ET 2019

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Hans nest beste resultatet på ET og får med seg sin største premiesjekk på ET med 9000,- euro. Rykker opp noen få plasser på R2D, til nr.233.
Han deler 46.plassen med Schauffele, Sabbatini og Fisher, for å nevne noen.

Er helt sikkert ikke fornøyd med runden i dag, men hva det skyldes blir bare gjetting. Det kommer nye muligheter neste uke, i Nederland.

Solid seier til Paul Casey, men litt ekstra gøy at Ritthammer var med og kjempe om tittelen. Viktig for tysk golf. Dessuten vant tyske Heisele på CT, så det ble en bra tysk uke.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2019

Post by Snowman »

Feltets dårligste runde, da er det ikke bare snakk om å være fornøyd selv eller ikke.

Vitsen med profesjonell idrett, det er at et interessert publikum viser en interesse som genererer inntekter. Det er altså meningen at vi skal bli glade eller skuffet over prestasjonene til de spillerne vi holder med.

Jeg ønsker jo at Krogh skal lykkes. Jeg har faktisk vært interessert nok til å gå med lederballen den gangen han vant på Holtsmark.

Det er derfor lett for meg å si åpent og rett ut at jeg er skikkelig skuffet over det han presterte i dag. Hvis han ikke var fysisk skadet, da tyder jo alt på at han ikke mestret utfordringen rent mentalt.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Det er en åpen plass i invitasjonskategorien til storturneringen på Wentworth om 2 uker. Jeg blir ikke overrasket om Hovlands navn dukker opp der. Han er ikke med i feltet til Sandersons på PGA touren den uka, og var nylig på Wentworth og spilte treningsrunde.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2019

Post by eivaan »

Er selvsagt skuffende for ham og oss som følger med, med det går an å slippe inn litt lys i rullegardinene...har han vært i denne situasjonen før....you live and you learn, then you earn!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2019

Post by Snowman »

Ja, kanskje du har rett, eivann, jeg håper jo det. Og det fins heldigvis mange eksempler på idrettsutøvere som har lært av å mislykkes, slik at de har kommet sterkere igjen senere.

Men vanligvis lærer man mer av å få det til. Da har man opplevelser og erfaring man kan bygge på, ved å prøve å gjenta noe man allerede tidligere har gjort. Så sannsynligvis ville han lært mer av å spille bra i dag enn av å spille dårlig.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Ice
Forumvant
Forumvant
Posts: 70
Joined: 22 Jul 2019, 22:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: ET 2019

Post by Ice »

kevin wrote: 08 Sep 2019, 20:13 Det er en åpen plass i invitasjonskategorien til storturneringen på Wentworth om 2 uker. Jeg blir ikke overrasket om Hovlands navn dukker opp der. Han er ikke med i feltet til Sandersons på PGA touren den uka, og var nylig på Wentworth og spilte treningsrunde.
Hvordan vet du at Hovland ikke skal spille Sandersons, det er vel en uke til feltet til den turneringen blir klar?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Det er riktig at feltet ikke blir bekreftet før på fredag, men navnet hans ligger ikke inne på den foreløpige lista. Det tror jeg kanskje det hadde gjort om han ikke har meldt seg av. https://www.sandersonfarmschampionship. ... d-players/

Men det kan jo hende jeg tar feil
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2019

Post by Freud »

KKJ har spilt 16 ET-turneringer i år, og misset cuten i 12 av dem! Hans resultater er nr. 40, 46, 52 og 60. Verre kan det vanskelig bli. Han har spilt inn i alt 30 000 euro.
Ice
Forumvant
Forumvant
Posts: 70
Joined: 22 Jul 2019, 22:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: ET 2019

Post by Ice »

Du har sikkert rett, hadde ikke sett den siden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Iflg Norsk golf, fikk Krogh problemer med nakken på sisterunden


Sent from my iPhone using Tapatalk
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2019

Post by eivaan »

Håper det ikke er noe alvorlig som setter han tilbake, også håper jeg vi slipper diskusjoner rundt at han sikkert bare legger skyld på noe osv....slik vi har opplevd tidligere! Når det gjelder prestasjonene til KKJ så langt og for de andre, så orker jeg nesten ikke begynne...Jeg tenker faktisk at han har spilt til hva man kan forvente. Se på historikken til andre spillere osv.(ut og inn fra q school) det tar tid å etablere seg og selvsagt er det mange som må finne seg i å ikke ha det som skal til, ofte handler det også om at ting klikker inn på riktig tidspunkt, eller klikker feil! Nivået er helt hinsides på PGA, ET, CT, KF, NL osv....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Da er det bekreftet, Hovland spiller på Wentworth :D

Image
Ice
Forumvant
Forumvant
Posts: 70
Joined: 22 Jul 2019, 22:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: ET 2019

Post by Ice »

kevin wrote: 09 Sep 2019, 19:30 Da er det bekreftet, Hovland spiller på Wentworth :D

Image
Kult
Ice
Forumvant
Forumvant
Posts: 70
Joined: 22 Jul 2019, 22:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: ET 2019

Post by Ice »

Er det 4 ET turneringer Hovland trenger for å kunne bli vurdert til Ryder Cup team?
Egentlig helt sykt å tenke på at vi kan få en norsk spiller med på Ryder Cup, men det er selvfølgelig avhengig at han fortsetter å levere som han har gjort i høst.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Tror det er 4 ja. http://www.europeantour.com/europeantou ... 18624.html

Torsdag skal Krogh, Kofstad og Reitan ut på The International og spille KLM Open. Denne banen har ikke blitt brukt tidligere, og den ligger kun et steinkast fra Schiphol lufthavn. Det blåser ofte her, men foreløpig ser værmeldinga veldig bra ut og banen ser strålende ut. Banen er privat og kun for medlemmer, evt kan man spille på invitasjon fra medlem.

Image

Starttider torsdag:
08:15 Reitan
08:55 Krogh
09:25 Kofstad

Særdeles viktig uke for de norske. Premiepotten er økt litt fra fjoråret, og en topp-10 vil gi innpass i storturneringen på Wentworth.
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2019

Post by Lefthook »

Ice wrote: 10 Sep 2019, 10:31 Er det 4 ET turneringer Hovland trenger for å kunne bli vurdert til Ryder Cup team?
Egentlig helt sykt å tenke på at vi kan få en norsk spiller med på Ryder Cup, men det er selvfølgelig avhengig at han fortsetter å levere som han har gjort i høst.
Han trenger bare spille bra nok.

"The 12-man European Team will comprise the first four players from the European Points List, followed by the leading five players from the World Points List, leaving Harrington with three names to complete the line-up, a decision which will be unveiled in the week after the final counting event."

https://www.rydercup.com/news-media/eur ... -confirmed
Ice
Forumvant
Forumvant
Posts: 70
Joined: 22 Jul 2019, 22:44
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: ET 2019

Post by Ice »

Lefthook wrote: 10 Sep 2019, 23:05
Ice wrote: 10 Sep 2019, 10:31 Er det 4 ET turneringer Hovland trenger for å kunne bli vurdert til Ryder Cup team?
Egentlig helt sykt å tenke på at vi kan få en norsk spiller med på Ryder Cup, men det er selvfølgelig avhengig at han fortsetter å levere som han har gjort i høst.
Han trenger bare spille bra nok.

"The 12-man European Team will comprise the first four players from the European Points List, followed by the leading five players from the World Points List, leaving Harrington with three names to complete the line-up, a decision which will be unveiled in the week after the final counting event."

https://www.rydercup.com/news-media/eur ... -confirmed
Det stemmer at han har 3 «wild card», men de han velger må være medlemer av europa touren, i 2018 var kravet 4 turneringer utenom majors og wgc, vet ikke om kravet er endret i år.
http://www.europeantour.com/europeantou ... 18624.html
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2019

Post by Lefthook »

Du har sikkert rett mht 4 et-turneringer.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: ET 2019

Post by furu »

Hvis Hovland har tid og Harrington vil ha ham, kan iren sikkert fikse nok invitasjoner til å være kvalifisert.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2019

Post by Snowman »

Jeg lurer litt på dette med de fire turneringene, hvordan det er mht hva som er hhv «nødvendig» og «tilstrekkelig».

Ja, en som i utgangspunktet har medlemskap på ET, må spille 4 turneringer der utover majors og WGCs, det er da «nødvendig» for å bli regnet som medlem.

Men hvis en som i utgangspunktet ikke har medlemskap på ET, spiller 4 turneringer på invitasjoner, er det da «tilstrekkelig» til å bli regnet som medlem? Blir altså en gjestespiller medlem etter å ha spilt på 4 invitasjoner? Det er jeg i tvil om.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply