The Open 2019

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

The Open 2019

Post by Birdieplayer »

2 norske i finalekval på tirsdag, Jarle Volden og KKJ, ser ut som om nåløyet er 3 plasser pr bane, totalt 12 plasser.

Alt er mulig!
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: The Open 2019

Post by Birdieplayer »

Og KKJ er fortsatt med der oppe langt ute i første runde.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2019

Post by kevin »

-4 og T9 etter første runde. Kun 1 slag bak en kval.plass

https://www.theopen.com/events/final-qu ... -old-links
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: The Open 2019

Post by Birdieplayer »

Skal avslutte med 2 stykk par-5, og trenger 2 fugler for å kvale!

Stooooooooooooor sjanse som ikke kommer seilende hvert år...
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: The Open 2019

Post by azazel »

Er en av dem som har et slag mindre som også har tre hull igjen. Så stor sannsynlighet for en birdie hos han.
Spesielt hull 18 ser det ut som et flertall får birdie på.

Blir det direkte ut i omspill om flere havner på delt tredje?
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: The Open 2019

Post by Birdieplayer »

Sjansen glapp, kan hende kommer det en ny som er like stor en gang?!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2019

Post by kevin »

Synd det, så bra ut lenge. Men godt gjennomført turnering. Gikk ikke så bra for Jarle Volden som var langt unna kval.plass.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2019

Post by kevin »

Darren Clarke har åpnet årets The Open, sola skinner og det er nesten vindstille.

Tv-sendinger Viasat golf/Viaplay:

Torsdag og fredag: 07.30-21.00
Lørdag: 11.00-21.00
Søndag: 10.00-20.00

For de som ikke har tilgang til Viasat, kan man se featured holes fra 3 av hullene her https://www.theopen.com/watch/featured-holes
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: The Open 2019

Post by Snowman »

David Duval, 13 slag på hull 7, dvs 8 over par på ett hull.

Har det noe navn? F.eks. "octavabogey"? Eller "octablebogey"?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Open 2019

Post by GolfMickey »

Herregud G Mac må kjøre tilbake og slå en ny ball fordi han finner den rett etter 3 min regelen er ute, en regel som er lagd for å spare tid, også må han bruke flere minutter ekstra på det tullet, elendig den nye regelen der.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2019

Post by kevin »

Tror det var det som skjedde med Duval også.

Skuffende av Scott og Mickelson i dag. McIlroy åpnet jo på verst tenkelige måte, men har stabilisert seg og hentet inn noe
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: The Open 2019

Post by GolfMickey »

Rory rotet det til igjen, blir vanskelig å klare cut for han nå.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2019

Post by Freud »

Rory endte på + 8 etter en trippel på siste hull.
Det spilles på en av disse evinnelige og stereotype linksbanene. Trange fairwayer, der fairway og green går omtrent i ett. Ondulerte fairwayer og greener. Mye rough. Ikke noe vann i spill. Ingen trær. Men spillerne elsker det vel, for dette er ekte golf.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: The Open 2019

Post by Snowman »

Det er herlig med disse lange TV-sendingene fra The Open, hvor man kan gå til og fra og se akkurat når og hvor mye man vil. Det gjør det til årets golfhendelse på TV.

Hvorfor kan ikke Masters-arrangørene begynne å gjøre det samme?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2019

Post by Freud »

Det er vel ikke arrangørene det står på i Masters. Antagelig filmer de fra morgen til kveld. Men finnes det noen TV-kanal i USA som vil sende 12 timers uavbrutt golf? Og vil Eurosport gjøre det? De har jo så mye annet å sende, og golf er ikke den mest populære idretten på Eurosport. Derfor er Viasat Golf så bra; det er en betalkanal og de sender kun golf!
------------------
Nå har vi sett Tiger på gråten i mange timer, og det er ikke akkurat noe å se på eller bruke TV-en til. Hans siste opptredener har vært dårlig reklame for ham selv og sporten. Slik han ligger an nå, så blir det bare to dager med en sur Tiger. Men mye kan skje i morgen. Da går Tiger ut kl. 1109 norsk tid.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2019

Post by kevin »

Kvaliteten på kameraføringen dårlig på The Open. Bruken av de store kranene de bruker på ET er noe dritt, de klarer sjelden å følge ballen i lufta. Selv på de korte par 3 hullene.

Kjip ettermiddag på Portrush, selv om noen klarte å score lavt, som Holmes og Rahm. Trist sorti for Tiger og Rory ja. Desto hyggeligere å se at Noren er oppe i toppen.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2019

Post by Freud »

"Kjip" fra Kevin betyr vel ikke at han synes kvaliteten på spillet er dårlig. Men det synes jeg, og har ment det lenge. I dag så vi masse elendige innspill, dårlig kort-putting, skjeve utslag. Verst er utslagene på par3-hullene, som normalt havner 10-15 m. fra pinnen. Dette inntrykket er altså ikke basert på denne dagen, men hva som presteres fra toppene i alle de store turneringene. Men jeg har jo ikke greie på golf....
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: The Open 2019

Post by Snowman »

Freud wrote: 19 Jul 2019, 00:04 "Kjip" fra Kevin betyr vel ikke at han synes kvaliteten på spillet er dårlig. Men det synes jeg, og har ment det lenge. I dag så vi masse elendige innspill, dårlig kort-putting, skjeve utslag. Verst er utslagene på par3-hullene, som normalt havner 10-15 m. fra pinnen. Dette inntrykket er altså ikke basert på denne dagen, men hva som presteres fra toppene i alle de store turneringene. Men jeg har jo ikke greie på golf....
Du har en tilnærming til ordet «kvalitet» som er totalt fremmed for meg, og jeg antar også fremmed for stort sett alle som ser på både golf og annen idrett. For hva er det egentlig som definerer kvalitet i en idrett?

Jo, kvalitet i alle store verdensidretter, det defineres av hva de beste i verden presterer! I alle store idretter er det nemlig veldig mange som trener veldig mye og systematisk, med akkumulert kunnskap om mange års utvikling av akkurat den idretten gjennom dyktige trenere.

Når man da sitter en julimåned og ser Wimbledon i tennis, TdF i sykkel, Diamond League i friidrett eller The Open i golf, da ser man per definisjon den ypperste kvaliteten innenfor hver idrett. Det er min og jeg antar de fleste andres tilnærming.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Open 2019

Post by Freud »

Alt det du skriver er vel og bra, Kevin, hadde det ikke vært for at golf skiller seg vesentlig fra de andre idrettene du nevner. Golf er i hovedsak en teknisk idrett, i motsetning til de andre idrettene du nevner. I golf spiller også det mentale en viss rolle, men det gjør det i alle idretter. De andre idrettene du nevner domineres av egenskaper som fysisk styrke, kondisjon, spenst og taktikk. Bortsett fra i tennis der naturligvis teknikk er viktig.

Det er min mening at de beste golfspillerne ennå ikke har perfeksjonert spillet sitt på det tekniske området, til det det burde være, med tanke på at de aldri har gjort annet i sitt voksne liv enn å spille golf, hele året. Da er det for meg pussig å registrere at de beste fortsatt spiller slurvete, i hver turnering. Med all den trening og konkurranser de bedriver, så burde etter min mening det rent tekniske vært bedre utviklet. Slå alle utslag i fairway, lande innspill (på under 200 m.) max. 5 m. fra pinnen, chippe mye bedre enn de gjør, sette alle putter på under 2 m. Jeg mener ikke å gjøre spillerne til roboter, men jeg synes det er forbløffende mange "dårlige" slag, målt ut fra en målestokk der antall år med golf som eneste gjøremål er standarden. Det er fullt mulig å perfeksjonere dette bedre. Selv da vil dårlige slag forekomme, men færre enn i dag.
Jeg regner med at du og de andre (om det er noen) som leser dette, har registrert de mange dårlige slagene vi ser på Portrush. Med "dårlig" mener jeg altså at det er slurvete gjennomført med tanke på at disse spillerne ikke gjør annet enn å spille og trene golf, hele året, år etter år.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Open 2019

Post by kevin »

Har ikke skrevet noe jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply