ET-kvalet 2019

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

De to spillerne som i fjor spilte seg inn på ET via kvalet, jeg har jo lest diverse kommentarer gjennom sesongen om hvor mye de nå fikk med seg av læring og erfaring. Argumentet var altså at de vokste som spillere gjennom å delta på ET, selv om resultatene ikke ble så gode.

Nå da de igjen spilte kval til ET, ett år senere, hvorfor var det da rart å forvente at de i år burde være bedre enn de var i fjor? Eller var det plutselig likevel ikke så mye verdi i all den erfaringen og læringen dette året på ET ga dem?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

Dette sto i siste årsrapport fra Golfforbundet:

«Team Norway Golf har som mål å utvikle spillere som hevder seg på høyt internasjonalt nivå (topp 250 på Overall World Golf Ranking eller Rolex Ranking).»

Topp 250, de som nå ligger der, det er Hovland, Ventura og Skarpnord. Det er altså ingen av ET-gutta som har klart å nå opp til det som er Golfforbundets definerte målsetting for elitesatsingen.

Ellers er det jo ganske spesielt at de som skriver forbundets årsrapport, ikke vet hva forkortelsen OWGR står for.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by kevin »

Selvsagt lærer de masse og skaffer seg masse erfaring. Men det betyr ikke at man spiller bedre i årets kval kontra fjoråret


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

Nei, det viste det seg jo at de ikke gjorde ...
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Freud »

Det virker som om Kevin mener at det var mer eller mindre flaks at de to klarte ET-kvalet i fjor, for "så gode var de egentlig ikke". Korriger meg om jeg tar feil. Men dette kvalet er beinhardt, over 6 runder, med spill på to ulike baner. Det var etter min mening ren og skjær dyktighet som gjorde utslaget i fjor, kombinert med en avslappet holdning uten nervepress. Så spiller de 18-20 ET-turneringer gjennom 2019, og man skulle vel tro at de er blitt litt bedre, i hvert fall ikke dårligere. Begge gjør det dårlig, begge er skuffet, begge må ut i kval og begge har et press på seg selv. Helt annerledes situasjon enn i fjor. Men dette presset skal de klare å mestre!
Jeg er enig med Snowman i at det var god grunn til å forvente at de ville gjøre det bedre enn de har gjort, i hvert fall å klare cuten. Også fordi de vel er blitt bedre golfspillere etter et år på ET? Men det kan jo være at konkurransen i kvalet i år var hardere enn i fjor. Det er vel umulig å måle.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by kevin »

Det sa jeg ikke, og mente det ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

Kevin, det er ikke så rart hvis du blir forstått til at du verken i fjor eller i år forventet at noen norsk skulle klare topp-25.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by kevin »

Dere(du) får gjerne koke suppe på en spiker, men jeg tipper at det er ganske uinteressant for mange. Spesielt når man tillegger meninger eller utsagn som ikke stemmer. Jeg har ikke nevnt flaks i det hele tatt. Ingen "flakser" seg til et ET-kort, det er useriøst å påstå at jeg mener det.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

Det var ikke det jeg skrev.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by eivaan »

Trolleri trollera....
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

Kevin og eivaan, hvis dere mener jeg har trollet her i denne tråden, da er dere fullstendig useriøse. Jeg har ikke vært i nærheten av noe som fortjener den type karakteristikk, og det vet dere utmerket godt begge to.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Freud »

Dette er definisjonen på et nettroll:
"I Internett-slang er et troll en person som begynner å krangle eller opprøre folk på Internett for å distrahere og så uenighet ved å legge ut inflammatoriske og digressive, fremmede eller off-topic meldinger i et nettmiljø med den hensikt å provosere leserne til å vise emosjonelle responser"

Dermed er det bevist at hverken Snowman eller jeg er nettroll.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by eivaan »

Har ikke beskyldt Snowman for å trolle, men Freud ER troll! Problemet er at trollet lager trolleri...og oppnår slike ting som dette!
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Birdieplayer »

Må være mulig å lage et "CT-lag" nå, eller er gutta mer opptatt av å kjøre sine egne løp? Beklager avsporinga.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Freud »

Eivaan bes dokumentere ved eksempler at jeg bevisst legger ut meldinger som kun er ment for å provosere og egle opp debattfeltet. Tro det eller ei, men jeg mener seriøst alt jeg skriver her. Selv om du mener det jeg skriver og mener er både dumt og kontroversielt, så er ikke det det samme som at jeg er et troll.

Birdieplayer: jeg har liten tro på "lagånden" i en idrett som golf. Det hjelper kanskje noe før og etter runden å prate med kompisene, men ute på banen er man uansett overlatt til seg selv og kampen mot/med seg selv.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by kevin »

Gratulerer til Danmark som har fått 2 nye ET-spillere gjennom Poke og R.Højgaard. De svenske ringrevene Lemke og Karlberg sikret også kortet, sistnevnte senket en lang putt på siste for å sikre det med minste mulige margin.

Unge Valimaki er vel kanskje den eneste overraskelsen for mange, selv om han har vunnet flere turneringer på minitourer i år. Mange kjente og tidligere ET-spillere klarte det igjen, inkl. fjorårets vinner av kvalet.

Ellers hadde jo amerikanske Veerman et interessant kval, som han startet med 74-74 de to første dagene.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET-kvalet 2019

Post by Snowman »

Det gikk skikkelig dårlig med de fire som vant hver sin turnering på «second stage». Det endte med at Aron Zemmer ble nr. 67, Blake Windred nr. 95, Jimmy Jones nr. 121 og Jarand Arnøy nr. 134. Tydeligvis tøft å spille bra to uker på rad.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply