Challenge tour 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Challenge tour 2018

Post by kevin »

Det ferdige turneringsoppsettet kommer som vanlig først i begynnelsen av januar. Jeg regner ikke med det blir veldig store endringer neste år. Blir nok ingen turneringer før i mars/april og det starter mest sannsynlig med Kenya Open. Senere skal det spilles 3 turneringer i Norden, på Katrineholm(Sverige), Himmerland(Danmark) og Miklagard. Etter at Made in Denmark ble flyttet til Silkeborg foran neste års turnering, har de lagt CT turneringen på Himmerland.

Det blir bra norsk deltagelse på touren i 2018:
- Jarand Arnøy
- Eirik Tage Johansen
- Kristian Krogh Johannessen

Alle disse får nok spille stort sett alle de regulære turneringene de vil spille. Det gjør at NGF og Miklagard kan fordele wild cards på andre spillere. Aksel Olsen og Elias Bertheussen er naturlige mottagere av sånne. I tillegg vil kanskje Aronsen(om han satser videre) motta noen også. Han har en bitteliten kategori etter å ha blitt nr.125 på R2O i fjor. Hadde en 4.plass som best i Finland i fjor.

Kenya Open spilles 22-25.mars i år.
Last edited by kevin on 13 Jan 2018, 11:03, edited 1 time in total.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Skjønner ikke at ETJ gidder dette lenger. Aldri fått etablert seg, etter utallige forsøk på CT og ET. Mitt råd til ham er å finne seg en fast jobb i Rogaland og bli familiefar.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge tour 2018

Post by furu »

Helt enig. Er noe dritt å følge drømmene sine. Bedre å jobbe 8-16 på et kontor enn å vise karakter og kjempe videre på golfbanen.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Challenge tour 2018

Post by mciljoy »

Må si meg enig med Furu her. Selv lever jeg drømmen i bankbransjen fra 8-16 med ei skikkelig midt på treet inntekt og klare instruksjoner om hvordan jeg skal bruke arbeidstiden min. Glad jeg slipper å reise Europa rundt og spille golf
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Håpløst å mene noe overfor debattanter som leser alt jeg skriver med vrangvilje. Naturligvis skal golfspillere og andre idrettsutøvere forfølge drømmen sin og satse alt på den. Derfor heier jeg på både Arnøy og Halvorsen, men ikke på Reitan som tar den trygge veien om fire år i USA.
Poenget med det jeg skrev om ETJ er at han holdt på så lenge! Han startet å spille på CT/ET i 2006, altså for 11 år siden. Han har aldri klart å etablere seg på noen måte på disse tourene, men vært frem og tilbake, og innom Q-school flere ganger. Det har aldri "løsnet" for ham. Etter 11 år i limbo er det grunn til å spørre seg selv om "dette yrket er noe for meg?".
På disse 12 sesongene har ETJ spilt inn i alt 310 000 euro = ca. 2,5 mill. NOK. D.v.s.kr. 210 000 pr. sesong, brutto. I tillegg har han mottatt et ukjent beløp fra NGF og diverse sponsorer. Jeg synes oppriktig synd på hans kone og øvrige familie, som sikkert har støttet ham helhjertet i alle disse årene. Men alt har en ende....
-------------
Jeg tror nok at det er flere som er enig i det jeg skriver, men man skal jo aldri være enig med Freud.....
Last edited by Freud on 28 Dec 2017, 20:43, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Ikke fått med deg at Reitan er på vei hjem heller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Jo, det gleder meg stort, og er slik jeg har villet ha det hele tiden. Jeg leste artikkelen i Norsk Golf noen minutter etter at jeg postet ovenstående innlegg. Tenkte å lage en edit, men du kom meg i forkjøpet. Reitan sier mye fornuftig i dette intervjuet: http://www.norskgolf.no/artikler/nyhete ... pa-college
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Du synes ikke det er rart å legge opp når man nylig har hatt ev av sine beste sesonger på lang tid? Til tross for at han spilte ganske få turneringer, fordi han valgte å ta lang pappaperm.

Åpnet 2018 sesongen med en 30.plass på Europatouren også. Ikke så ille det?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge tour 2018

Post by furu »

Har på mine reiser møtt proffer med 10-15 år bak seg på stort sett Challenge Tour. 15+ for noen. Ingen av dem har angret på noe som helst. De ville tatt de samme valgene igjen. Alle vet det er ørsmå marginer som skiller.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Challenge tour 2018

Post by mciljoy »

Jeg tror det er bedre anvendte penger av forbundet å satse på ETJ fremfor et random 18-årig talent som ikke vet hva han vil i livet. Finnes ikke noen i golfnorge som er så dedikert som ETJ. Det bør være verdt mye i et land som sårt mangler hardtarbeidende golfere. Det er jo som Furu er inne på aldrinfor sent i golfen og små marginer som avgjør. Ingenting hadde vært kulere og mer fortjent enn om ETJ endte opp som etablert ET-spiller.

Kommentarer om hva hans kone og barn fortjener synes jeg folk som ikke kjenner fyren holde seg langt unna
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Challenge tour 2018

Post by eivaan »

Mannen er steinsyk...og trenger hjelp! Bare ignorer alt han kommer med så blir det stille til slutt. Han har ingen annen agenda en å kverulere og ødelegge dette forumet. Han kommer krypende tilbake hver gang og ender opp i samme gørra, han har gjort dette i åresvis på mange forskjellige fora. At ikke moderator sletter dette trollet kan jeg ikke begripe....noen steder har han flere brukere, sikkert her også!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Takk for din fiendtlige innstilling og ordbruk. Det er ingenting i det jeg skriver som skal medføre sletting. Men når du kaller meg "steinsyk" og at jeg trenger hjelp, så er det du som skal slettes. Andre nettsteder med moderator ville ha sensurert det du skriver, men her skal det være "høyt under taket". Så høyt at ingen ser det. Det er bare å konstatere at på Golfsnakk er alt tillatt.
Eivaan virker som en forskrudd og umoden type, uten kunnskaper, med et primitivt språk og temmelig paranoid. Lyver gjør han også.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Challenge tour 2018

Post by norrbaggen »

Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge tour 2018

Post by furu »

Syns det er bra at du fremdeles bryr deg Freud. Nå tuller jeg faktisk ikke.

De har vært ganske flink til å heve interessen rundt CT. Gjort mye bra med spillerne på sosiale medier. Hadde vært supert om vi fikk se populariteten virkelig øke, og kanskje få inn en ny turnering eller to.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Touren har et ganske bra skjema, men mangler litt i begynnelsen av sesongen. Litt snaut med en turnering i Kenya og evt Spania i april. De burde kunne få til noe før det også. Jeg trodde kanskje de skulle tilby en turnering i midt-østen, men det ble faktisk en ny turnering på ET i Oman i midten av februar. Men det kan jo hende de overrasker med noe nytt
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Jeg har etterlyst turneringsoppsettet til touren, men de har ikke giddet å svare ennå.

Turneringen i Kenya spilles 22-25.mars og feirer 50 års jubileum. De øker premiepotten fra 220 000 til 500 000 euro, noe som gjør at dette blir en av de største turneringene på CT i år.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Da er det foreløpige oppsettet annonsert. Det blir Kenya først, som ventet. Deretter Tyrkia i slutten av april, og fra mai går det slag i slag. Det er ikke lagt inn noen turnering på Miklagard, og jeg håper ikke det betyr at det ikke blir noen turnering der i år. Det er en ledig uke i september som er TBC. "and a new event in Europe – location to be confirmed." skriver de. http://www.europeantour.com/challengeto ... 40425.html
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

Det med Miklagard er jo utrolig skuffende. Jeg trodde de hadde konfirmert seg for tre strake år?
Det er ikke noe ledig før ultimo september, men da er det fortsatt mulig å spille god golf i Norge.
Den første turneringen blir helt avgjørende for våre tre, siden premiepotten er den største på CT i år.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2018

Post by Freud »

På Golfsidens debattside (som egentlig er død) opplyses det fra Miklagard følgende:
"Dessverre blir det ikke Viking Challenge i 2018. Bakgrunnen er at European Tour ikke er 100% Wada "complient", og da kan ikke Norges Idrettsforbund godkjenne at turneringen finner sted i Norge. Det er ingen av de europeiske proff-organisasjonene som er 100% complient så det blir ingen turneringer på høyere nivå enn Nordic League i Norge før dette løses."
Likevel arrangeres det CT-turneringer i år i både Danmark, Finland og Sverige! Noen er visst helligere enn andre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2018

Post by kevin »

Merkelig sak, og enda merkeligere at daglig leder skriver om det på et debattforum. Burde jo vært en stor sak i mediene. De burde absolutt kunne løst dette. Trist for norsk golf, og for de spillerne som håpet på endel wild cards også.
Post Reply