ET 2019

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: ET 2019

Post by Jumper »

Tidlig i turneringen, men den ser ut til å være over for både Reitan og Krogh Johannesen. Med henholdsvis +6 og +4 ser det mørkt ut. Reitan har tre hull igjen. Begge to har en birdie og selvfølgelig hver sin doble. Kofstad skal ut hvert øyeblikk, så vi får håpe han har ryddet litt opp i svingen fra sist runde.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Blåser mye der nede i dag, men dette var skrale greier. Ingen bra start på Kofstad heller


Sent from my iPhone using Tapatalk
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2019

Post by Freud »

Unnskyld et utbrudd, men hva i h... er det nordmennene driver med? Ikke bare denne turneringen, men helt fra starten av ET-sesongen.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: ET 2019

Post by Jumper »

Kofstad fortsetter i samme spor i dag. Det kan umulig være gunstig at de tre nordmennene reiser rundt sammen og går på den ene smellen etter den andre. Reitan hadde en super opptur i Australia, men siden har det vært lite å skrive hjem om. Stemningen i team Norway må være alt annet enn oppbyggende.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2019

Post by Snowman »

De har i hvert fall ikke noe forventningspress på seg, for det har norske herregolfere aldri hatt. Selv rundt Henrik Bjørnstads i hans beste perioder handlet medieomtaler og kommentarer om at «det viktigste er ikke å vinne, men å delta». Norge er vel omtrent den eneste nasjonen i hele vest-Europa, bortsett fra noen miniputtstater, som aldri har hatt noen vinner på ET-nivå.

Jeg følger mye mindre med på de norske enn jeg gjorde for noen år siden, så jeg vet ikke om problemet er at de underpresterer eller om de rett og slett ikke er bedre. Uansett, greit med Viasat Golf siden jeg har fri i dag, med fine bilder og svenske kommentarer. Søta bror har i skrivende stund fem mann under par, så jeg tar meg en smörgås til og heier på dem.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Det ble +2 i dag på Kofstad, og det er bare å planlegge avreise til Kenya.

Lite som tyder på at Krogh skal klatre i dag, han er +2 etter 7. Reitan har startet med to par på rad. Cut er på -1, og dit er det 5 slag opp for Reitan.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2019

Post by eivaan »

Vi kan vel ikke forvente at alle Nordmenn har like mye flaks/flyt som OGS, Reitan og Krogh er rookies og Kofstad er tilbake etter flere år med skade. Selvsagt ikke bra start for de Norske, men det er en lang sesong! Jeg tror på stor bedring framover, jeg koser meg med god golf både på ET og PGA med eller uten Norske bidrag!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2019

Post by Freud »

Unnskyld at jeg blander meg inn igjen!
Av de som klarte cuten var det 7 svensker, 3 finner og 2 dansker.
Innlegget til Jumper om hva det betyr at de tre norske reiser og konkurrerer sammen, er meget aktuelt å diskutere.
Eivan har tro på fremgang og sier at sesongen er lang. Ja, men den blir også i økende grad vanskeligere for de norske å få spille, når de store turneringene i Europa kommer. Det blir lite spill på de norske midtsommers, og de får ikke være med i de fire siste turneringene utenfor Europa i okt/nov. Derfor er det livsviktig for dem å sope inn så mye som mulig når de får anledning til å spille.

Jeg oppfordrer Kevin til å finne ut (etter ukens turnering) hvordan de 27 som er i Reitan og KKJs kategori fra ET-kvalet, har gjort det hittil på ET.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2019

Post by Snowman »

Freud wrote: 08 Mar 2019, 14:34Jeg oppfordrer Kevin til å finne ut (etter ukens turnering) hvordan de 27 som er i Reitan og KKJs kategori fra ET-kvalet, har gjort det hittil på ET.
Du kan jo se selv nå, de oransje prikkene til venstre her:

http://www.europeantour.com/europeantou ... index.html

Det er 24 spillere i denne kategorien som foreløpig har plasseringer som gjelder. Det betyr vel at de har greid cuter, regner jeg med.

Reitan er nr. 9 blant disse 24, mens KKJ ikke er inne ennå.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Jeg tror ikke de fokuserer på re-ranking, for det har ikke så mye å si. De får nok av muligheter og mange nok turneringer til å sikre kortet.

Skuffende scorer, selv om plasseringene er litt som forventet. Det var nesten 120 mann som var ranket bedre enn vår beste(Krogh) i feltet, og sånn sett havnet de der nede de "hører hjemme". De gjør for mange feil, det blir altfor mange bogeys og doble eller verre. Vanskelig å si hva det skyldes når man ikke ser de spille, og det kan være et sammensatt problem.

Reitan, som har gjort det best av de norske, gjør ca.4 bogeys i snitt pr.runde. Det betyr at han ligger nesten sist på den oversikten. Kofstad gjør marginalt færre bogeys. Mens Krogh gjør litt over 4 bogeys i snitt. Men han har jo enormt mange dobbelbogeys også.

Krogh treffer under 50% av fw i snitt, og såvidt over 50% greentreff. Reitan treffer bittelitt flere fw, men veldig mye bedre på greentreff. Kofstad treffer mange flere fw, men har omtrent samme antall greentreff som Reitan. Sistnevnte er litt bedre på greenene. Dette er tall fra sålangt i denne sesongen

Kofstad antyder selv at han ikke er noen utpreget god vindspiller, og det er kanskje ikke de andre heller. Reitan sa etter runden sin i dag at det er mye bra, men at han også gjør for mange feil.

Hvis det skulle ha noe å si hvem man reiser med, bor med og trener med, burde Kofstad gjort det bra denne uka. Han er god kompis med Broberg og de trener sammen. Han er nr.8 sålangt denne uka.

Bare å gruppere om og komme seg til Kenya nå. Krogh har tydeligvis tenkt å droppe den, og reiser sikkert hjem
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Kofstad er i gang med sin runde og startet bra. Gjorde eagle på hull 12, sitt tredje hull. Men så kom en sedvanlig dobbelbogey og dermed tilbake på par

Reitan går ut litt senere. Svakt startfelt i en av årets minste turneringer, men de norske er ranket blant de svakeste allikevel.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Det ble en runde på par for Kofstad i dag, etter mye blanda drops. 2 dobbelbogeys og en eagle blant annet. Plasseringsmessig er det ikke krise, han er T36.

Reitan gikk på +2 og er T74. Med tidlig starttid i morgen bør det være bra mulighet til å avansere. Spillepartner Singh Brar, som Reitan har slått flere ganger i amatørturneringer, leder på -7. Hans andre spillepartner, Langasque, gikk på -4. Disse to er 2-3 år eldre enn Reitan.
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2019

Post by Buster »

Reitan har kommet godt i gang i dag. -3 etter 11 hull på dagens runde.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: ET 2019

Post by Jumper »

Før den sedvanlige doble... Er til å grine av.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2019

Post by eivaan »

Ser bedre ut nu!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Det svinger :D
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2019

Post by eivaan »

Kjip avslutning, med greier cutten med god margin! Tipper Kofstad skal få kjørt seg hvis vinden tar seg opp....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

Gjør jo en drøss av birdies, men de doble ødelegger for de gode scorene. Banen er tøff, tight og har noen virkelig lange par 4.

Spent på Kofstad i dag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2019

Post by kevin »

4 bogey`s på rad for Kofstad og dermed trakk han seg. Skadet igjen???
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: ET 2019

Post by stooy »

:shock:
Post Reply