riktig PR. En lett tilgjengelig turnering må jo være himmel og hav bedre reklame og inspirasjon. Spiller det noen rolle om de spiller i California eller Lofoten når man må se det på tv uansett? Bortsett fra at tidsforskjellen til Lofoten er lettere å takle :) Nå er jeg litt negativ. Beklager.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by kevin »

Tror ikke det blir noe av.

LPGA har turnering i Australia neste uke, mens Tutta skal spille først uka etter, i Thailand
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by liverglimt »

Lofoten links hadde jo vært den ultimate turnering som reklame for Norge.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by kevin »

Co-sanctioned turnering mellom ALPGA og LPGA starter i kveld norsk tid. Marianne Skarpnord er med på ALPGA kvoten
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Det er visstnok offisielt bekreftet at Tutta er gravid.
Gratulerer til henne og mannen.
Får vi se henne tilbake på golfbanen på LPGA og i OL i 2020?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by GolfMickey »

Hun skal jo det.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Får hun "medisinsk unntak", eller må hun starte fra scratch i 2019? Til OL-spill må hun jo kvalifisere seg.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by furu »

De har en kategori som heter Career Top 20. Da kommer hun bare bak topp 80 på pengelisten og skal få spille alt hun vil.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by kevin »

Om det blir samme rankingsystem som til sist OL, kommer man med selv med en plass rundt 400. på Rolex Rankings


Sent from my iPhone using Tapatalk
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Herlig med seier til Pernilla Lindberg i årets første major. Hun er 31 år og vant for første gang på LPGA. Tålmodighet er en viktig egenskap i golf.
8 omspillshull mot Inbee Park. Utrolig nervepirrende for begge, og for tilskuerne. Jeg så de fire siste hullene mandag, direkte på TV.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Jeg var vel den eneste som i helgen valgte å se US Open for damene, fremfor The Memorial med Tiger & co. Jeg synes det er mer interessant å se på de ulike typene av damegolferne, og ikke de stadig tilbakevendende kjedelige herrene. Temmelig sprøtt av meg!
Innspurten i går ble dramatisk, men det kan de som er interessert lese om andre steder. Men å gi fra seg en ledelse på 7 slag halvveis på sisterunden er jo temmelig spesielt.
For en type Hyo Jo Kim er! Jeg har hatt henne som favoritt siden hun vant Evian i 2014 (da det så ut som om hun ikke riktig skjønte hva som foregikk). Jeg kaller henne miss Cool. Smilet er alltid på lur, og hun virker utrolig avslappet. Ser ut som en fjortis-gutt. Ligner på Sei Young Kim. Siden har det bare gått nedover med henne, men nå har hun våknet igjen. Måtte gi tapt på fjerde omspillshull i går.
De asiatiske damene (Korea og Thailand) slår slagene temmelig ubesværet og (tilsynelatende) uten kraft, men langt og treffer likevel bra. De er gode på putting, men innspillene er for dårlige.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Jeg er visst den eneste her som er interessert i damer!
Denne uken spilles årets tredje major, i Illinois. Jeg ser den (på Viasat Golf( heller enn den "B-pregede" PGA. Ventura får vi vel ikke se.
Viasat viser også en major på Seniortouren, og det kan jo bli skikkelig gøy!
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Rotten »

Freud wrote:Jeg er visst den eneste her som er interessert i damer!
Denne uken spilles årets tredje major, i Illinois. Jeg ser den (på Viasat Golf( heller enn den "B-pregede" PGA. Ventura får vi vel ikke se.
Viasat viser også en major på Seniortouren, og det kan jo bli skikkelig gøy!
Jeg er veldig interessert i damer. Men kun damene. Ikke kjedelig sport.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Ja, golf kan være ganske kjedelig! Både for damer og herrer. Hva gjør damegolf mer kjedelig enn herregolf? Ikke vet jeg, men det mener visst de fleste menn.
Damene har like gode (eller dårlige) innspill og chiper, de er like gode som mennene i bunkeren og i putting. Men de slår ikke like langt som mennene. Er det lange slag som skal til for ikke å være kjedelig? Langt og skjevt, eller litt kortere og rett?
I tillegg er damene mer sjarmerende og åpne, enn de ofte sure herrene. Dessuten er de penere å se på....
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Rotten »

Freud wrote:Ja, golf kan være ganske kjedelig! Både for damer og herrer. Hva gjør damegolf mer kjedelig enn herregolf? Ikke vet jeg, men det mener visst de fleste menn.
Damene har like gode (eller dårlige) innspill og chiper, de er like gode som mennene i bunkeren og i putting. Men de slår ikke like langt som mennene. Er det lange slag som skal til for ikke å være kjedelig? Langt og skjevt, eller litt kortere og rett?
I tillegg er damene mer sjarmerende og åpne, enn de ofte sure herrene. Dessuten er de penere å se på....
Mange påstander i ett innlegg. Kun en av påstandene holder vann, og det er at damene er penere å se på. Men det er unntak der også.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Uredelig debatteknikk, Rotten. Når du påpeker feil i mitt innlegg så fordres det faktisk at du nevner hvilke feil det er og hva som er galt med dem.
Det er dog betinget av at du har sett mye damegolf fra LPGA. Det er det nivået jeg skriver om.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LPGA/Symetra tour 2018

Post by Freud »

Scottish Open i Aberdeen denne uken har tre norske deltagere: Skarpnord, Martens og Lund.
I majoren British Open neste uke er foreløpig bare Skarpnord på entry list.

Det blir artig og spennende å følge de beste damene i verden i to store turneringer!
Post Reply