The Open 2018

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

The Open 2018

Post by kevin »

En uttørket Carnoustie hvor fairways er dobbelt så raske som greenene. Det kan rulle 50-60m mange steder.



Viasat golf sender fra i morgen tidlig og til langt på kveld
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: The Open 2018

Post by Lawinth »

Livesiden til The Open.
Er vi heldige streames også noe live for oss som ikke har viasat der :)
De streamer live nå torsdag formiddag og gjør det trolig gjennom hele helgen.
Tre utvalgte hull eller en gruppe som følges. I skrivende stund er det hull 8,9 og 10 som streames.

https://www.theopen.com/LiveCoverage
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Ganske bra scorer sålangt. Mange slår ut med jern, men det er også endel som satser på å utnytte lengden med driver.

Willett har åpnet bra
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Mye kaldere og regn i dag. Er ikke meldt mye vind, men det ser ganske surt ut. Skal lette utover dagen. Regnet gjør iallefall at banen blir litt mykere, greenene litt tregere.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2018

Post by Freud »

Amerikanerne ser sure ut, spesielt Tiger. Er det p.g.a. banefoholdene eller fordi de "hater" skotske linksbaner?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2018

Post by Freud »

Det virker som om majoriteten av toppspillerne nå har anlagt skjegg og bart. Er det en trend eller en tilfeldighet?
Personlig liker jeg ikke å se skjegg. Det virker uflidd, uhygienisk, og som om man ikke gidder å barbere seg. "Skjegget" er i mange tilfeller bare noen ubarberte skjeggstubber, og er stygt.
Dette er ikke noe tema for en egen tråd, derfor tar jeg det opp her, siden det er nå vi kan se alle de uflidde spillerne på ett sted.
Noen kommentarer?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Høydepunkter fra i dag

Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: The Open 2018

Post by Franz »

Freud wrote:Det virker som om majoriteten av toppspillerne nå har anlagt skjegg og bart. Er det en trend eller en tilfeldighet?
Personlig liker jeg ikke å se skjegg. Det virker uflidd, uhygienisk, og som om man ikke gidder å barbere seg. "Skjegget" er i mange tilfeller bare noen ubarberte skjeggstubber, og er stygt.
Dette er ikke noe tema for en egen tråd, derfor tar jeg det opp her, siden det er nå vi kan se alle de uflidde spillerne på ett sted.
Noen kommentarer?
Dagens!
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: The Open 2018

Post by Selters »

Freud wrote:Det virker som om majoriteten av toppspillerne nå har anlagt skjegg og bart. Er det en trend eller en tilfeldighet?
Personlig liker jeg ikke å se skjegg. Det virker uflidd, uhygienisk, og som om man ikke gidder å barbere seg. "Skjegget" er i mange tilfeller bare noen ubarberte skjeggstubber, og er stygt.
Dette er ikke noe tema for en egen tråd, derfor tar jeg det opp her, siden det er nå vi kan se alle de uflidde spillerne på ett sted.
Noen kommentarer?
Ja, skjegg har vært litt sånn halvveis trendy de siste årene. Litt som smeltet ost. Jeg har hatt skjegg i femten år og kan bekrefte at det til tider kan se uflidd ut, særlig om det ikke får riktig stell. Forsking viser også at skjegg kan få de mindre pene til å se penere ut. Skjegg kan også kamuflere uønskede (og ønskede, dessverre) trekk i fjeset. Noen kler det og andre ikke. Hvem har det styggeste skjegget og hvem har det flotteste? Jeg har nesten ikke sett på, så det er litt uklart. Men, jeg har fått med meg at Fowler har et pjuskete slapt skjegg. Leishman har et kraftigere, men det framstår mindre stelt. Andre kandidater?

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

For en moving day! Utrolig mye bra spill av mange. Det er fortsatt helt åpent. Tittelforsvarer Spieth i ledelsen, noe han har vært mange ganger i majors, til tross for sin unge alder. Tiger er med og så. Gleder meg til i morgen
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: The Open 2018

Post by Lawinth »

For de som ikke har Viasat så er Paul Casey og Henrik Stenson gruppen som følges live i dag på https://www.theopen.com/LiveCoverage
De har i skrivende stund akkurat slått ut på hull en.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2018

Post by Freud »

Det er jo en enkel og billig sak å skaffe seg Viasat Golf. Koster bare 160 kr/mnd, altså det samme som to halvlitere. For det får man se alle majors unntatt Masters, alle ET-turneringene, alle fire WGC, alle LPGA (inkl. fem majors), Ryder Cup og Solheim Cup.
Et kupp, idrettslig og prismessig.

Jeg tar forbehold om at Viasat Golf bare er tilgjengelig for dem som har GET-abonnement?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Litt mer vind i dag, men det er flere som spiller bra allerede. Nærmer seg at de beste går ut.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Open 2018

Post by GolfMickey »

Freud wrote:Det virker som om majoriteten av toppspillerne nå har anlagt skjegg og bart. Er det en trend eller en tilfeldighet?
Personlig liker jeg ikke å se skjegg. Det virker uflidd, uhygienisk, og som om man ikke gidder å barbere seg. "Skjegget" er i mange tilfeller bare noen ubarberte skjeggstubber, og er stygt.
Dette er ikke noe tema for en egen tråd, derfor tar jeg det opp her, siden det er nå vi kan se alle de uflidde spillerne på ett sted.
Noen kommentarer?
Dette gjelder vel alle menn, og ja det er mange stygge varianter der ute, og det kommer det alltid til å være.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Lederne og mange andre sliter, mens Tiger er -2 for dagen og rett bak
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: The Open 2018

Post by Bogey »

Freud wrote:Det er jo en enkel og billig sak å skaffe seg Viasat Golf. Koster bare 160 kr/mnd, altså det samme som to halvlitere. For det får man se alle majors unntatt Masters, alle ET-turneringene, alle fire WGC, alle LPGA (inkl. fem majors), Ryder Cup og Solheim Cup.
Et kupp, idrettslig og prismessig.

Jeg tar forbehold om at Viasat Golf bare er tilgjengelig for dem som har GET-abonnement?
For de som fortsatt har tvboks så er det ikke dyrt nei. Jeg har vært uten i årevis og da blir det litt stiv pris med rundt 400 kr mnd for viaplay...
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Open 2018

Post by GolfMickey »

Tiger i tet, alt går hans vei nå.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Ikke nå lengre, og nå er Rory i delt ledelse etter eagle
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: The Open 2018

Post by fryseboks »

Ufattelig runde av Molinari. Har han vært i trøbbel en eneste gang?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2018

Post by kevin »

Spilte tålmodig og med par som mål på hvert hull. Tok de mulighetene som bød seg. Fantastisk seier
Post Reply