Challenge tour 2019

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Freud »

Riktig prioritering? Ikke etter min mening. Men alle golfspillere vet jo best selv.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Freud »

Olsen står som nummer åtte på ventelisten til ukens turnering i Finland. ETJ spiller.
Olsen er nr. 161 på rankingen, og ETJ nr. 20.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Jeg ser på Entry list for turneringen i Finland. Jeg må si meg ganske overrasket over hvor dårlig de kommer ut de spillerne som har vunnet tre ganger på underliggende tour’er. Jeg ville forventet at de kom mye lettere med enn slik det ser ut her, hvis jeg forstår kategoriene riktig.

13a, det er vel de som vant tre turneringer på nivået under i fjor, og de ligger rett på grensen av å komme med eller ikke. 13c, det er vel de som har vunnet tre turneringer nå i år, og de er langt ned på ventelista og kommer neppe med.

Dette syns jeg virker feil. Jeg syns disse spillerne burde vært prioritert høyere.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Challenge tour 2019

Post by kevin »

Mener du at de skulle vært ranket foran diverse ET/CT kategorier?

Når det er sagt, var det veldig mye lettere å komme med i fjor


Sent from my iPad using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Jeg syns f.eks. 3 stk turneringsseire godt kunne vært rangert foran denne her:

Category 9 -- Players who made the 72-hole cut but finished below 25th place and tied at the 2018 European Tour Qualifying School

Jeg syns ellers at de har et ganske drøyt antall (inntil 50) inviterte spillere i 4a/4b.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Siden du spurte om min mening, Kevin, så kan vel jeg også spørre om din.

Mener du disse triple turneringsvinnerne er greit og riktig rangert der de er nå, eller er du enig med meg i at de burde vært prioritert høyere opp?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2019

Post by kevin »

Jeg mener de ligger rett. Hvis de skulle komme foran KAT.9, hadd de kommet foran de som beholdt kortet på CT i kat.10 også, hvilket ville vært helt koko


Sent from my iPad using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Jeg for min del syns først og fremst det er kategori 9 som ligger urimelig høyt. Eventuelt kunne de delt den opp slik at der den ligger bare hadde omfattet spillere t.o.m. T50. De som kom dårligere enn T50 på Q-school kunne da blitt flyttet ned under både kategori 10 og 11 og de fra 13a og 13c.

Og jeg mener altså også det deles ut for mange invitasjoner til spillere som ikke ellers er kvalifisert. Det tallet på inntil femti burde vært lavere.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2019

Post by kevin »

Enig i at invitasjonskvoten kanskje er litt stor, men den er jo endel av wild card programmet for arrangørlandene.

Det er ikke bare spillere som normalt ikke er gode nok. Lindell er nr.43 på CTR, og Riu e nr.80. For å nevne noen


Sent from my iPad using Tapatalk
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Freud »

Tilløp til debatt på Golfsnakk! Enig med Snowman.
Tenk hva finsk golf oppnår med å ha en CT-turnering på egen jord. Det kunne også norsk golf ha oppnådd for våre second strings, dersom vi hadde fått lov av NIF å arrangere CT her. Hva mener debattantene her om at doping-reglementet stopper CT i Norge?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge tour 2019

Post by furu »

All idrett må innordne seg etter internasjonale regler for antidoping. Alt annet er useriøst. Da er vi på MLB/NFL/NHL/NBA-nivå hvor alt egentlig er tillatt siden straffen er omtrent to uker på tribunen.

Samtidig er jeg litt lei av måten organisert idrett i Norge skal eies av forbund. Ingen kan arrangere mosjonsløp. Sykkelritt har blitt et mareritt pga nye regler.

Invitasjoner på CT er en tåpelig greie. Det er et unødvendig spill utenfor banen. Hvem skal få dem? På hvilket grunnlag? Russerne deler ut wc til tidligere hockey- og tennisspillere? Nesten som et sirkus.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Her er det ikke snakk om internasjonale regler som NIF og Antidoping Norge må håndheve strengt av hensyn til det internasjonale idrettssamarbeidet. Tvert imot! Norge kan selvsagt gjerne, hvis vi selv vil, forholde oss til proffgolf-turneringer på samme måte som andre land gjør. Vi kan ikke skyve det internasjonale antidopingarbeidet foran oss som årsak til at CT ikke kan arrangeres i Norge, for det er ingen grunn til at det skal være vanskeligere å arrangere her enn andre steder.

Til det du er inne på, Furu, om eierskapet til arrangementene. Jeg er også lei av de vikarierende argumentene, dvs at de later som det er doping de er opptatt av, når det egentlig er eierskapet. De dro dopingkortet mot X-Games, helt uten troverdighet. Det var det private eierskapet de var imot, det skjønte jo alle. Jeg mistenker at det er det som ligger bak i golf også.

Det var litt mer sammensatte spørsmål når det gjaldt Brækhus og proffboksing, men noe av det samme var det likevel, med å snakke antidoping etter at andre argumenter hadde tapt i den politiske kampen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2019

Post by kevin »

De aller fleste land som har en satsningsgruppe, bruker invitasjoner på en bra måte. Men de land som ikke er så store og ikke har så bra rekruttering, dukker det avogtil opp noen dårlige kort. Men det er unntakene. Management og sponsorer er mer vilkårlige i sine valg. Men da handler det mer om å få inn folk som trekker publikum og sponsorer/penger.

Danmark og Finland har bra opplegg nå, og danskene har nylig tatt opp flere i din gruppe og de får mulighet til å teste nivået over Ngl.

Sverige og Norge står uten turnering, og misser den muligheten. Kan alltids diskutere hvor mye det gir, men danskene ser ut til å få inn flere på CT den veien.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Tage gikk på 67, er på -5, ligger T5 etter første runde. Håper han fortsetter å spille bra de neste dagene. Jeg tror det er de 14 beste som sanker poeng til verdensrankingen, og han har bare 27 plasser opp (fra 390 til 363) til sin egen all time high.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Uff da! Tage klarer ikke å følge opp gårsdagens gode runde. I dag er han nå ferdig med front-9, og han har da gått på 38 slag (+2) mot 33 slag (-3) på de samme hullene i går.

I går gikk han back-9 på 34 slag, og han trenger å gjøre det i dag også dersom han skal tilbake på par for runden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

67 i går, 74 i dag, en god og en dårlig dag på jobben.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Skikkelig ræva start på moving day, med +5 for runden etter 6 hull. Starten er bogey-par-bogey-par-dobbelbogey-bogey.

Nei, denne helga kan nok Tage bare glemme å få noe ut av, og ikke akkurat verd å følge med på for oss heller.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2019

Post by kevin »

Det ble en 47.plass til slutt og en liten sjekk 863,- euro. Faller en plass til 21. på rankingen. Han står på startlista i Danmark neste uke også. Olsen er 2.reserve og har en bra mulighet til å komme med
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Challenge tour 2019

Post by Snowman »

Han måtte vært oppe på T6 i Finland dersom han nå skulle ligget på topp-15 av CL-rankingen etter turneringen, hvis jeg regnet riktig.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Challenge tour 2019

Post by kevin »

Turneringen i Danmark starter allerede i morgen, på Silkeborg Ry.

Tage går ut 13:30 med Sturehed og Hanson, mens Olsen er 1.reserve. Vet ikke om han har reist ned. Det er mye vanskeligere å komme med i år enn i fjor, mye grunnet at ET fortsatt har spillepause. I fjor kom kat A1 med, mens i år er det kun ned til kat.13b der Olsen er.

Premiepotten er litt høyere i år enn i fjor.

Jeg blir ikke overrasket om det blir en av de unge danskene som vinner, kanskje en av Højgaard tvillingene. Best rankede spiller i feltet er Rozner som er nr.188 på owgr. Tage er 12.rankede i feltet.
Post Reply