The Challenge: Japan Skins

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

The Challenge: Japan Skins

Post by azazel »

Denne "konkurransen" har ikke fått så mye medieomtale virker det som. Jeg så den tilfeldigvis på PGA hjemmesiden i dag for første gang.
Noen som tror det kan bli bra?

https://www.pgatour.com/company/2019_og ... skins.html

Synd at de må velge Tiger Woods som spilleren fra "amerika". For meg som ikke er blant groupies'ene hadde det vært mye gøyere med en av de mange andre bedre spillerne derfra. Men med tanke på popularitetens hans, så er det ikke så rart han velges.

Jeg hadde nok sett denne, men synd med starttidspunktet. Featured groups etc er mye bedre golf enn redigeringen på hovedkanalene hvor det er minigolf som prioriteres. Blir forhåpentligvis underholdende. Men blir vel ikke lett å se denne med mindre man er betalende golftv kunde. Som jeg var i en måned for litt siden. Det holdt i massevis...

Klokken 13:00 21/10 Japansk tid blir vel 06:00 norsk tid. Og på en mandag. Forståelig ettersom det ikke skal gå utover de andre turneringene, men viser jo også at det ikke tas seriøst i det hele tatt og blir mest pr-event.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: The Challenge: Japan Skins

Post by Freud »

Skins-formatet betyr at det spilles bare en runde, med fire spillere. Det er vanligvis en veldedighetsturnering. Det er satt opp en varierende premiesum for vinneren av hvert hull. Ved uavgjort går denne summen videre til neste hull. Muligens er det slik i denne turneringen i Japan at spillerne beholder pengene selv? Merkelig nok står den på PGA-tourens schedule.
Torsdag spilles den virkelige PGA-turneringen i Korea, med Hovland og Tiger. Uken deretter går den store turneringen i Japan, også den med Hovland.

Kevin inviteres til å korrigere meg, hvis noe av dette er feil.
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: The Challenge: Japan Skins

Post by PlayerG »

Tiger spiller i Japan, ikke Korea.

Sent from my Pixel using Tapatalk

azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: The Challenge: Japan Skins

Post by azazel »

Ser ut som det ikke er veldelighet lengre. 10k dollar første seks hull, deretter 20k til og med hull 17 og avslutter med 100k på 18. Står samme steder som hullpremiene at er 350k totalt, men hvis journalistene hadde vært litt flinkere i matte hadde de skjønt at noe ikke stemmer. :)

Er tydelig at dette er bare for å få flere brukere på golfttv. De hevder det sendes ekslusivt live og i opptak gratis der, men i neste avsnitt i samme artikkel sier de det sendes live på golfchannel. Så ikke helt riktig det heller. :D

Ikke rart Woods skal spille, han har en kontrakt med golftv om å levere videoer til dem. Nå skjønner jeg hvorfor det var så masse skrot fra woods i golftv når jeg prøvde det. Men det lille jeg så var helt ubrukelig. Hvis man vil se gode innstruksjonsvideoer så bør man holde seg unna de fra proffene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Challenge: Japan Skins

Post by kevin »

Tiger har tatt flest skins nå når de runder 9 hull.

Brødrene Thorp kommenterer sammen på Golf.tv.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Challenge: Japan Skins

Post by kevin »

På hull 14 må de velge en kølle de skal bruke på alle slagene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: The Challenge: Japan Skins

Post by kevin »

Ble endring mot slutten:
1. Day 8 skins og 210 000$
2. Tiger 5 skins og 60 000$
3. Rory 4 skins og 60 000$
4. Hideki 1 skin og 20 000$

Bra opplegg, Spillerne så ut til å like det, og det var bra oppmøte. Flott bane og tøffe greener. Tiger så bra ut også
Post Reply