ET 2020

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: ET 2020

Post by azazel »

Freud wrote: 05 Mar 2020, 14:59 Sverige har med 9 spillere, Finland 4 og Danmark 4. Tilnærmet tragisk for norsk golf.
Hvor mange fra sverige, finland og danmark skal spille i helgen på pga da? :D
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Tre fra Sverige.
--------------------
Nå har jeg nettopp sett avslutningen av ukens ET i Qatar. Det endte med omspill mellom spanjolen Campillo og skotten Drysdale. Camillo vant på 5. omspillshull. Drysdale er et eksempel (av mange) på den typen tålmodige spillere som jeg ikke forstår at gidder å holde på. Dette var hans 499. ET-turnering! Han har ingen seire, kun to på CT. Uten at jeg vet det har han antagelig mange top10. Han er 44 år og har vært proff i 25 år.
At han fortsatt holder på skyldes vel 1) han kan ikke noe annet, og 2) han tjener så mye at han lever godt av det. Han hadde kona som caddie.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Eller fordi det er jobben hans og at han tjener bra på det fortsatt. Hvorfor skulle han ikke fortsette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2020

Post by Snowman »

,,, og i tillegg kan det jo hende han rett og slett har motivasjonen i orden for å spille videre.

Jeg skjønner i det hele tatt ikke noe av det maset om at spillere, særlig norske spillere, bør legge opp. Det går jo ikke an å se utenfra hvem som bør legge opp eller ikke. Har man motivasjonen på plass og muligheter til å kunne holde på, så vær så god! Sånn er det jo med utøvere i mange olympiske idretter og liten pengestrøm, at selv svært gode utøvere holder på ut fra at de trives i sporten sin og med konkurransene, selv om det er lite penger i det.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Kevin, det var jo akkurat det jeg skrev om Drysdale.
Snowman, det er bare jeg som "maser" om dette. Mitt poeng er at det er dumt å slite i sumpa i mange år uten særlig suksess, selv om man kan leve av det. Fordi: hva skal man gjøre etterpå, fra midten av 40-årene? Man har ingenting å falle tilbake på. Hva slags jobber skal han søke på? Og hvem vil ansette en som bare har spilt golf hele livet? Nydelig CV! Dette gjelder altså ikke enerne, men alle de tusen middelmådighetene som aldri har vunnet noe på de store tourene og som ikke har et berømt navn.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Denne ukes turnering i Kenya ble avlyst pga Korona viruset. Synd for Tage som hadde tenkt å spille her.

Nå har touren utsatt neste ukes turnering som skulle spilles i India. Det samme er turneringen i Tsjekkia i august. Er nok ikke lenge før de stenger ned hele spilleskjemaet
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

ET 2020

Post by kevin »

Nå er turneringene helt fram til slutten av juni kansellert eller utsatt. Ser ikke ut til at det blir noen sesong på ET i år

Mens amerikanerne har utsatt sine majors, har The Open blitt kansellert i år
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

ET smygstarter litt i Østerrike de nærmeste to ukene. Første turnering går på Diamond CC nær Wien.

Det er en joint event mellom ET og CT, og ikke noe spesielt bra startfelt. Ingen norske med, selv om Reitan, Tage, Kofstad og Krogh hadde kommet med. Men det er vel naturlige årsaker til at de ikke stiller.

Etter disse ukene i Østerrike går turen videre til UK og "UK swing", 6 uker på rad der borte.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Endelig får jeg glede av mitt Viasat Golf-abonnement igjen!
Jeg gleder meg også til å se de beste og søteste damene på LPGA.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Som vanlig ingen interesse for ET her på Golfsnakk. Skuffende, men ikke uventet. Europeiske spillere på høyt nivå kan ikke konkurrere om oppmerksomheten mot PGA; der det av og til stiller opp en håndfull enda sterkere europeere.
Forrige uke gikk den første ET av stabelen i Østerrike, etter corona-pausen. Et middels sterkt felt, som ble vunnet av skotten Marc Warren. Mange nordiske spillere med, men ingen norske. Våre beste kunne ha vært med, men det er ukjent hvorfor de ikke var påmeldt. Dette gjentar seg i denne ukens ET i Østerrike, men feltet er nå litt sterkere. Neste uke blir feltet av god og ren ET-klasse, da de spiller i Newcastle. Her er Reitan nr. 11 på venteliste.

Jeg har glemt det delvis, men det er vel slik at Norge ikke har noen "faste" ET-spillere i år? Vi har vel 4-5 faste på CT. CT kommer ikke i gang før langt ut i august. Kevin kan gjerne oppdatere oss på dette.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Flott bane de spiller denne uka, men feltet er omtrent som et sterkt CT-felt. Blir bedre fra neste uke, da får vi se langt flere av de gode.

"Alle" de norske kunne spilt her ja, men velger sikkert å bli hjemme pga corona-situasjonen. Dessuten spiller de fleste lag-NM denne uka
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Det ble fransk seier denne uka, mens svenske Blomstrand ble nr.3.

I neste ukes turnering i England kunne Reitan også kommet med, om han hadde meldt seg på.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Reitan var påmeldt for fem dager siden, og var da nr. 11 på ventelisten. Han har åpenbart trukket seg, uvisst hvorfor.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Ny uke på Europatouren og i "UK swing". Fantastisk bane de spiller denne uka, Forest of Arden Marriott Hotel & Country Club i Birmingham.

Ingen norske er med, men både Reitan og Tage kunne vært med men prioriterer heller NM på Holtsmark.

Flere av de gode nordiske spillerne er med denne uka og det skal bli spennende å se om Rasmus Højgaard kan fortsette med å kjempe i toppen.

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Enormt lave scorer i dag, og mest imponerende er "Mechanic", eller "mr.707 som han kalles i dag, Jimenez. Spiller sin 707 turnering på ET og setter rekord, men går også bogeyfritt på 64 slag. 56 år altså, for en legende! 3 spanjoler i toppen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Endelig fikk den veldig talentfulle Sam Horsfield sitt gjennombrudd og tok sin første seier. Bra turnering av flere av de nordiske spillerne. Olesen var tilbake, men misset cut etter en dårlig 2.runde

Denne uka er det ny turnering i UK swing, og endelig får vi se Reitan i aksjon. Har stått over flere turneringer sålangt, men nå er han iallefall med. Tage kunne også stilt opp her. Gikk ikke så bra for Reitan i NM, men vi får håpe at han hever seg denne uka
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Reitan går ut 14:06 lokal tid torsdag i English championship , som spilles på Hanbury Manor Marriott Hotel & CC

Han spilte ikke all verdens bra i NM, var veldig variabel. Slår veldig langt og gjør ofte mange birdies, men gjør for mange feil også. Spent på om han klarer å være litt mer stabil nå når han kommer ut på ET igjen. Planen er at han skal spille 2 uker på rad i UK, om han kommer med i Wales neste uke. Er 5.reserve nå og bør ha en bra mulighet til å komme med.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: ET 2020

Post by GunnarBull »

Reitan er en sympatisk fyr, ønsker ham all hell og lykke.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Jeg har også hatt trua på Reitan, etter det berømte intervjuet med Norsk Golf for et par år (?) siden.
Men tro og håp fra GB og meg hjalp ham ikke i England denne uken. 111. plass og MC.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2020

Post by Snowman »

For min del stiller jeg meg avventende til Reitan. Han må bevise en gang at han har i seg det som skal til for å etablere seg. Han hadde jo faktisk vinnersjanse i Tsjekkia i fjor, men leverte så den svakeste sisterunden av alle i toppen, 8 slag dårligere på søndagen enn han hadde vært på lørdagen. Sånne ting sitter i hue til man får rensket det ut ved å prestere godt nok til å legge det bak seg, og det har han ikke gjort ennå.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply