Nordic League 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Nære eagle på 15, ble birdie. Koppsnurr på 16 på birdieputt, ble par. Ny birdie på 17 etter flott utslag. -7 nå


Sent from my iPhone using Tapatalk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Nordic League 2018

Post by stooy »

@kevin følger du live? :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

;)

Senker birdie på 18. også. Ferdig på -8


Sent from my iPhone using Tapatalk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Nordic League 2018

Post by stooy »

Scorekortet viser birdie på 16 også, og -9.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Det er feil


Sent from my iPhone using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Aksel Olsen gjorde nesten albatross på hull 1, satte eagle-putten


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nordic League 2018

Post by GolfMickey »

Herlige runde! Bjørnstad in the mix!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Nordic League 2018

Post by kevin »

Jeg ble imponert over spillet hans. Var veldig stødig hele veien. Brukte ikke driver mye, men virket veldig god med jern. Puttet bra også.

Fulgte gruppa til Glennemo og Olsen på ettermiddagen. Glennemo var som Bjørnstad, veldig solid. Slo ballen ekstremt bra og gikk også på -8. Olsen spilte bra og kunne fort vært mer enn fire under par. Missa ett par korte putter.

Par 5 hullene 1 og 6 spilles ganske lett for disse. Olsen sitt innspill på hull 1 rulla like forbi hullet og nesten i for albatross. Gjorde eagle. Glennemo hadde en relativt kort eagle-putt på hull 6. Noen gikk inn på to slag på hull 15 også, mens hull 7 er det tøffeste/lengste av par 5 hullene.

De vanskeligste hullene i dag var hull 3, 8 og 14. Ettermiddagsgruppene hadde mer vind enn de som tidlig.

Greenene hadde en stimp på 10.5, hvilket er raskt her.,

Spent morgendagen, er meldt dårligere vær
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Helt andre forhold i dag. De fleste av de med bra scorer i dag, gikk ut tidlig. Snittscoren var nesten 2.5 slag høyere i dag

Glennemo fortsetter å lede komfortabelt. Mens Bjørnstad, Johansen og Bertheussen ligger bra an til topplasseringer. Olsen gikk dessverre på +3 og falt til 20.plass. Han behøver å klatre i morgen, siden nr. 5 og 6 på rankingen spiller bra og er med høyt oppe. Nr.3 er rett bak Olsen, mens nr.4 klarte cut med et nødskrik.

Imponerende av amatørene Ege og Akeren sålangt.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Glennemo holder stilen og leder med 4 slag etter 9 hull. Bjørnstad gjorde bogey på hull 9 i dag også. Torbjørn Johansen spiller tydeligvis bra og er oppe på 2.plass

Olsen har skuffet sålangt i dag også
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Litt for svak avslutning av Bjørnstad til å kjempe om seieren. Ender på delt 3.plass og blir beste norske med det. Får sine første poeng på OWGR på mange år, uten at det betyr veldig mye. Spillet han viste på onsdag viser at han er på rett vei. Dette er hans klart beste resultat på lenge. Fortsatt langt igjen til ET, men han slår ballen like bra som Glennemo. Det er en rutinert spiller som har spilt CT og har mange toppresultater på NGL. Han tapte 6 slag mot Glennemo på hull 8,9 og 12. Vet ikke hvorfor han sleit med hull 8, men hull 9 virka det som han prøvde å fade inn mot på onsdag og mislyktes. I dag var han visst til høyre. Hull 12 er jo også et langt par 3 for disse spillerne, og man er avhengig av å treffe greenene.

Bra turnering av Bertheussen og Johansen også. De deler 6.plassen. Bertheussen klatrer til 16.plass på Oom, mens Johansen klatrer helt opp til 61.plass

Det ble bare 31.plass på Olsen, men han beholder 2.plassen på Oom såvidt. Spilte bra på onsdag, men puttet kanskje ikke superbra.

Årsbeste på Aronsen med 15.plass.

Neste uke er det årets største turnering på Kristianstad.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Nordic League 2018

Post by Freud »

Jeg forstår ikke at man er så opptatt av Bjørnstad på NL. Det eneste som teller der er hvordan Olsen gjør det, d.v.s. om han beholder plassen på top5.
De andre norske er sjanseløse på det. Bjørnstad satser vel på ET-kvalet, som han ikke klarer.
Aronsen er en vandrende katastrofe. Bertheussen gir seg ikke, uvisst hvorfor. Men for begge gjelder vel den enkle forklaringen: "det er dette jeg kan, og det jeg vil drive med". Fair enough, men hvor lenge rekker pengene og sponsorenes tålmodighet?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Ganske useriøst å kalle Aronsen "en vandrende katastrofe", og si at alle er sjanseløse. Det er 8 turneringer igjen

Det er selvsagt viktig at Bjørnstad viser at han holder et visst nivå før han skal spille kval. Regner med du var og så på, siden du sier at han ikke klarer det?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Nordic League 2018

Post by Freud »

Hva Bjørnstad angår så forteller hans slag og score på Holtsmark absolutt ingenting om hvor god han er i selskap med 700 andre som også vil prøve seg på ET-kvalet. Er det noe verden er full av, så er det gode golfspillere. Ut fra hva han har prestert hittil i år, så er sannsynligheten tilnærmet null for at han skal klare kvalet. Men golf er golf, og undere har skjedd før....

Når det gjelder Aronsen (40 år) så viser jeg til det lange intervjuet som Norsk Golf hadde med ham for halvannet år (?) siden, med konen og to barn tilstede. Der påsto han at "det er på ET jeg hører hjemme", og at hans mål var å bli top50 i verden. Han kjørte drosje på fritiden og hadde nesen ikke inntekter til å drive med internasjonal golf. På leseren virket hans uttalelser og liv smått surrealistisk. Jeg husker at jeg syntes synd på hans kone og barn. Man kunne formelig høre hans kone sukke i bakgrunnen, med håp om at han snart ga opp denne karriereveien og begynte å tjene til livets opphold for familien. Hva som har skjedd med dem senere vet jeg ikke. Det vi vet er at Aronsen stiller opp på alle NL-turneringer, og er påmeldt alle CT-turneringer (som han vet at han ikke kommer med på).

Det må være lov å si hva man mener om norske toppgolferes satsing, ambisjoner, valg og resultater. Skal det ikke være mulig å kritisere noen, bare fordi "de gjør jo så godt de kan, de tar sine egne valg, og du skulle bare vite hvor vanskelig golf er"? Det er for mye dulling og naivitet i norsk toppgolf, både fra oss selskapsgolfere og fra NGF.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

Det viktigste er hva han selv føler og hvordan han svinger og slår ballen. Ikke resultatet i seg selv. Han omtaler onsdagens runde som en av de beste han har spilt. Han hadde sjanse på birdie eller bedre på 16 av 18 hull. Det har ingenting å si hva turneringen heter, hvem som er med osv. Jeg var der, og det var svært høyt nivå på den runden. Han vet selv at han må finslipe på nærspillet, men en sånn runde gir selvtillit og sier noe om hvilket nivå han kan spille på. Det er ingen som sier at det holder til kvalet, men det er definitivt positiv framgang. Å si noe annet er kunnskapsløst
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Nordic League 2018

Post by Freud »

Å si at det ikke betyr noe hvem som var med, er "kunnskapsløst". Det har alt å si. I golf hjelper det ikke å spille veldig bra og være fornøyd og ha fremgang, dersom 100-vis av andre er bedre enn deg i konkurranser med høyere kvalitet. Nivået i ET-kvalet er antagelig langt høyere enn det var på Holtsmark.
Det snakkes om "fremgang" for HB. Fremgang fra hva? Han har jo omtrent ikke spilt turneringer i år.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nordic League 2018

Post by kevin »

For resultatet, ja. Ikke for sving/score.




Sent from my iPhone using Tapatalk
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nordic League 2018

Post by eivaan »

Freud wrote:Å si at det ikke betyr noe hvem som var med, er "kunnskapsløst". Det har alt å si. I golf hjelper det ikke å spille veldig bra og være fornøyd og ha fremgang, dersom 100-vis av andre er bedre enn deg i konkurranser med høyere kvalitet. Nivået i ET-kvalet er antagelig langt høyere enn det var på Holtsmark.
Det snakkes om "fremgang" for HB. Fremgang fra hva? Han har jo omtrent ikke spilt turneringer i år.

Du har ikke peiling på hva du snakker om, god bedring!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Nordic League 2018

Post by Freud »

Siden du uttaler deg så nedlatende, så skylder du meg en forklaring på hva som er feil i det jeg skrev. Kanskje selv jeg forstår det.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nordic League 2018

Post by eivaan »

Freud wrote:Hva Bjørnstad angår så forteller hans slag og score på Holtsmark absolutt ingenting om hvor god han er i selskap med 700 andre som også vil prøve seg på ET-kvalet. Er det noe verden er full av, så er det gode golfspillere. Ut fra hva han har prestert hittil i år, så er sannsynligheten tilnærmet null for at han skal klare kvalet. Men golf er golf, og undere har skjedd før....

Når det gjelder Aronsen (40 år) så viser jeg til det lange intervjuet som Norsk Golf hadde med ham for halvannet år (?) siden, med konen og to barn tilstede. Der påsto han at "det er på ET jeg hører hjemme", og at hans mål var å bli top50 i verden. Han kjørte drosje på fritiden og hadde nesen ikke inntekter til å drive med internasjonal golf. På leseren virket hans uttalelser og liv smått surrealistisk. Jeg husker at jeg syntes synd på hans kone og barn. Man kunne formelig høre hans kone sukke i bakgrunnen, med håp om at han snart ga opp denne karriereveien og begynte å tjene til livets opphold for familien. Hva som har skjedd med dem senere vet jeg ikke. Det vi vet er at Aronsen stiller opp på alle NL-turneringer, og er påmeldt alle CT-turneringer (som han vet at han ikke kommer med på).

Det må være lov å si hva man mener om norske toppgolferes satsing, ambisjoner, valg og resultater. Skal det ikke være mulig å kritisere noen, bare fordi "de gjør jo så godt de kan, de tar sine egne valg, og du skulle bare vite hvor vanskelig golf er"? Det er for mye dulling og naivitet i norsk toppgolf, både fra oss selskapsgolfere og fra NGF.


Bjørnstad har spilt på det øverste nivået innen golfen, jeg tipper han vet hva han snakker om. Han kjenner spillet sitt og vet hva som skal til. Om/når han skjønner at han ikke har nivået inne, så trekker han satsingen. Slik er det også med de andre, hva du en måtte mene om golf Freud så er det uinteressant for de fleste. Du er et Nettroll og blir avkledd i alle sammenhenger her, du snakker med bedre vitende. Hvis man skal synes synd på noen, så er det på deg...god bedring!
Post Reply